preloader
Bezpłatna wycena

agree(wymagane)
To pole jest używane do walidacji i powinno pozostać niezmienione.
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony

Optymalizacja – konieczność czy kaprys specjalisty ds. pozycjonowania?

Optymalizacja – konieczność czy kaprys specjalisty ds. pozycjonowania?

Jako specjalista ds. pozycjonowania bardzo często doradzam Klientom rozszerzenie treści na stronie lub stworzenie dedykowanych podstron dla pojedynczych produktów i usług. Często wdrożenie takich rozwiązań jest dla nich problematyczne, gdyż m.in. dodatkowe akapity trudno zmieścić w ramach obecnego szablonu witryny. Innym problemem jest niechęć Klientów do zmian, ponieważ są przyzwyczajeni do istniejącego tekstu i uważają go za idealny, pomijając fakt, że to czysto subiektywne odczucie.

Jeśli uda się pokonać wszystkie przeszkody, nadal pozostaje kwestia stworzenia tekstu. Należy przecież napisać go samemu bądź zlecić. W obu przypadkach może trwać to tygodniami. Jeśli tekst jest tworzony samodzielnie, to Klient musi mierzyć się z obco brzmiącą sztuką „copywritingu” z uwzględnieniem wskazówek dla SEO. W drugim przypadku tj. tekstu pisanego przez zawodowca sprawa wydaje się prostsza, choć nie zawsze tak jest. Korespondencja z uwagami Klienta potrafi trwać bardzo długo, często niepotrzebnie. Jednym z zabawniejszych przykładów była korekta Klienta z branży turystycznej do jednego ze zdań zawierających stwierdzenie „piękny ośrodek”. Klient stwierdził, że jego ośrodek nie jest piękny i trzeba było usunąć ten przymiotnik.

Oczywiście problemy te nie są spowodowane złośliwością Klientów. Pojawiają się one przez brak czasu i świadomości, jak bardzo ważne są treści.

No właśnie, dlaczego jest to takie ważne? Wyszukiwarkę trzeba poinformować, że na stronie Klienta znajduje się to, czego szuka użytkownik. Wymienienie usługi czy produktu „od myślnika” to najczęściej za mało. Dobrze napisana treść zdecydowanie uwiarygadnia witrynę w oczach wyszukiwarki, ale to nie wszystko! Użytkownik szukający danego zagadnienia po wejściu na taką stronę, zobaczy je dobrze opisane. To z pewnością zwiększy zainteresowanie działalnością Klienta i w efekcie ułatwi decyzję o kontakcie bądź zakupie. Nowe treści rozwiązują również inny problem, powszechnego w Internecie zjawiska powielenia treści – są one kopiowane przez osoby trzecie, często za pomocą automatów.

Podsumowując. Unikalna i wartościowa treść jest jednym z najważniejszych elementów odpowiedzialnych za pozycję strony w indeksie wyszukiwarki. Wszystkie czynniki przemawiające przeciwko jej umieszczeniu należy jak najszybciej ominąć, bo w końcu im szybciej się ona pojawi tym szybciej strona znajdzie się na pierwszej pozycji.

Foto: blog.fuertigo.pl

+
Brak komentarzy
Dodaj własny
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.