Webmasterze, uważaj na przeoptymalizowanie serwisu!

Trwają intensywne prace nad kolejną aktualizacją algorytmu Google, która ma na celu karać witryny przesadnie zoptymalizowane. Celem karania serwisów cechujących się „over-optimized” (przeoptymalizowaniem) jest wyłapywanie stron niskiej jakości, które za pomocą zabiegów stricte SEO starają się zacierać granicę między nimi a zaufanymi stronami. Nowy update algorytmu dzięki tym unowocześnieniom promować będzie serwisy bogate w wysokiej jakości treść dla użytkowników.
Informację o zamiarach wprowadzenia powyższych zmian przekazał podczas konferencji SXSW szef Search Quality Team w Google Matt Cutts. Podczas jego wystąpienia nie było natomiast precyzyjnych stwierdzeń mówiących o tym, w jaki sposób webmasterzy mają dbać i zmienić swój serwis, aby nie został on ukarany za przeoptymalizowanie.
Na co zatem zwracać uwagę?
Brak szczegółów dotyczących samego update algorytmu sprawia, że trudno jest stwierdzić, co Google rozumie pod pojęciem „przeoptymalizowania”. Prawdopodobnie w grę mogą wchodzić poniższe czynniki, takie jak:
– linkowanie z danej podstrony serwisu do tej samej podstrony ze zoptymalizowanym anchor textem;
– zmiana anchor textu w odnośniku prowadzącym do strony głównej (wybieranie najbardziej wartościowego słowa kluczowego jako odnośnika);
– przesadne upychanie słów kluczowych w nazwie domeny i w obrębie serwisu.
Algorytmiczna kara ma wejść w życie za parę tygodni.
Foto: article2u.com
Wprowadzenie takiego update mogłoby zrobić niezłą sieczkę w SERP-ach. Trzeba dać trochę linków ze śmieciowymi anchorami typu „kliknij tutaj”, „przejdź do strony” itp.
A wypowiedzi Cutts-a jak zwykle precyzyjne, powiedzieć aby nie powiedzieć 😉