preloader
Wypełnij formularz
Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.


Rodzaje kar ręcznych nakładanych przez Google

Rodzaje kar ręcznych nakładanych przez Google

W narzędziach Google Search Console (dawnych Narzędziach Google dla Webmasterów) widnieje sekcja, w której na bieżąco wyświetlane są nałożone na domenę działania ręczne od Google, potocznie nazywane również karami bądź filtrami ręcznymi. Sekcja ta udostępniona została Webmasterom dnia 8 sierpnia 2013r. Co zatem dokładnie można znaleźć w zakładce „Działania ręczne”? Podpowiadamy w krótkim przeglądzie działań.

Po przejściu w narzędziu Search Console do zakładki Ruch związany z wyszukiwaniem -> Działania ręczne, możemy zobaczyć następujące komunikaty:

1. Brak działań ręcznych

Widniejąca w zakładce Działania ręczne informacja „W witrynie nie znaleziono ręcznych działań przeciwspamowych” oznacza, iż w chwili obecnej Google nie nałożyło na naszą domenę żadnych kar ręcznych. Jeżeli w Search Console nie znalazłeś/aś żadnego komunikatu o nałożeniu kary ręcznej na domenę, a odnotowałeś spadki ruchu/pozycji, być może na domenę została nałożona kara algorytmiczna.

Google nie nałożyło na domenę żadnych kar ręcznych

2. Nienaturalne linki do Twojej witryny – dotyczy linków

Jest to szczególny rodzaj kary ręcznej. Google po wykryciu wzorca nienaturalnych, sztucznych oraz manipulujących linków kierujących do witryny nakłada ową karę, lecz nie wpływa to na ogólną kondycję domeny. Kara ta dotyczy głównie nienaturalnych linków przychodzących, a nie samej witryny.

Profilaktycznie po odnotowaniu powyższej kary ręcznej zaleca się usunięcie wszystkich sztucznych linków kierujących do witryny. Następnie należy wysłać prośbę o ponowne rozpatrzenie zgłoszenia w celu zdjęcia kary.

3. Nienaturalne linki do Twojej witryny

W obrębie polskich domen jest to najczęściej spotykana kara ręczna. Google po wykryciu nienaturalnych, sztucznych lub manipulacyjnych linków kierujących do domeny podejmuje ręczne działania antyspamowe. W przeciwieństwie do kary opisanej powyżej, ta obejmuje linkowaną witrynę, a nie kierujące do niej linki.

W przypadku nałożenia działań ręcznych za nienaturalne linki do Twojej witryny należy usunąć wszystkie odnośniki niskiej jakości, bądź zrzec się ich za pomocą Narzędzi Google Disavow Tools. Szczegóły usuwania kary ręcznej za linki opisano w artykule „Kara ręczna od Google„.

Filtr ręczny za nienaturalne linki

4. Nienaturalne linki z Twojej witryny

W przypadku wykrycia przez Google nienaturalnych, sztucznych lub manipulacyjnych linków wychodzących z witryny, podejmowane są ręczne działania antyspamowe, czego następstwem jest nałożenie kary ręcznej na witrynę. Powyższą informację najczęściej można znaleźć w obrębie witryn z wysokim PR, które służyły głównie do przekazywania współczynnika PageRank. Powyższą karą obejmowane są również witryny, które są tzw. farmami linków. W ostatnim czasie karę ręczna za nienaturalne linki z Twojej witryny otrzymują również witryny, w obrębie których przeprowadzony został  atak hakerski mający na celu zrobienie z atakowanej witryny farmy odnośników wychodzących.

5. Witryna zaatakowana przez hakerów

Powyższą informację w Search Console znajdą webmasterzy witryn, które zostały zaatakowane przez osobę trzecią np. hakerów. W celu ochrony użytkowników wyszukiwarki, Google obniża pozycje zaatakowanych lub przejętych stron. W minionych miesiącach ten rodzaj kary ręcznej był dość często spotykany, szczególnie przez właścicieli witryn opartych o skrypt WordPress. Atak hakerski był możliwy do przeprowadzenia za sprawą nieaktualnych wtyczek zainstalowanych w obrębie domeny.

6. Mało treści o niewielkiej lub żadnej wartości

Kara ta nakładana jest na witryny, w obrębie których Google wykryje podstrony o niskiej jakości, bądź bardzo małej ilości wartościowej treści. Ten rodzaj działań ręcznych nakładany jest głównie za:

  • Generowane automatycznie treści
  • Dużą ilość podstron wygenerowanych za pomocą szablonu
  • strony przejściowe
  • Dużą ilość podstron zawierających powielone treści

7. Czysty spam

Działania ręczne Google typu „czysty spam” nakładane są na witryny, w obrębie których stosowane są agresywne techniki spamerskie niezgodne ze wskazówkami dla webmasterów. Najczęściej spotkanymi przyczynami są:

  • Automatycznie generowane treści
  • Treści maskowane
  • Duża ilość powielonych zewnętrznie treści

Działania ręczne Google typu „czysty spam”

8. Spam tworzony przez użytkowników

Są to antyspamowe działania ręczne nakładane na witrynę głównie za spam generowany przez użytkowników. Najczęściej karę tę otrzymują niemoderowane fora, blogi z dużą liczbą komentarzy, księgi gości oraz witryny niezabezpieczone przed masowym tworzeniem profili użytkowników.

9. Maskowanie i/lub podstępne przekierowania

Kara ręczna o komunikacie „Maskowanie i/lub podstępne przekierowania” nakładana jest na witryny, które prezentują inne treści i strony użytkownikom, a inne Robotom Wyszukiwarek. Działania te obejmują również witryny, które w podstępny sposób przekierowują użytkowników na inne strony niż te prezentowane w wynikach wyszukiwania.

10. Ukryty tekst lub upychanie słów kluczowych

Ukrywanie treści w obrębie witryny lub upychanie słów kluczowych jest głównym powodem nałożenia tego typu działań ręcznych. Metody te nie są zgodne ze wskazówkami dla Webmasterów, dlatego też witryna zostaje objęta filtrem ręcznym od Google.

11. Spamerskie darmowe hosty

Wykorzystywanie darmowego hostingu, który używany jest również przez spamerów, może przyczynić się do nałożenia antyspamowych działań ręcznych na witrynę. W takim przypadku Google nakłada kary na wszystkie witryny, znajdujące się w obrębie spamerskiego hostingu.

Jeżeli w narzędziu Google Search Console znalazłeś/aś któryś z tych komunikatów, zidentyfikuj problem i wyeliminuj przyczyny. Albo skontaktuj się z nami – doradzimy i pomożemy naprawić błędy.

Foto: nextpowerup.com

Kursy z marketingu internetowego online!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy.

Dołącz do newslettera i otrzymuj regularną dawkę wiedzy oraz ciekawostek ze świata digital marketingu!

Z naszą pomocą zawsze będziesz na bieżąco – bez spamu!

Poznaj historie, które odmienią Twój biznes

Oglądaj na YouTube!

+
Brak komentarzy
Dodaj własny
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony

O blogu

Blog powstał w celu przybliżenia marketingu internetowego w wyszukiwarkach wszystkim zainteresowanym tą tematyką. Będziemy dzielić się tutaj naszą wiedzą oraz nowościami z branży. Życzymy miłej lektury.

Szukaj