Widzialni cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Personalize" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Majowa aktualizacja algorytmu Google

Majowa aktualizacja algorytmu Google

Pod koniec maja Google poinformował o rozpoczętej aktualizacji algorytmu wyszukiwarki. Zmiany są widoczne w narzędziach monitorujących oraz w pozycjach poszczególnych stron także w polskich wynikach wyszukiwania.

Pierwsze sygnały świadczące o tym, że coś się dzieje, docierały z anglojęzycznego Internetu już 25 maja. Pod koniec dnia Google oficjalnie potwierdził te przypuszczenia, informując, że właśnie trwa aktualizacja algorytmu wyszukiwania, która została nazwana Google May Core Update.

Jest to jedna z większych aktualizacji algorytmu wyszukiwarki. Z takimi zmianami mamy do czynienia maksymalnie kilka razy w roku. O wielkości zmian świadczy też fakt, że Google oficjalnie poinformował o trwającej aktualizacji, czego nie robi zbyt często.

Sam proces poprawek wyników wyszukiwania potrwa kilka tygodni (na bazie poprzednich aktualizacji oceniamy, że mogą to być dwa tygodnie), w trakcie których pozycje wielu fraz mogą się dość znacznie wahać. Aktualizacja dotyczy każdego rodzaju treści (w odróżnieniu od innych update’ów, które mają wpływ np. tylko na treści o tematyce medycznej).

Google poinformował, że majowa aktualizacja dotyczy wszystkich języków i krajów, więc zmiany te powinny być widoczne także w polskich wynikach wyszukiwania. Nie mamy za to informacji, jak duży procent fraz obejmie ta zmiana.

Bardzo ważna wiadomość, którą za pomocą Twittera przekazali pracownicy Google, wskazuje, że najnowsza aktualizacja algorytmów wyszukiwarki Google dotyczy treści. Jest to szczególnie istotne, gdyż wiadomo, na jakim aspekcie należy się skupić w przypadku spadków organicznej widoczności lub pozycji wybranych fraz kluczowych.

Kursy z marketingu internetowego online!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy.

Dołącz do newslettera i otrzymuj regularną dawkę wiedzy oraz ciekawostek ze świata digital marketingu!

Z naszą pomocą zawsze będziesz na bieżąco – bez spamu!

Poznaj historie, które odmienią Twój biznes

Oglądaj na YouTube!

1
Komentarze
Dodaj własny
  1. 1

    A ja od kilku dni jestem w szoku, że mi statystyki podskoczyły o tysiąc procent 😀 Czyżby Google doceniło strony o…. kotach? 😉

Komentarze są wyłączone.

O blogu

Blog powstał w celu przybliżenia marketingu internetowego w wyszukiwarkach wszystkim zainteresowanym tą tematyką. Będziemy dzielić się tutaj naszą wiedzą oraz nowościami z branży. Życzymy miłej lektury.

Szukaj