„Świeży algorytm” od Google
Czy osoby wykonujące pozycjonowanie stron WWW mogą spać spokojnie ? Otóż nie ! Mianowicie Google, czyli najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa, wprowadziła nowy algorytm, będący jedną z największych aktualizacji w ostatnich latach. Nowy algorytm promuje najświeższe wyniki.
Na nic zdadzą się tutaj sztuczki z deklaracją daty w artykule, albowiem owa „świeżość” artykułu jest określana na podstawie zaindeksowania treści przez robota. Tyczy się to zarówno nowo utworzonych adresów stron, jak i tych starszych . Jak podają różne media, zmiana ta dotknie około 35 % wyszukiwań i dotyczyć będzie bieżących oraz powtarzających się wydarzeń. Przykładowo jeśli spytamy o gorące wydarzenie które nastąpiło całkiem niedawno, to Google zwróci nam wyniki sprzed kilku minut. Natomiast jeżeli będziemy chcieli wyszukać informacje dotyczące powtarzających się wydarzeń jak np. wybory, konkursy czy też wyniki sportowe, to zostaną wyświetlone wyniki które są najświeższe i dotyczą ostatniego wydarzenia a nie te z przed kilku lat które zostały wypozycjonowane. Ostatnią rzeczą jaką dotknie świeży algorytm są dziedziny które mają częste zmiany. Poszukując np. najlepszego tabletu, zostaną nam zwrócone wyniki z tabletami, które są obecnie najlepsze, a nie te które były najlepsze „x” lat temu. Niewątpliwie zaletą jest to, iż od momentu wprowadzenia nowego algorytmu, łatwiej będzie można wypromować nowe wpisy, które nie są jeszcze bardzo rozpowszechnione. Na szczęście nowy algorytm dotyczy jedynie części fraz a nie całości. W przeciwnym wypadku na pierwsze pozycje wysunęłyby się nowo wygenerowane treści, na niby aktualne. A czy Wy, drodzy czytelnicy, zauważyliście już poprawę w wynikach wyszukiwań najnowszych wydarzeń ? Jak to się przekłada na pozycję waszych stron ?
Widać już pewne ruchy mniej więcej od 1 listopada. Mam nadzieję że skostniałe serpy ulegną przetasowaniu.