preloader
Wypełnij formularz
Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.


Pozycjonowanie szerokie

Pozycjonowanie szerokie to jeden ze sposobów na promowanie swojej witryny w Internecie. Podobnie jak tradycyjne SEO, metoda polegająca na tworzeniu długiego ogona skupia się na pozyskiwaniu ruchu dla witryny z wyszukiwarek internetowych. Celem działań jest sprawienie by strona znajdowała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania na kluczowe hasła nazywane frazami. Wiąże się to z wieloma czynnościami obejmującymi zarówno techniczne usprawnienia witryny, optymalizację treści, ale również pozyskiwanie linków.

Pozycjonowanie szerokie – co je wyróżnia?

Pozycjonowanie szerokie nazywane jest też pozycjonowaniem long tail (długi ogon). Nazwa wzięła się od techniki skierowanej na zwiększenie widoczności witryny na wiele fraz kluczowych. Long tail to przede wszystkim zmiana w myśleniu o słowach kluczowych. Zazwyczaj staramy się aby nasza strona pojawiała się w wyszukiwarce na popularne, często wyszukiwane słowa. Wydaje nam się, że duża ilość wyszukiwań przełoży się na odwiedzających nasz sklep, a ci na konwersję. Jednak na promocję witryny internetowej można spojrzeć inaczej i zamiast skupiać się na konkurencyjnych frazach, postawić na bardziej szczegółowe, trzy-cztero wyrazowe słowa kluczowe. Nie mają one co prawda tak imponujących statystyk jak jednowyrazowe frazy, ale ich konkurencyjność jest zdecydowanie niższa. Co ciekawe nie znaczy, to że przyniosą nam one mniej konwersji.

Dzięki skupianiu się na wyróżnikach swoich produktów i pojawiając się w wynikach wyszukiwania na dłuższe frazy, mamy szansę bardzo szybko trafić do klientów, którzy są zainteresowani zakupem. Poniższy wykres pokazuje jakie frazy kluczowe wpisuje klient zależnie od tego, na którym etapie lejka sprzedażowego się znajduje.

W tabeli widać, że ogólne, jednowyrazowe frazy, które zwykle najtrudniej wypozycjonować są charakterystyczne dla klientów na samym początku ścieżki zakupowej. Według modelu AIDA są oni na pierwszym etapie lejka i szukają przede wszystkim ogólnych informacji o grupie produktów, robią tak zwane rozpoznanie. Coraz bliżej podjęcia decyzji zakupowej wpisywane do wyszukiwarki frazy stają się bardziej rozbudowane, by finalnie zostać bardzo konkretnym wyrażeniem zawierającym wiele słów kluczowych. Za przykład może nam posłużyć fraza “laptop”, osoba wyszukująca takie słowo zazwyczaj dopiero zastanawia się nad zakupem nowego komputera i wpisując tak ogólną frazę chcę sprawdzić co aktualnie znajduje się na rynku. Gdy przejrzy kilka ofert i rozpozna swoje potrzeby jej zapytania staną się bardziej precyzyjne – wie na przykład, że laptop powinien mieć 15 calowy ekran i dodaje to jako kryterium przy kolejnym wyszukaniu. Dalej może zdecydować się na konkretnego producenta, czy specyficzny zestaw podzespołów na których, jej zależy. W ten sposób wyszukiwana fraza może urosnąć nawet do kilkunastu słów. Po wpisaniu takiego wyrażenia klient zwykle ma już wszystkie niezbędne informacje i chce znaleźć się na stronie, która pozwoli mu w łatwy sposób sfinalizować transakcję. Jeżeli to nasza witryna pokaże się na pierwszym miejscu, jesteśmy o krok od zdobycia klienta.

Warto też zwrócić uwagę, na fakt, że liczba słów kluczowych jest niemal nieskończona. Nie chodzi tu tylko o niezliczone ilości kombinacji fraz jakie mogą przyjść do głowy naszym klientom. Ważne jest również, że codziennie pojawiają się nowe słowa, które nigdy wcześniej nie były wpisywane do wyszukiwarki. Warto tutaj przytoczyć słowa jednego z pracowników Google, Udi Manbera, który na ten temat powiedział: “20% do 25% zapytań codziennie wpisywanych do wyszukiwarki nigdy wcześniej nie zostało użytych”. Oznacza to, że musimy wziąć pod uwagę pozycjonowanie sformułowań, które jeszcze nie są frazami kluczowymi. Dbając o ogólną widoczność zwiększamy szanse, na pojawienie się na słowa, które nigdy wcześniej nie zostały wyszukane.

O tym jak skutecznym sposobem na promocję strony jest pozycjonowanie szerokie niech świadczy fakt, że stoi on za sukcesem takich marek jak Amazon czy Netflix, to właśnie dzięki budowie długiego ogona udało im się zdobyć i utrzymać pozycję lidera w swojej branży. Dzięki szerokiemu asortymentowi i ciągłej analizie zachowań użytkowników byli oni w stanie dostarczać ściśle dopasowane produkty swoim klientom, dzięki czemu prawdopodobieństwo konwersji gwałtownie wzrastało.

Jak wygląda pozycjonowanie szerokie

Podobnie jak tradycyjne pozycjonowanie, ten sposób składa się z kilku ściśle ze sobą powiązanych elementów. Należy pamiętać, że nie powinno pomijać się żadnego z etapów – takie działanie w najlepszym wypadku nie przyniesie spodziewanych efektów. Wybiórcze podejście zwykle kończy się na zmarnowaniu budżetu, ale w skrajnych przypadkach nawet na karach od Google.

Wyszukiwanie fraz

Fundamentem poprawnego pozycjonowania jest odpowiedni dobór słów kluczowych. Jest to pierwszy etap pracy nad stroną, ale ma ogromny wpływ na kolejne działania. Jeżeli nie poświęcimy wystarczającej ilości czasu na znalezienie odpowiednich fraz może się okazać, że działania wykonywane w kolejnych krokach nie przyniosą żadnego efektu. W przypadku pozycjonowania szerokiego dobór słów kluczowych jest to jeszcze bardziej znaczący, bo w cała technika opiera się na założeniu, że mamy odpowiednią bazę fraz. Trzeba pamiętać, że zazwyczaj będą to bardziej rozbudowane sformułowania niż w przypadku tradycyjnego pozycjonowania i będzie ich zdecydowanie więcej. Frazy kluczowe z długiego ogona składają się zwykle z trzech, czterech słów, które dosyć dokładnie opisują produkt lub usługę. Kolejną charakterystyczna cechą jest niska konkurencyjność, dzięki czemu pozycjonowanie jest bardziej efektywne. Jest kilka sposobów by znaleźć sformułowanie najlepiej pasujące do branży, w której działamy:

Język klientów

Należy zwrócić uwagę, na to w jaki sposób użytkownicy mówią o naszych produktach. Wystarczy przejrzeć maile, które otrzymujemy od naszych klientów czy zwrócić uwagę jak opisują nasze produkty w rozmowach przez telefon. Dobrym źródłem informacji mogą być też programy analityczne jak chociażby Google Analytics czy Google Search Console. Możemy tam sprawdzić jakie słowa wpisują użytkownicy w wewnętrzną wyszukiwarkę naszej strony, a także z jakich fraz z wyszukiwarki klienci wchodzą na naszą witrynę. Są to bardzo cenne dane, bo od razu możemy zauważyć najpopularniejsze określenia, które muszą znaleźć się na liście fraz, które chcemy pozycjonować. Należy pamiętać, żeby tego typu dane powinno się sprawdzać okresowo szczególnie wtedy gdy nasz asortyment lub usługi ulegają rozszerzeniu.

Język pracowników

Podobnie jak w przypadku klientów, my i nasi pracownicy również jesteśmy świetnym źródłem sformułowań opisujących nasze produkty. W końcu, kto lepiej niż my zna własną ofertę? Osoby zajmujące się sprzedażą produktów czy usług zazwyczaj wiedzą jak opisać asortyment za pomocą słów charakterystycznych dla swojej branży. Są to frazy, które często wyłącznie oni są w stanie podać ze względu na fakt, że działają w niszy, w której operuje się specyficznym językiem.

Konkurencja

Dobrym źródłem szukania fraz kluczowych są strony konkurencji. Zwykle w tej samej branży używa się podobnych sformułowań jednak nie zaszkodzi przejrzeć innych stron, które mają podobny asortyment jak my, bardzo możliwe, że natrafimy na frazy, które pominęliśmy. Warto również przejrzeć strony, które pojawiają się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania na nasze frazy. W ten sposób możemy trafić na witryny, których nie uważaliśmy za naszą bezpośrednią konkurencję, a ich analiza może pomóc nam w doborze fraz kluczowych. Programy do wyszukiwania słów kluczowych

Pozycjonerzy w swojej pracy wykorzystują specjalne programy, które ułatwiają dobór słów kluczowych. Dzięki nim szybko można rozbudować istniejącą już bazę fraz, ale też zweryfikować jak potencjał mają wcześniej wybrane wyrażenia. Warto sprawdzić jak często ludzie wpisują w wyszukiwarkę frazy, na które chcemy się pozycjonować oraz jak wiele stron pojawia się na dane zapytanie. W przypadku pozycjonowania szerokiego słowa kluczowe nie powinny być zbyt konkurencyjne, a ich popularność nie musi być bardzo wysoka jednak należy unikać wyrażeń, które w ogóle nie są poszukiwane przez internautów.

Żeby zapewnić jak najlepsze efekty należy połączyć wszystkie powyższe techniki. Zrobienie listy zawierającej frazy z różnych źródeł i późniejsza weryfikacja, które słowa mają największy potencjał jest najlepszym sposobem na kompleksowe pozycjonowanie na długi ogon. Kolejny ważnym elementem jest ciągłe sprawdzanie efektów i wprowadzanie poprawek, tak by zmaksymalizować efekty działań SEO.

Optymalizacja

Gdy już dobierzemy odpowiednie frazy trzeba będzie zająć się samą stroną. W tym kroku należy przeanalizować witrynę pod kątem występowania wybranych wcześniej słów kluczowych. Musimy sprawdzić opisy produktów i kategorii, wpisy na firmowym blogu, a także inne treści znajdujące się na stronie. Analizujemy czy zawartość witryny jest odpowiednio zoptymalizowana i czy roboty wyszukiwarki będą w stanie “zorientować się” o czym jest strona. Gdy będziemy wiedzieli na czym będziemy pracować trzeba podjąć decyzje, w jaki sposób rozmieścić frazy kluczowe. Musimy wybrać najważniejsze sekcje naszej witryny i zoptymalizować treść w taki sposób by podpowiedzieć robotom wyszukiwarki co jest najistotniejsze na danej podstronie. Kluczowa jest tu znajomość języka HTML i zastosowanie znaczników semantycznych, które ułatwiają indeksacje treści. Oprócz technicznych umiejętności przyda się również trochę kompetencji w zakresie tworzenia treści – najważniejsze to odpowiednio opracować tytuły stron oraz ich nagłówki.

W tym etapie optymalizacji poprawia się również błędy, które pojawiły się w czasie tworzenia strony internetowej. Często zdarza się, że osoby odpowiedzialne za opracowanie projektu witryny nie mają wiedzy z zakresu SEO przez co na stronie internetowej mogą znaleźć się błędy, które negatywnie wpływają na pozycję strony. Tego typu poprawki wiążą się z dużym ryzykiem, więc należy zostawić je osobom znającym się na tworzeniu stron internetowych, które zadbają o kopie bezpieczeństwa i będą potrafiły poradzić sobie z różnorakimi problemami.

Linkowanie wewnętrzne

Ważną, ale często pomijana kwestią jest analiza linkowania wewnętrznego. W przypadku pozycjonowania szerokiego, które bazuje na dużej ilości podstron kluczowe jest by do każdej z nich prowadził link. Dostęp do każdego miejsca serwisu jest podstawowym warunkiem, ale linkowanie wewnętrzne możemy jeszcze usprawnić. Warto poszukać w opisach produktów i kategorii czy też w artykułach odniesień do innych części naszego serwisu i umieścić w odpowiednich miejscach odnośniki. Umiejętne linkowanie wszystkich sekcji witryny sprawi, że “moc” strony rozłożył się równomiernie na kluczowych podstronach. Dzięki linkowaniu wewnętrznym będziemy mogli wzmocnić pozycję wybranych sekcji, ale też ułatwić użytkownikom nawigację i szybkie wyszukiwanie informacji na naszej stronie. Dobre przemyślenie tego aspektu sprawi też, że strona będzie się szybciej indeksowała, a witryny przyjazne robotom wyszukiwarki są premiowane w rankingu Google.

Linkowanie

Pozyskiwanie linków ciągle jest jednym z najważniejszych działań w procesie pozycjonowania. Mimo wielu usprawnień algorytmu wyszukiwarki, które miały na celu zmniejszenie znaczenia odnośników, wysokiej jakości linki wciąż są jednym z kluczowych czynników mających wpływ na pozycję strony. Również przy stosowaniu strategii long tail etap ten jest niezbędny, chociaż jego przebieg różni się nieco od tradycyjnego linkowania. Przy pozycjonowaniu szerokim pozyskujemy linki dla wielu podstron, a nie skupiamy się wyłącznie na kilku kluczowych sekcjach witryny, które mają osiągnąć wysokie pozycje. Oczywiście warto większą część odnośników skierować na główne kategorie, ale nie wolno zapomnieć o podstronach z produktami, które będą walczyły o wysokie pozycje w przypadku najbardziej szczegółowych zapytań. Właśnie dlatego, że pracujemy nad wieloma stronami, tak ważne jest linkowanie wewnętrzne. To ono sprawia, że moc odnośników będzie równomiernie rozprowadzona po całej witrynie.

Content

Wraz ze wzrostem popularności pozycjonowania long tail pojawiło się zupełnie nowe pojęcie, które od pewnego czasu zdobywa ogromną popularność. Mowa tu o Content Marketingu, który świetnie wspomaga tworzenie długiego ogona fraz. Mimo, że termin rozpowszechnił się niedawno, to kryją się za nim działania znane i stosowane od dawna, jak prowadzenie blogów firmowych czy publikowanie poradników. Dłuższe teksty, które pojawią się na Twojej stronie są świetnym sposobem na zwiększenie widoczności witryny. Artykuł liczący kilka tysięcy znaków potencjalnie może być widoczny na kilkanaście fraz i zdobywać dodatkowy ruch z wyszukiwarki. Regularne publikacje artykułów branżowych nie tylko zwiększą ruch na naszej stronie, ale też udowodnią naszym klientom, że jesteśmy ekspertami w dziedzinie, o której piszemy.

Prowadzenie bloga ma jeszcze jedną zaletę. Jeżeli treści, które publikujemy są wysokiej jakości i dają wartość czytelnikom, to zdobędą dla nas linki. Będą to najbardziej naturalne odnośniki jakie da się pozyskać, a ich wpływu na pozycjonowanie nie da się przecenić.

Ocena działań

Ostatnim etapem tworzenia długiego ogona jest analiza wyników strony. Co prawda pozycjonowanie jest procesem długotrwałym, ale pierwsze efekty działania long tail powinny być widoczne już po kilku tygodniach. Jeżeli cały etapy został prawidłowo przeprowadzone będziemy mogli zauważyć wzrost widoczności naszej strony. Jednym z narzędzi, które pozwoli nam zweryfikować działania jest Google Analytics – wystarczy obserwować w jaki sposób zmienia się ruch z kanału Organic. Nie mamy się co spodziewać nagłych skoków, raczej trzeba się przygotować na systematyczne, niewielkie wzrosty. Do analizy witryny można użyć również oprogramowania używanego przez pozycjonerów jak Semstorm czy Senuto, raport wygenerowany z tych narzędzi w przejrzysty sposób pokaże nam jakie efekty przyniosło szerokie pozycjonowanie.

Proces nie kończy się na samej analizie, jest ona jedynie ostatnim etapem procesu, który należy stale powtarzać. Po sprawdzeniu efektów należy poprawić ewentualne błędy i ponownie rozpocząć szukanie fraz kluczowych, odpowiednich dla naszej witryny. Należy to robić tym częściej im więcej zmian pojawia się na naszej stronie. Jeżeli nasz sklep ciągle się rozwija i co kilka dni w asortymencie pojawiają się nowe produkty to dobór fraz kluczowych należy powtarzać często, ale nawet w przypadku gdy oferujemy ciągle te same produkty lub usługi raz na jakiś czas należy spojrzeć czy nie pojawiły się jakieś słowa kluczowe, które powinniśmy wziąć pod uwagę w procesie pozycjonowania.

Każdy z omówionych elementów zostanie przeprowadzony na Państwa witrynie przez naszych specjalistów. Ogromne doświadczenie naszych pozycjonerów i wsparcie zaawansowanego oprogramowania sprawią, że efekty będą jeszcze lepsze.

Zalety pozycjonowania szerokiego

Pozycjonowanie szerokie to świetny sposób na zdobycie ruchu z wyszukiwarki internetowej. Co ważne, zwykle jest to ruch wysokiej jakości, który bardzo łatwo przekonwertować w klientów. Użytkownicy, którzy przejdą na naszą stronę po wyszukaniu szczegółowego zapytania zazwyczaj są o krok od zakupu. Są to osoby zdecydowane na sfinalizowanie transakcji i wystarczy jedynie zadbać by zakup był jak najprostszy.

Wysokiej jakości ruch charakteryzuje się również tym, że użytkownik spędza średnio więcej czasu na naszej stronie oraz często przechodzi na kolejne podstrony. Na pewno zauważysz w narzędziach analitycznych, że wskaźniki odpowiedzialne za czas przebywania na stronie i procent odrzuceń się poprawią.

Zwykle przy szerokim pozycjonowaniu kładzie się duży nacisk na rozbudowę treści na stronie. Publikując artykuły czy tworząc obszerne opisy swoich produktów skupiasz się na wcześniej dobranych frazach dzięki czemu Twoja strona zaczyna się na nie pojawiać w wyszukiwarce. Jednak liczba słów kluczowych zwiększa się o sformułowania, których nie brałeś pod uwagę. Rozbudowany tekst charakteryzuje się dużą zawartością potencjalnych fraz. Wystarczy, że ktoś wyszuka sformułowania, które pojawiły są w naszych tekstach, a witryna pojawi się w wynikach wyszukiwania. Dodatkowo duża ilość treści sprawia, że nasze pozycje na różne kombinacje słów kluczowych się zwiększają.

W porównaniu z tradycyjnym pozycjonowaniem, długi ogon przynosi dużo szybsze efekty. Nie musimy już czekać wiele miesięcy by odczuć działanie pozycjonowania, w zaledwie kilka tygodni powinny pojawić się pierwsze efekty, a po dłuższym czasie wzrost użytkowników z wyszukiwarki powinien być już znaczny.

Ważną kwestią jest, że pozycjonowanie szerokie to bezpieczna metoda, która, jeśli jest przeprowadzona prawidłowo, nie spowoduje żadnych filtrów czy kar od Google. Stosując tę technikę skupiamy się na rozbudowaniu treści, które jest nie tylko bezpieczne, ale wręcz zalecane i podawane jako przykład prawidłowej promocji strony. Oprócz doraźnych kar, dużym problemem mogą być też zmiany algorytmu, ale i w tym wypadku pozycjonowanie long tail jest bezpieczną metodą. Wszystkie zmiany w wyszukiwarce mają na celu promowanie stron z wysokiej jakości treścią, a długi ogon właśnie taką zapewnia. Zresztą analiza dotychczasowych aktualizacji algorytmu pokazuje, że strony pozycjonowane tą metodą są odporne na spadki, a nawet premiowane wzrostami pozycji.

Wady pozycjonowania szerokiego

Może się wydawać, że przedstawiona tu metoda jest idealna i sprawdzi się w przypadku każdej strony internetowej. Nie jest to do końca prawda, ale wady pozycjonowania szerokiego wynikają nie z samej techniki, ale raczej kosztów jakie ona za sobą niesie. Analiza wielu podstron, opracowanie odpowiednich tekstów, a także pozyskanie dużej ilości linków i w końcu ciągła analiza efektów i wprowadzanie poprawek wymaga pewnych nakładów finansowych. Należy pamiętać, że obsługą portalu pozycjonowanego na wiele fraz zajmuje się kilku specjalistów, a zakres działań przy tworzeniu długiego ogona jest znacznie szerszy niż przy zwykłych działaniach SEO.

Dla kogo

Pozycjonowanie szerokie sprawdzi się w przypadku dużych sklepów oferujących wiele produktów. W przypadku tego typu e-commerce długi ogon można budować na bazie cech wyróżniających dany towar jak na przykład kolor czy rozmiar. Dzięki temu klienci będą kierowani na odpowiednie podstrony bezpośrednio z wyszukiwarki. Bardzo ważne w wypadku dużych sklepów jest odpowiednie dobranie fraz do sekcji serwisu. Należy zwrócić uwagę na to by bardziej szczegółowe słowa kluczowe znalazły się na podstronach produktów, a te ogólne na głównych kategoriach sklepu. Schemat ten oczywiście może się różnić, jednak jest to najczęściej spotykane rozwiązanie. Sklepy internetowe mogą zyskać najwięcej na stosowaniu strategii long tail – zwiększenie ogólnej widoczności, wzrost konwersji, czy dłuższy czas jaki użytkownicy pozostają na stronie, to czynniki, na które należy zwracać uwagę w każdym e-commerce.

Drugim popularnym typem stron, które są wręcz stworzone do pozycjonowania ich na wiele fraz kluczowych są portale informacyjne i wszelkie serwisy, na których pojawia się wiele treści. Dzięki charakterowi tych witryn długi ogon tworzy się naturalnie, ale nie znaczy to, że pozycjonerzy nie mogą pomóc w osiągnięciu jeszcze lepszych wyników. W przypadku portali zawierających dużo contentu ważnym etapem jest optymalizacja treści strony oraz kodu. Nawet niewielkie błędy mogą skutecznie przeszkadzać w budowaniu długiego ogona. Rolą specjalistów SEO jest również wskazanie drogi rozwoju danej witryny, na przykład poprzez opracowanie tematów artykułów. Osoby zajmujące się pozycjonowanie zaproponują treści, które mają będą miały potencjał zwiększenia widoczności witryny, a co za tym idzie zwiększenia zysków z reklam. Możliwości jest dużo i są one ściśle powiązane z rodzajem strony. Każda witryna potrzebuje dogłębnej analizy i opracowania strategii by efekty były jak najlepsze.

Pozycjonowanie szerokie najlepiej sprawdza się w przypadku dużych witryn, nie znaczy to jednak, że tylko one mogą zyskiwać ruch dzięki tej technice. Mniejsze witryny również mogą rozpocząć działania long tailowe, jednak w ich wypadku strategia musi być dużo bardziej precyzyjna i trzeba będzie włożyć więcej pracy w uzyskanie efektów. Dobrym początkiem jest rozpoczęcia prowadzenia bloga firmowego, który w naturalny sposób zwiększy widoczność witryny. Jeżeli nie mamy czasu robić tego sami, z powodzeniem możemy zlecić to zadanie profesjonalistom, którzy opracują zarówno odpowiednie tematy, treść jak i zajmą się promocją naszego bloga.

Dlaczego warto tworzyć długi ogon

Coraz większa konkurencja w świecie internetowej sprzedaży sprawia, że popularne zdobycie wysokich pozycji na popularne frazy może okazać się bardzo kosztowne. Dodatkowo nawet jeżeli uda nam się dostać do pierwszej dziesiątki może się okazać, że efekty są dużo gorsze niż się spodziewaliśmy. Związane jest to z intencjami kupujących, które zostały omówione na przykładzie modelu AIDA, wynikało z niego też, że najbardziej efektywne są dłuższe, niszowe frazy. Na im więcej tego typu słów kluczowych będziemy widoczni tym więcej klientów bliskich konwersji trafi na naszą stroną. Pozycjonowanie szerokie jest jednym z najlepszych sposobów na zdobywanie nie tylko użytkowników strony, ale przede wszystkim klientów. Dodatkowymi atutami jest bezpieczeństwo stosowania tej techniki, a także szybsze efekty pozycjonowania. Jeżeli zdecydujemy się na prowadzenie bloga firmowego, który często jest jedną z metod tworzenia długiego ogona, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że zaczniemy pozyskiwać naturalne linki, a wokół naszej strony zacznie tworzyć się oddana społeczność.

Wznieś się na wyżyny i dołącz do grupy ponad 1000 klientów

Telematics Technologies sp. z o.o.
„Z Agencją Widzialni.pl współpracujemy od 2014 roku w zakresie SEO 2.0 oraz od 2018 roku w zakresie kampanii Google Ads. Cenimy sobie profesjonalne podejście specjalistów z działu SEO oraz PPC i jesteśmy zadowoleni z jakości oferowanych usług, a także osiąganych rezultatów. Cenimy sobie profesjonalne podejście specjalistów z działu SEO i PPC…”
Kaliński - Układy wydechowe
„Na początku 2020 roku rozpoczęliśmy współpracę z firmą Widzialni.pl korzystając z usługi SEO 2.0. Firma Widzialni.pl już na początku współpracy wskazała nam konkretny plan działań, który obecnie wspólnie realizujemy. Cały czas pozostajemy w stałym kontakcie, obserwujemy efekty, wprowadzamy zmiany. Dzięki współpracy systematycznie notujemy lepsze wyniki, zdobywając coraz większą część rynku.”
UTAL sp. z o. o.
„Z przyjemnością rekomendujemy usługi agencji Widzialni.pl w zakresie pozycjonowania i optymalizacji stron internetowych. Z agencją jesteśmy związani od 2014 roku, a nasza współpraca wciąż trwa. Działania realizowane w ramach pozycjonowania, w tym optymalizacji stron internetowych, prowadzone są przez doświadczonych specjalistów…”
PRO-MAR S.A.
„Jako przedstawiciele Pro-Mar S.A., z przyjemnością informuję, że współpracujemy z firmą Widzialni.pl od kilku lat. Współpraca rozpoczęła się w styczniu 2014 r. i trwa nadal, ponieważ, jesteśmy bardzo zadowoleni z promocji naszej firmy w Internecie - nie tylko w Polsce, ale także za granicą.”
GoldenSubmarine Sp. z o.o. Sp.k.
„Jako niezależna agencja postdigitalowa współpracujemy z wieloma firmami, w tym z agencją Widzialni.pl. W czasie kilkuletniej współpracy poleciliśmy poznańskiej agencji kilkunastu klientów, którzy do dziś korzystają z usług z zakresu szeroko pojętego marketingu internetowego i pozycjonowania. Współpraca z Widzialnymi to szybkie, zdecydowanie i przede wszystkim skuteczne działania…”
1.723
Zrealizowanych
usług
28.936
Pozycjonowanych
fraz kluczowych
15 lat
Efektów
naszej pracy
91%
Przedłużonych
umów