Znaczenie linków nofollow nie zmieniło się od 13 lat
Google potwierdza, że po 13 latach od wprowadzenia linków nofollow ich znaczenie i zastosowanie nie zmieniło się.
Podczas odbywającego się na SMX West AMA z Google padło pytanie o znaczenie i zastosowanie linków nofollow. W odpowiedzi dowiedzieliśmy się, że mimo upływu czasu linki nofollow nadal pełnią swoją rolę z niezmiennymi zasadami.
Atrybut nofollow został wprowadzony w celu walki ze spamem na blogach i forach oraz oznaczeniu linków płatnych i afiliacyjnych. Twórcy stron mogą nim oznaczyć linki, co do których nie mają zaufania. Atrybut ten jest bardzo często wykorzystywany w odnośnikach wychodzących ze strony np. z sekcji komentarzy. Atrybut ten jest też wykorzystywany w linkach wewnętrznych do zarządzania priorytetem crawlowania.
Dzięki oznaczeniu odnośnika poprzez rel=nofollow mówimy robotom wyszukiwarek, aby nie podążały za danym donośnikiem. Google od 2005 roku rekomenduje używanie linków nofollow do płatnych linków, których celem jest np. afiliacja. Dopiero w 2016 roku nofollow został dodany do Wytycznych Google dla webmasterów.