WordPress - optymalizacja SEO i pozycjonowanie sklepu
Marketing i promocja to obecnie najważniejsze aspekty prowadzenia działalności gospodarczej. Samo posiadanie strony www nic już nie daje. Po pierwsze trzeba ją odpowiednio przygotować pod kątem użyteczności dla użytkownika, po drugie zadbać o odpowiednią optymalizację wszystkich aspektów wpływających na ranking Google, po trzecie zaś, prowadzić należy ciągłą rozbudowę treści oraz skuteczne i naturalne linkowanie. Specjaliści agencji marketingowej Widzialni.pl posiadają wieloletnie doświadczenie w świadczeniu skutecznego pozycjonowania stron internetowych zbudowanych na różnych skryptach, dzięki czemu optymalizacja strony www jest przeprowadzana szybko i poprawnie, przygotowywane treści powodują zwiększoną widoczność serwisu, a pozyskiwane wartościowe linki wzmacniają pozycję witryny w oczach Google. Skontaktuj się z nami już teraz i poznaj całkowicie bezpłatnie, co możemy zrobić dla Twojej strony www.
Wybór CMS – najważniejsza decyzja na etapie budowy strony www
Utworzenie strony internetowej na CMS-ie (ang. Content Management System – System Zarządzania Treścią) może mieć kluczowe znaczenie dla rozwoju przedsiębiorstwa. Wybór najlepiej odpowiadającego potrzebom przedsiębiorcy CMS powinien zostać poparty szczegółową analizą potrzeb użytkownika i możliwości każdego z systemów. Najbardziej popularnym, a zarazem niezwykle przyjaznym użytkownikowi CMS-em jest bez wątpienia WordPress (WP). Darmowy dostęp do systemu, częste aktualizacje i prosta w obsłudze budowa pozwala skutecznie i bezpiecznie rozwijać możliwości silnika. Nie bez znaczenia są również możliwości, jakie oferuje WordPress w kontekście pozycjonowania.
Agencja marketingu internetowego Widzialni.pl to specjaliści z wieloletnią praktyką w skutecznym pozycjonowaniu stron www opartych na skrypcie WordPress. Skontaktuj się z nami i poznaj możliwości osiągnięcia sukcesu swojej witryny internetowej postawionej na najpopularniejszym CMS-ie na świecie.
Dlaczego warto wybrać CMS WordPress?
Niezaprzeczalna popularność WordPressa, sięgająca około 60% udziału w rynku systemów zarządzania treścią to najważniejszy z powodów, dla których warto zdecydować się na to rozwiązanie. Jednak to nie wszystko. Zalet skryptu WP jest bardzo wiele.
- Popularność. Według niezależnego badania W3Techs obecnie prawie 36% stron www na świecie opartych jest i stale rozwijanych na bazie skryptu WordPress. Co więcej, na drugim miejscu znajduje się system Joomla z zaledwie 2,4% stron www. Niewątpliwa popularność WordPressa to pewność cyklicznego pojawiania się nowych rozwiązań, wtyczek i ulepszeń skryptu. Ogromna popularność systemu świadczy również o tym, że WordPress jest sprawdzonym, intuicyjnym i użytecznym CMS-em.
- Elastyczność i wszechstronność. W początkach funkcjonowania, WordPress kierowany był głównie dla blogerów. Ogromne możliwości, w tym dodawanie i planowanie publikacji treści, zamieszczanie zdjęć i grafik, obsługa komentarzy i wiele innych opcji dostępnych dzięki wtyczkom, po dziś dzień umożliwia skuteczne blogowanie. Jednak wraz z rosnącą popularnością WP, umożliwiał wykorzystanie skryptu do innych celów. Dzisiaj WordPress pozwala na prowadzenie praktycznie dowolnej strony www, między innymi:
- strony blogowe,
- strony firmowe,
- sklepy internetowe,
- portale ogłoszeniowe,
- portale społecznościowe i wiele innych.
- Szybka i prosta możliwość rozbudowy. Wszystko dzięki niezliczonej liczbie dostępnych wtyczek, z których każda poszerza działanie witryny o nowe możliwości. Przetłumaczenie strony na różne języki, możliwości pracy nad elementami istotnymi dla SEO, poprawa prędkości wczytywania się strony? Wystarczy zainstalować wtyczkę i ulepszyć możliwości witryny.
- Koszt platformy. CMS WordPress jest bezpłatny. To powinno wystarczyć za rekomendację. Do opcji płatnych należy część wtyczek oraz motywów. Zatem w zależności od potrzeb, można już na starcie przygody w WP określić koszt utworzenia i utrzymania strony www.
- Możliwość integracji. Popularność systemu WordPress jest wystarczającą powodem, dla którego dostawcy różnych usług tworzą rozwiązania pozwalające zintegrować WP ze swoimi systemami. Mamy więc opcję zintegrowania z np. Allegro, Ceneo, programami księgowymi i ogromną ilością innych systemów.
Wady WordPress
Najpopularniejszy CMS na świecie nie jest niestety idealny i posiada wady, o których również należy pamiętać, podczas wyboru platformy dla swojej strony.
- Płatne wtyczki. WordPress jako bezpłatne narzędzie oferuje podstawowe i bardzo skromne możliwości. Dopiero dodatkowe, płatne wtyczki pozwalają rozbudować CMS o niezbędne dla profilu strony opcje. Wtyczki są równocześnie gotowymi rozwiązaniami. Otrzymujemy więc produkt, który nie zawsze w 100% może odpowiadać naszym oczekiwaniom i potrzebom.
- Wydajność platformy. Niestety, im więcej wtyczek będzie zainstalowanych na stronie, tym bardziej spadać będzie wydajność witryny,
- Znajomość programowania. W celu utworzenia unikalnego wyglądu strony, niezbędna jest przynajmniej podstawowa znajomość języka HTML oraz CSS.
WordPress jest bezwzględnie najpopularniejszym bezpłatnym systemem zarządzania treścią. Jego długa lista zalet, a także intuicyjna obsługa pozwalają w łatwy sposób budować i prowadzić nawet zaawansowane serwisy. Zmiany na stronach opartych na WordPress wymagają instalowania płatnych i bezpłatnych wtyczek. WordPress jest zasadniczo dobrze zoptymalizowanym systemem, jednak podobnie jak inne dostępne CMSy wymaga pozycjonowania. Jeśli chcesz poznać wycenę pozycjonowania dla Twojej strony na WordPress, skontaktuj się z nami.
Jak pozycjonować strony na WordPress?
Utworzenie strony internetowej na CMSie WordPress to dopiero początek drogi do uzyskania satysfakcjonującej widoczności i ruchu. Praktycznie każdy CMS dostępny na rynku jest wstępnie zoptymalizowany pod pozycjonowanie. Jednak w związku ze zmiennością, a także wymaganiami wyszukiwarki Google, niezbędne jest wykonanie działań optymalizacyjnych, które pozwolą zaistnieć stronie w Internecie. Pozycjonowanie strony internetowej WordPress nie różni się znacząco od procesu SEO dla innych systemów i składa się z wielu czynników, z których najważniejszymi są:
Content i optymalizacja treści
Tworzenie i publikacja unikalnych treści jest obecnie niezbędnym elementem służącym zwiększaniu widoczności i poziomu ruchu na stronie www. Intuicyjny CMS WordPress umożliwia proste dodawanie i edycję treści. Wśród możliwości edycji edytować można szereg elementów istotnych dla SEO, jak:
- Nagłówki Hx,
- Podział treści na kategorie,
- Linkowanie w treści,
- Wytłuszczenia treści,
- Dodawanie i edycja zdjęć i grafiki,
- Tworzenie tabel i wypunktowania.
Unikalna i angażująca treść nie zależy oczywiście od CMS, a jest efektem pracy copywritera, który umiejętnie umieści w treści niezbędne frazy kluczowe, czy wezwania do działania. Rozbudowana edycja treści na stronach WordPress pozwala odpowiednio przygotować zawartość tekstową serwisu dla potrzeb robotów wyszukiwarki, a także w ciekawy sposób przedstawić content czytelnikom.
Zgoda na indeksację witryny
Standardowe ustawienia CMS WordPress posiadają zablokowaną możliwość indeksacji strony internetowej. W związku z tym witryna może nie być widoczna w wyszukiwarce Google. Aby włączyć zgodę na indeksację utworzonej strony w zakładce Ustawienia kliknąć w opcję Czytanie, a następnie odznaczyć opcję Poproś wyszukiwarkę o nieindeksowanie tej witryny.
Plik robots.txt
Pozycjonowanie strony oznacza konieczność wskazania robotom wyszukiwarki, których stron witryny nie powinny odwiedzać i indeksować. Do takich stron należą najczęściej polityka prywatności, regulaminy, strony podziękowań za zapis na newsletter itp. WordPress blokuje domyślnie indeksowanie stron wymagających zalogowania. Plik robots.txt powinien być zbudowany w następujący sposób:
- User-agent: *
- Disallow: /wp-admin/
- Disallow: /wp-includes/
Użycie pliku robots.txt powinno w możliwie najmniejszym stopniu ograniczać możliwość indeksacji. Dla wykluczenia indeksowania stron zalecamy wykorzystywanie tagu noindex na poziomie konkretnych podstron.
Struktura witryny
Umożliwienie robotom wyszukiwarki łatwego odczytu zawartości i struktury strony jest bardzo ważnym elementem pozycjonowania. Do tego celu służą tzw. przyjazne adresy URL. Ustawienie przyjaznych adresów URL pozwala uniknąć duplikatów i ułatwienie robotom poruszanie się po stronie. Zdecydowanie najkorzystniejszym wariantem jest wybór własnego formatu wykorzystującego do budowy adresu URL nazwy kategorii i nazwy strony.
Budowa adresu powinna przyjąć formę: http://www.strona.pl/%category%/%postname%
Dzięki temu uzyskamy przejrzyste i proste adresy, np.: http://www.strona.pl/przykladowa-kategoria/przykladowy-wpis
Zauważ, że odstępy między znakami oznaczone są znakiem „-” a nie „_”. Jest to o tyle istotne, że podkreślnik dla nie jest czytany przez roboty wyszukiwarki, które traktują w przypadku jego wykorzystania adres jako ciąg znaków bez przerw.
Przyjazne adresu URL pozwalają rozpoznać, w którym miejscu witryny aktualnie znajduje się użytkownik. W kontekście pozycjonowania, należy upewnić się, że adres URL odpowiada meta danym strony oraz jej zawartości.
Optymalizacja meta danych witryny
Odpowiednie meta dane strony internetowej w CMS WordPress utworzyć można korzystając z wtyczek Yoast SEO i All in One SEO. Umożliwiają one edycję sekcji head strony z poziomu edycji strony lub wpisu. Sekcja head zawiera dwa istotne dla użytkownika elementy, którymi są title i meta description (tytuł i opis strony). Oba elementy są widoczne dla użytkowników w wynikach wyszukiwania i stanowić mogą bezpłatną reklamę strony. Często są to informacje, które nakłaniają potencjalnych klientów do odwiedzenia strony internetowej.
Tworząc meta dane dla swojej strony, zadbaj o ich unikalność. Koniecznie użyj CTA (ang. Call To Action – wezwania do działania). Dzięki temu istnieje duża szansa na skuteczne zachęcenie użytkowników do odwiedzenia Twojej witryny. Do meta opisów można poza treścią można wykorzystywać ikonki oraz elementy graficzne przyciągające wzrok. Meta dane to bezpłatna reklama, która może skutecznie zwiększyć ruch na stronie.
Wtyczki WordPress do pozycjonowania stron www
Ogromna liczba wtyczek przygotowanych dla użytkowników CMS WordPress oraz ich umiejętne wykorzystanie umożliwia skuteczne pozycjonowanie. Najważniejsze wtyczki, pozwalające osiągnąć satysfakcjonującą widoczność strony to między innymi:
Yoast SEO i All In One Seo Pack
Yoast SEO i All In One Seo Pack – wtyczki umożliwiające szybką modyfikację meta danych, a więc tytułów i opisów strony widocznych w wynikach wyszukiwania. Yoast SEO jest doskonałym wyborem dla mniejszych witryn, w których meta dane budowane będą indywidualnie dla każdej podstrony. W przypadku rozbudowanych serwisów, polecana jest All In One Seo Pack umożliwiająca zbiorową edycję danych.
Elementor
Elementor – page builder umożliwiający ręczną edycję szablonu strony. W wersji płatnej uzyskujemy dodatkowe funkcjonalności, w skład których wchodzi chociażby projektowanie stopki i menu głównego.
Wpa Seo Autolinker
Wpa Seo Autolinker – niezwykle przydatna wtyczka umożliwiająca automatyczne tworzenie przejrzystego linkowania wewnętrznego.
Wp Seo Structured Data Schema
Wp Seo Structured Data Schema – wtyczka umożliwiająca optymalną budowę danych strukturalnych witryny. Wykorzystanie tej wtyczki pozwala skutecznie rozszerzyć informacje wyświetlane w wynikach wyszukiwania, co wpływa na wzrost CTR wyników wyszukiwania.
W3 Total Cache
W3 Total Cache, EWWW Image Optimizer, Gonzales Plugin, Smush Image Compression And Optimisation, Autoptimize – wtyczki służące optymalizacji elementów witryny, w tym kodu HTML, CSS, JS, a także grafik. Ich umiejętne wykorzystanie pozwala znacząco poprawić wyniki prędkości wczytywania się witryny.
AMP for Wodpress
AMP FOR WORDPRESS – wtyczka umożliwiająca dopasowanie strony wymagań urządzeń mobilnych.
OneSignal
OneSignal – wygodna wtyczka umożliwiająca wysyłanie użytkownikom, którzy wyrazili zgodę, wiadomości push o każdym nowym wpisie na stronie.
Link Append on Copy
Link Append on Copy – automatycznie dodaje link do strony, z której kopiowana jest treść.
Stosowanie wtyczek dla stron na WordPress jest w zdecydowanej większości intuicyjne i proste. Również działania SEO na stronach internetowych zbudowanych na WordPress nie różnią się znacząco od działań dla innych systemów. Jedyne różnice to sposób ich wykonania. Większość zmian niezbędnych dla skutecznego pozycjonowania stron opartych na CMS WordPress można wykonać za pomocą darmowych lub płatnych wtyczek. Optymalizacja WordPress nie wymaga zatem ingerencji w kod źródłowy strony. Jest to niewątpliwie bardzo duże ułatwienie dla osób, które nie dysponują szeroką wiedzą z tego zakresu.
Pozycjonowanie stron internetowych na WordPress
Skuteczne pozycjonowanie to szereg działań, które w długim okresie mogą przynieść bardzo dobre rezultaty w postaci dużej widoczności witryny i znaczącego ruchu na stronie. Platforma WordPress jest bardzo dobrze przygotowaną strukturą dla działań pozycjonerskich. Podstawy pozycjonowania strony internetowej na WordPress można wykonać samodzielnie, jednak dla uzyskania najlepszych rezultatów, warto przekazać pozycjonowanie specjalistom, z obszerną wiedzą umożliwiającą precyzyjne wykonanie wszelkich niezbędnych zmian optymalizacyjnych i szybko reagować na zmiany w algorytmach wyszukiwarki. Zajmij się rozwojem biznesu i pozostaw pozycjonowanie specjalistom z agencji SEO Widzialni.pl.
Najczęściej zadawane pytania - FAQ
Czy moja strona na WordPress nadaje się do pozycjonowania?
WordPress jest wszechstronnym i elastycznym CMS (ang. Content Management System – System zarządzania treścią), który daje możliwość utworzenia strony internetowej praktycznie każdego typu. Zaletą WordPress jest bardzo dobre przygotowanie do działań SEO. Jeśli chcesz uzyskać więcej informacji o możliwości pozycjonowania Twojej strony internetowej opartej na WordPress, skontaktuj się z nami.
Ile kosztuje pozycjonowanie stron na WordPress?
Pozycjonowanie stron internetowych opartych na CMS WordPress uzależnione jest od szeregu czynników, wśród których najważniejsze to historia domeny, wcześniejsze działania SEO na stronie, ogólna jakość witryny, branża i konkurencja i wiele innych elementów, które należy dokładnie przeanalizować w celu określenia kosztów pozycjonowania. Skontaktuj się z nami i skorzystaj z darmowej wyceny pozycjonowania dla Twojej strony na WordPress.
Jak pozycjonować strony na WordPress?
Pozycjonowanie strony opartej na WordPress jest zasadniczo zbliżone do pozycjonowania innych CMS-ów. Podstawowymi filarami każdego skutecznego pozycjonowania są optymalizacja witryny pod kątem SEO, budowa naturalnej struktury linkowania oraz tworzenie unikalnej i wartościowej treści. Proces oparty na powyższych elementach pozwala w długim okresie uzyskać satysfakcjonujące efekty w postaci stabilnych, wysokich pozycji fraz i wzrostu widoczności witryny.
Ile trwa pozycjonowanie strony na WordPress?
Pozycjonowanie jest procesem ciągłym. Odnosi się to również do pozycjonowania stron internetowych opartych na CMS WordPress. Uzyskanie wstępnie założonych wyników, powoduje konieczność dalszej rozbudowy serwisu w celu ich wzmocnienia oraz dalszego wzrostu widoczności w Internecie.
Co wpływa na pozycjonowanie strony na WordPress?
Strony na WordPress są w ten sam sposób, jak wszystkie pozostałe CMS narażone na zmienność wyszukiwarek. Ciągłe udoskonalanie funkcjonalności przeglądarek wymusza ciągłe dostosowywanie strony do aktualnych algorytmów. Pozycjonowanie jest również uzależnione od branży, jej konkurencyjności, a także geograficzny zasięg działania strony internetowej.
Dlaczego warto pozycjonowanie strony na WordPress powierzyć agencji SEO?
Nic nie stoi na przeszkodzie, aby każdy właściciel strony na WordPress zajął się samodzielnym pozycjonowaniem. Jeśli jednak należysz do osób, które wolą przeznaczyć ten czas na pracę nad rozwojem firmy, pozostaw pozycjonowanie doświadczonym specjalistom. Skontaktuj się z nami i poznaj nasze możliwości pozycjonowania stron internetowych na WordPress.
Zaawansowane narzędzia, które używamy w swojej codziennej pracy
Agencja SEO i SEM
61-896 Poznań, ul. Towarowa 35
Biurowiec Delta
Biuro czynne: poniedziałek - piątek
od 8:00 do 16:00
Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.