preloader
Wypełnij formularz
Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.


Wdrożenie nowej wersji strony internetowej krok po kroku – infografika

Wdrożenie nowej wersji strony internetowej krok po kroku – infografika

Wdrożenie nowej wersji strony internetowej krok po kroku – infografika

Wdrożenie nowej wersji strony internetowej krok po kroku – infografika

Zmiana wersji serwisu na nową może nastręczyć kłopotów. Zobaczcie, jak im szybko zaradzić i przejść przez cały proces bezboleśnie.

 

1. Koncepcja

Zastanów się, jak ma wyglądać nowa strona. Spróbuj stworzyć taką strukturę, w której każda podstrona z obecnej wersji serwisu będzie miała swój odpowiednik w nowym. Jeśli jest to możliwe, zwiększ ilość (merytorycznych!) podstron. Ustal gdzie, w ramach każdej z podstron, umieścisz treść.

2. Makieta robocza

Uzyskaj dostęp do wersji deweloperskiej serwisu jak najwcześniej. Koryguj wszystkie błędy mogące wpływać na widoczność witryny na bieżąco. Szczególną uwagę zwróć na używane do budowy strony technologie – czy na pewno będą przyjazne dla Google.

3. Dostęp dla Google

Z pewnością nie chcesz, żeby Twoja niedokończona witryna pojawiała sie w wynikach wyszukiwania i wprowadzała użytkowników w błąd. Spraw, żeby Google nie miało do niej dostępu. Metatag robots, plik robots.txt czy blokada adresów IP – każdy z tych sposobów będzie dobry.

4. Przekierowania

Z serwisu znikną obecne podstrony i pojawią się nowe, o innych adresach URL. Przygotuj mapę przekierowań, czyli listę aktualnych adresów oraz ich odpowiedników w nowym serwisie. Pamiętaj, że kilka podstron w obecnym serwisie może być skorelowanych z jedną w nowej wersji (choć staraj się minimalizować liczbę takich sytuacji).

5. Wdrożenie

Przenieś wersję roboczą serwisu na domenę finalną. Uruchom przekierowania 301 starych adresów na nowe na podstawie wykonanej mapy. Nie chcesz żeby teraz strona znikła z Google więc usuń blokadę założoną wcześniej. Nie uruchamiaj nowej wersji witryny w piątek po godzinie 12stej – jeśli coś pójdzie nie tak, możesz mieć problem żeby uzyskać pomoc z naprawą.

6. Mapa witryny

Za pomocą Search Console prześlij wszystkie adresy (stare i nowe) do Google – przyspieszy to znikanie z indeksu Google starych adresów i pojawianie sie nowych. Sporządź w tym celu 2 mapy witryn – z aktualnymi i poprzednimi adresami – i skorzystaj z opcji „Dodaj mapę witryny”.

Kursy z marketingu internetowego online!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy.

Dołącz do newslettera i otrzymuj regularną dawkę wiedzy oraz ciekawostek ze świata digital marketingu!

Z naszą pomocą zawsze będziesz na bieżąco – bez spamu!

Poznaj historie, które odmienią Twój biznes

Oglądaj na YouTube!

+
Brak komentarzy
Dodaj własny
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony

O blogu

Blog powstał w celu przybliżenia marketingu internetowego w wyszukiwarkach wszystkim zainteresowanym tą tematyką. Będziemy dzielić się tutaj naszą wiedzą oraz nowościami z branży. Życzymy miłej lektury.

Szukaj