Studenci Wydziału Fizyki znów w światowej czołówce Google Online Marketing Challenge

W tegorocznej edycji największego międzynarodowego konkursu marketingu internetowego Google Online Marketing Challenge (GOMC) wzięły udział dwa zespoły studentów Wydziału Fizyki Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu, których opiekunem był dr Wojciech Czart. Pierwszy z nich znalazł się w światowym Top 15 rankingu GOMC 2013 (CID zespołu 157-147-8228), drugi (CID zespołu 535-948-7271) znalazł się na dalszej pozycji 32 zespołów „Strong” sklasyfikowanych tuż za zwycięzcami. W tym roku w konkursie wzięły udział 2453 zespoły studentów z całego świata.
Od pięciu lat studenci przygotowują się do konkursu w ramach wykładów monograficznych „Technologie e-commerce – marketing internetowy” prowadzonych na Wydziale Fizyki przez dr Wojciecha Czarta dla studentów Informatyki Stosowanej, (obecnie Technologie Komputerowe) i międzyuczelnianego kierunku Techniczne Zastosowania Internetu prowadzonego wspólnie przez Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu i Politechnikę Poznańską. W 2010 roku studenci Informatyki Stosowanej znaleźli się w Top 5 regionu Europy, Środkowego Wschodu i Afryki GOMC 2010. Od 2011 r. do studentów Informatyki Stosowanej dołączyli studenci Technicznych Zastosowań Internetu. W latach 2011 i 2012 nasi studenci ponownie znaleźli się w Top 5, ale już wydzielonego regionu Europy konkursu GOMC.
Zespoły Wydziału Fizyki UAM Poznań były oceniane w ramach kategorii „AdWords Award”. Ich zadaniem było przygotowanie i przeprowadzenie trzytygodniowej kampanii marketingowej w kompleksowym systemie zarządzania kampaniami internetowymi Google AdWords dla wybranej firmy komercyjnej. Studenci musieli konkurować nie tylko z innymi zespołami akademickimi z całego świata, ale co może nawet bardziej istotne, również z innymi zespołami marketingowymi prowadzącymi kampanie dla swoich firm na rzeczywistym rynku.
Udział w konkursie był dla studentów idealnym sposobem na sprawdzenie w praktyce wiedzy i umiejętności zdobytych na uczelni w starciu z prawdziwą konkurencją prowadzącą internetowe kampanie marketingowe dla swoich firm na otwartym rynku.