Widzialni cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Personalize" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Reklama w social media – czy jej ufamy?

Reklama w social media – czy jej ufamy?

Zaufanie do reklam w mediach społecznościowych deklaruje 1/4 internautów. Reklamy najczęściej zauważamy na Facebooku i YouTube, ale najchętniej klikamy w kreacje na Snapchacie i Periscope. Firma badawcza IRCenter przeprowadziła badanie ilościowe i opublikowała trzecią część podsumowania Social Media 2015.

Co pokazały wyniki badań? Reklamom w mediach społecznościowych ufa co czwarty internauta (26%). Odsetek ten zwiększa się do co drugiego internauty, jeśli weźmiemy pod uwagę osoby, które darzą zaufaniem także mailing. Targetowanie reklam na odbiorców swojej bazy mailingowej może zwiększyć zaufanie do prezentowanych w mediach społecznościowych treści reklamowych.

Co zauważamy, a co klikamy?

Facebook i YouTube to platformy, na których ich użytkownicy najczęściej stykali się z reklamami. W ciągu ostatniego miesiąca było to średnio 6 na 10 użytkowników tych serwisów (67% na Facebooku i 63% na YouTube). Nieco rzadziej deklarowali zauważanie reklam na portalach internetowych (55% użytkowników). Najnowsze platformy – Snapchat i Periscope – choć styczność z reklamami była na nich jedną z niższych, wyróżniały się wyższą od pozostałych przestrzeni skłonnością do intencjonalnego klikania w nie.

zetknięcie z reklamą

Konsument, który sam szuka reklamy

Na Snapchacie i Periscope nie tylko najczęściej intencjonalnie klikamy w reklamy, ale także częściej darzymy je zaufaniem niż reklamy w pozostałych obszarach mediów społecznościowych. Prawdopodobnie wynika to z faktu, że na tych platformach oglądamy kreacje tylko tych marek, które wcześniej zdecydowaliśmy się śledzić. Zadanie marki polega więc nie na nachalnym prezentowaniu swoich treści odbiorcom, a zachęceniu użytkowników do oglądania ich przekazu.

Udział użytkowników i ich zaufanie do social mediów

Raport do pobrania na stronie ircenter.com

Autor tekstu: Weronika Niżnik z IRCenter

Zdjęcie główne: sproutsocial.com

Kursy z marketingu internetowego online!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy.

Dołącz do newslettera i otrzymuj regularną dawkę wiedzy oraz ciekawostek ze świata digital marketingu!

Z naszą pomocą zawsze będziesz na bieżąco – bez spamu!

Poznaj historie, które odmienią Twój biznes

Oglądaj na YouTube!

4
Komentarze
Dodaj własny
  1. 1
    Marcin Brzeziński

    Mnie to najbardziej zastanawia jak to jest możliwe, że są osoby, które nie widzą żadnych reklam ~70% ?!

  2. 3

    AdBlocker

Komentarze są wyłączone.

O blogu

Blog powstał w celu przybliżenia marketingu internetowego w wyszukiwarkach wszystkim zainteresowanym tą tematyką. Będziemy dzielić się tutaj naszą wiedzą oraz nowościami z branży. Życzymy miłej lektury.

Szukaj