Poradnik SEM/Wyszukiwarki od IAB Polska
IAB Polska to największe stowarzyszenie w naszym kraju skupiające firmy z branży internetowej. Zadaniem tej organizacji jest wypracowanie standardów na rynku usług internetowych, jak również edukacja Klientów w kwestiach związanych z reklamą w sieci. IAB wychodząc na przeciw polskim marketerom, stworzyło serię poradników dotyczących reklamy w Internecie. Dotychczas powstały takie poradniki jak:



Ostatnim wydanym poradnikiem jest ten dla nas najistotniejszy 😉 – związany z marketingiem w wyszukiwarkach (SEM – Search Engine Marketing):
Poradnik SEM został wydany przez Media&Marketing Polska 30 września 2009 roku i jest to na dzień dzisiejszy najbardziej aktualne źródło wiedzy na ten temat. Nad jego treścią pracowała grupa 20 osób z największych w Polsce firm zajmujących się marketingiem w wyszukiwarkach. Opracowywanie poradnika odbywało się na spotkaniach tzw. „grup roboczych” organizowanych w siedzibie IAB w Warszawie. Co ciekawe – prace nad poradnikiem rozpoczęły się już pod koniec 2008 roku, a pełną parą ruszyły w lutym 2009.
Firma widzialni.pl jako członek IAB Polska (od 2007 r.) aktywnie uczestniczyła w tworzeniu poradnika. Objęliśmy „patronat” nad rozdziałem:„4. Naturalne wyniki wyszukiwania i SEO – pozycjonowanie stron”. Opisane zostały w nim podstawowe aspekty związane z pozycjonowaniem i optymalizacją strony. Omówiliśmy czynniki wpływające na pozycje strony w wynikach naturalnych, m.in. kwestie związane z technologią wykonania strony, copywritingiem, jak również strategię pozyskiwania odnośników w Internecie. Przy okazji poruszyliśmy tematy związane z niedozwolonymi metodami pozycjonowania oraz obaliliśmy kilka mitów dotyczących SEO.
Jednak poradnik – jako całość – jest dużo bardziej kompleksowym źródłem informacji. Zawiera on wskazówki dotyczące planowania działań marketingowych w wyszukiwarkach, mierzenia ich efektywności, łączenia usług SEO i PPC oraz kwestii związanych z reklamą kontekstową i marketingiem afiliacyjnym w wyszukiwarkach. Uważam, że jest to bardzo ciekawa pozycja dla osób pracujących w działach marketingu, które chciałyby zainwestować w niedalekiej przyszłości w reklamę w wyszukiwarkach.
Jednocześnie chciałbym podziękować członkom grupy roboczej SEM za owocną współpracę przez te wszystkie miesiące oraz Jackowi W. 🙂 za dobrą organizację.
Zapoznam się w wolnej chwili. Liczę na smakowite kąski SEO!
Keep up good work!
Wielkie dzięki za podzielenie się wiedzą!
Ogromne dzięki za ciekawie i dobrze przekazaną wiedzę z zakresu SEM.
Pozostałe dwa linki do poradników nie otwierają się. Po kliknięciu przekierowuje na stronę główną.
Pozdrawiam
Justyna
Niestety, dokumenty, których linki nie działają zostały wykasowane na stronie IAB.
Pani Justyno,
poradniki są także dostępne w sekcji eksperckiej IAB na http://interaktywnie.com/iab w zakładce raporty. IAB Polska zapewnia, że jutro będą dostępne również na stronie IAB Polska w zakładce Standardy, poradniki, dobre praktyki.
Pozdrawiam serdecznie,
Marlena