Pozycjonowanie Sky-Shop
Każdy sprzedawca posiadający sklep internetowy prędzej czy później spotyka się z pojęciem pozycjonowania e-commerce. Nic w tym dziwnego. Pozycjonowanie jest bowiem najbardziej efektywnym i długofalowym sposobem na pozyskanie klientów poprzez stronę internetową. W praktyce jest to skomplikowany i wieloaspektowy proces służący dostosowaniu e-sklepu do zmiennych wymogów wyszukiwarek internetowych oraz możliwie pełnej odpowiedzi na zapytania użytkowników kierowane do wyszukiwarki. Poziom trudności procesu pozycjonowania powoduje często konieczność zwrócenia się o pomoc do wykwalifikowanych specjalistów z odpowiednim doświadczeniem w prowadzeniu skutecznych działań SEO. Agencja marketingu internetowego Widzialni.pl od kilkunastu już lat z sukcesami prowadzi projekty SEO dla e-sklepów z praktycznie każdej branży. Również dla Twojego przygotujemy i wprowadzimy w życie strategię skutecznego zwiększania widoczności i ruchu organicznego, co w konsekwencji zwiększy szanse Twojego sklepu internetowego na sukces w trudnych, coraz bardziej konkurencyjnych warunkach sprzedaży internetowej. Zapraszamy do współpracy!
Sky-Shop – polski CMS w modelu SaaS
Podstawowym krokiem ku uzyskaniu satysfakcjonującej widoczności, ruchu na stronie oraz sprzedaży online jest wybór przyjaznego i odpowiedniego dla sprzedawcy oprogramowania sklepu. Jednym ze zdobywających popularność wśród sprzedawców internetowych jest CMS (ang. Content Management System – System Zarządzania Treścią) Sky-Shop. Jest to polskie oprogramowanie działające w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Paltforma Sky-Shop może pochwalić się rosnącą liczbą zadowolonych użytkowników, których liczba od 2017 roku sięgnęła ponad 20 000 sklepów i hurtowni. Niewątpliwą zaletą Sky-Shop jest unikalna wśród konkurencji możliwość przeniesienia zawartości sklepu z innych platform e-commerce. Migracja dotyczy między innymi bazy produktowej, bazy klientów, linkowania, a także całej struktury kategorii oraz domeny e-sklepu. Jest to doskonałe rozwiązanie dla użytkowników, którzy posiadają już sklep internetowy, ale chcą przenieść się na Sky-Shop bez konieczności budowy nowej strony. Migracji na Sky-Shop można dokonać z najpopularniejszych skryptów, m.in.: PrestaShop, Shoper, Magento, IAI-Shop, Shoplo, Otwarte24.pl, cs.cart, IStore.pl i wielu innych. Bez wątpienia jest to również rozwiązanie wspierające działania SEO. Pozwala ono bowiem uniknąć wystąpień błędów 404, a także minimalizuje utratę wypracowanych dotychczas pozycji poprzez przeniesienie pełnej bazy produktów i struktury kategorii. Sklep oparty na oprogramowaniu Sky-Shop dostępny jest w modelu SaaS czyli utrzymywany jest na serwerach twórcy bez możliwości przeniesienia na własny serwer. Dostępne są trzy pakiety usługi: Basic, Business i Supreme. Cena za poszczególny pakiet uzależniona jest między innymi od okresu, na który wykupiona jest usługa i wynosi obecnie od 99 do 379 zł miesięcznie. Różnice między poszczególnymi pakietami dotyczą w główniej mierze liczby produktów w sklepie, liczby kont administracyjnych, wersji językowych, możliwości integracji z Allegro i innymi funkcjonalnościami. Niezależnie jednak od wykupionego pakietu, każdy zawiera bezpłatne przeniesienie e-sklepu z innej platformy. Każdy użytkownik otrzymuje 14-dniowy okres próbny do przetestowania oprogramowania oraz wsparcie w języku polskim.
Podsumowując, najważniejsze zalety CMS Sky-Shop to:
- Bezpłatna migracja z najpopularniejszych platform e-commerce,
- 14-dniowy okres próbny,
- Integracje z popularnym oprogramowaniem zewnętrznym (systemy płatności, systemy logistyczne, systemy magazynowe, platformy sprzedażowe),
- Intuicyjny panel zarządzania,
- Szybkie działanie,
- Wsparcie w języku polskim.
Wśród największych wad CMS Sky-Shop bez wątpienia wskazać należy:
- Comiesięczny opłata abonamentowa,
- Brak dostępu do kodu strony,
- Konieczność wprowadzania zmian optymalizacyjnych przez programistów Sky-Shop.
Optymalizacja e-commerce Sky-Shop
Możliwości działań optymalizacyjnych dla sklepów opartych na oprogramowaniu Sky-Shop ograniczone są możliwościami, jakie oferuje panel użytkownika. Powoduje to, że dla uzyskania ewentualnych zmian niezbędnych do oczekiwanego funkcjonowania sklepu internetowego konieczne jest zlecenie wprowadzenia oczekiwanych zmian wsparciu technicznemu Sky-Shop. Niemniej jednak część działań optymalizacyjnych może zostać wykonanych z poziomu panelu zarządzania sklepem. Użytkownicy otrzymują między innymi możliwość:
- Zmiany meta tytułów i meta opisów podstron – meta dane wyświetlane są w wynikach wyszukiwania i stanowią ważny element dla wyników SEO (meta tytuł) oraz istotny element wpływający na liczbę wejść na stronę (meta opis). Aby wykonać zmianę meta danych należy wejść w zakładkę Marketing -> Pozycjonowanie SEO i wejść w edycję ustawień. Następnie należy zmienić lub uzupełnić zawartość pola Tytuł oraz Opis strony i kliknąć Zapisz.
- Tworzenia treści na poszczególnych podstronach – tworzenie i optymalizacja unikalnych treści to podstawowe elementy skutecznego pozycjonowania. Rozbudowana treść, opisy kategorii i poszczególnych produktów, sekcja Frequently Asked Questions, blog – wszystkie te elementy mają wpływ na widoczność witryny i mogą zbudować duży ruch oraz wpłynąć na poziom przychodów w sklepie. Jednak utworzenie dobrej jakości contentu wymaga sporo czasu. Dlatego warto zaplanować cykliczne opisywanie produktów, kategorii oraz publikowanie wpisów blogowych. Treści w CMS Sky-Shop wprowadza się za pomocą przyjaznego w użyciu edytora wizualnego lub własnego HTML.
- Utworzenia bloga i zarządzania wpisami – jak wspomniano powyżej, sekcja blogowa może w znaczącym stopniu zwiększyć widoczność oraz ruch organiczny w sklepie internetowym. Dodawanie treści do zakładki blog w CMS Sky-Shop jest intuicyjne i szybkie. Treści dodaje się za pomocą edytora wizualnego lub HTML w opcji Dodaj nową treść, którą znaleźć można w zakładce Menu górne -> Blog.
- Generowania mapy witryny – CMS Sky-Shop umożliwia użytkownikom automatyczne generowanie mapy witryny w formacie .xml. W celu utworzenia mapy sklepu należy przejść do zakładki Marketing -> Pozycjonowanie SEO -> Mapa strony. W tym miejscu można wygenerować sitemapę dla wszystkich produktów (opcja domyślna) lub dla wybranego asortymentu.
- Automatycznych przekierowań 301 – roboty wyszukiwarki nie mogą trafiać w próżnię. Każdy link musi prowadzić do aktywnej podstrony. W panelu Sky-Shop można dodać dowolne przekierowania w sekcji Marketing -> Pozycjonowanie SEO -> Przekierowania. W pierwszym oknie tabeli dodać należy pożądany adres, w drugim natomiast fizycznie istniejący adres www.
- Tworzenia przyjaznych adresów URL – oprogramowanie Sky-Shop posiada wbudowana funkcję automatycznego generowania przyjaznych adresów URL na podstawie szablonu: domena.pl/nazwa-produktu-id-produktu
W przypadku zmiany nazwy produktu, automatycznej zmianie ulega również adres URL, który przyjmuje następująca formę: domena.pl/nowa-nazwa-produktu-id-produktu
W przypadku zmiany nazwy produktu, system pozostawia niezmiennym wartość id produktu, dzięki czemu jest w stanie bez problemu przekierować odnośnik do właściwego miejsca. W przypadku adresów kategorii, proces tworzenia przyjaznych adresów URL wygląda analogicznie. - Tworzenia tekstów alternatywnych dla grafik i obrazków – brak atrybutu ALT dla grafik lub obrazków jest w oczach wyszukiwarki równoznaczne z brakiem elementu graficznego na stronie. Atrybut ALT pojawi się również, gdy z różnych powodów grafika nie może się wyświetlić. Należy zatem zadbać o uzupełnienie wszystkich atrybutów ALT.
- Nadawania atrybutów kanonicznych linkom – duplikacja treści jest wyjątkowo niekorzystnym zjawiskiem występującym na praktycznie każdej stronie www. Wystarczy spojrzeć na wersje adresów sklepu, aby przekonać się, że Google może traktować sklep jako duplikującego treści. Standardowo każdy adres www występuje w kilku wersjach:
- http://www.domena.pl
- http://domena.pl
- https://www.domena.pl
- https://domena.pl
W celu uniknięcia powielenia treści, należy upewnić się, że sklep występuje wyłącznie pod jednym adresem. W tym celu stosuje się linki kanoniczne, czyli linki oznaczone atrybutem rel=canonical. CMS Sky-Shop automatycznie ustawia linki kanoniczne.
- Tworzenia i optymalizacji pliku robots.txt – roboty wyszukiwarek nie są w stanie zrozumieć ludzkiego języka. Dlatego, aby przedstawić im prosty i skuteczny kierunek ruchu po sklepie, należy przygotować plik robots.txt. Jest to swoisty drogowskaz dla robotów, wskazujący które strony są wyłączone z indeksacji.
- Połączenia z narzędziami analitycznymi jak Google Analytics i Google Search Console – sklepy utworzone na CMS Sky-Shop posiadają możliwość łatwej integracji z Google Analytics. Wystarczy przejść do zakładki Marketing -> Google Analytics -> Konfiguracja konta GA i podać przypisany przez Google numer ID konta GA. Nuer konta GA ma format UA- XXXXXXXX-X i znaleźć o można w panelu Google Analytics przy nazwie domeny. W przypadku Gogle Search Console, kod uzyskany po dodaniu witryny do narzędzia, należy wkleić w zakładce Integracje -> Narzędzia Google -> Tag weryfikacyjny Google.
Sklepy internetowe oparte na Sky-Shop obsługują ponadto Rich Snippets czyli treści rozszerzone wyświetlane w wynikach wyszukiwania jako dodatkowe gwiazdki, opinie lub innego rodzaju treści dodatkowe.
Oprogramowanie Sky-Shop jest dobrze przygotowane do procesu podstawowej optymalizacji i pozycjonowania. Poza powyżej wymienionymi możliwościami, sklepy Sky-Shop w ramach abonamentu otrzymują wersję mobilną w technologii RWD oraz możliwość zakupu certyfikatu SSL.
Zarządzanie sklepem internetowym na Sky-Shop
Zarządzanie sklepem internetowym opartym na oprogramowaniu na Sky-Shop jest stosunkowo proste i intuicyjne. Wszystkie funkcje podzielone są według logicznej struktury, dzięki czemu z łatwością odnaleźć można wszystkie dostępne możliwości. Dla wygody użytkowników udostępniono specjalny system zarządzania, który pozwala prowadzić sprzedaż oraz wszelkie działania z jednego poziomu. Czas reakcji funkcji panelu należy do najszybszych na rynku i wynosi 0,1 s, co zdecydowanie ułatwia korzystanie zarządzanie sklepem.
Szablony e-sklepu Sky-Shop
Wygląd sklepu internetowego może być jednym z elementów wpływających na liczbę odwiedzin. Sky-Shop oferuje bogaty wybór w pełni responsywnych szablonów sklepu. Można również skorzystać z kreatora szablonów, gdzie znajduje się ponad 70 bezpłatnych modułów gotowych do implementacji w Twoim sklepie. Ponadto, dzięki możliwości edycji grafiki w czasie rzeczywistym poszczególne elementy szablonu można w łatwy sposób zmieniać i kreować własną wersję dostępnych szablonów.
Integracje sklepu internetowego Sky-Shop
Prowadzenie e-sklepu powoduje konieczność współpracy z wieloma zewnętrznymi firmami, w tym między innymi porównywarkami cen, kurierami, zróżnicowanymi formami płatności, systemami ratalnymi, czy księgowością online. Panel administracyjny Sky-Shop umożliwia bezpłatną integrację z wszystkimi wymienionymi platformami. Wystarczy wybrać odpowiedni pakiet usługi, dzięki czemu nie ma potrzeby zakupu dodatkowych aplikacji. Podobnie w przypadku Allegro, Facebook czy e-Bay, Sky-Shop udostępnia opcję dwukierunkowej integracji z tymi platformami sprzedażowymi. Rozbudowane pakiety CMS Sky-Shop to również możliwość połączenia z ponad 300 hurtowniami, z czego duża część to hurtownie dropshippingowe. Automatyczna aktualizacja parametrów produktów, a także częste odświeżanie baz danych hurtowników znacząco ułatwiają prowadzenie sprzedaży online. Sky-Shop pozwala również prowadzić sprzedaż w wielu różnych językach i walutach. Dzięki tym ułatwieniom, będziesz mógł dotrzeć do klientów z każdego zakątka świata.
Dla kogo oprogramowanie Sky-Shop?
Sky-Shop to platforma kierująca swoją ofertę przede wszystkim do małych i średnich sklepów oraz hurtowni. Rozbudowany pakiet integracji z hurtowniami, platformami sprzedażowymi, porównywarkami cen, a także kurierami czy platformami obsługujących płatności pozwala ułatwić i zautomatyzować proces zarządzania sklepem. Sky-Shop jest prostym i stosunkowo intuicyjnym systemem zarządzania treścią, dzięki czemu podstawowa optymalizacja zasobów oraz konfiguracja ustawień nie powinna przysporzyć dużych kłopotów użytkownikowi z niewielką wiedza techniczną. W przypadku kłopotów, do dyspozycji oddany jest profesjonalny support. Możliwość bezpłatnej migracji sklepu z praktycznie dowolnego systemu, a także stosunkowo niskie miesięczne koszty prowadzenia sklepu stanowią dużą zachętę i pozwalają wierzyć, że Sky-Shop będzie zyskiwał na popularności z każdym kolejnym miesiącem.
Pozycjonowanie e-commerce Sky-Shop
Poszczególne elementy optymalizacji sklepu internetowego stanowią jedynie część działań SEO niezbędnych do uzyskania pożądanych wyników widoczności i ruchu w ramach witryny. Skuteczny proces SEO charakteryzuje się bowiem skomplikowaniem, zmiennością oraz dużym nakładem specjalistycznej pracy. Jeżeli więc poszukujesz wysokiej klasy specjalistów z doświadczeniem w skutecznym pozycjonowaniu sklepów internetowych na CMS Sky-Shop, agencja marketingu internetowego Widzialni.pl to najlepszy wybór. Posiadamy wieloletnie, praktyczne doświadczenie w prowadzeniu projektów SEO dla e-commerce z różnych branż. Charakteryzuje nas efektywność działań i najwyższej jakości obsługa. Widzialni.pl to odpowiedź na Twoje potrzeby w zakresie skutecznego zwiększania przewagi konkurencyjnej i rozwoju swojego e-biznesu. Zapraszamy serdecznie do współpracy.
Najczęściej zadawane pytania - FAQ
Czy mój sklep będzie dobrze działał na Sky-Shop?
Jeśli jesteś właścicielem małego lub średniego biznesu, Twoimi klientami są również użytkownicy platform aukcyjnych, zdecydowanie powinieneś zainteresować się ofertą Sky-Shop. Bogate pakiety integracji i prosta obsługa pozwalają z łatwością zarządzać sklepem internetowym na tej platformie.
Czy muszę tworzyć nową wersję sklepu, jeśli chce przejść na Sky-Shop?
Absolutnie nie! Sky-Shop oferuje bezpłatną migrację wszystkich zasobów Twojego aktualnego sklepu internetowego na swoja platformę. Co ważne, migracja dostępna jest dla każdego abonamentu.
Co wpływa na pozycjonowanie e-sklepu na Sky-Shop?
Najprościej rzecz ujmując pozycjonowanie to optymalizacja, linki i treści. W praktyce jednak pozycjonowanie obejmuje setki elementów, które mogą znacząco wpłynąć na pozycję Twojego sklepu w Internecie. Operowanie w zmiennych warunkach wyszukiwarek internetowych oraz na konkurencyjnym rynku sprzedaży online, pozycjonowanie wymaga dużej praktycznej wiedzy oraz doświadczenia. Jeśli poszukujesz sprawdzonego partnera do skutecznych działań SEO, skontaktuj się z nami już teraz.
Ile kosztuje pozycjonowanie e-commerce na Sky-Shop?
Pozycjonowanie sklepów internetowych to długotrwały i skomplikowany proces. Jest to jednocześnie najtańszy sposób pozyskania pojedynczego leadów i zwiększenia sprzedaży. Poszukując efektywnego sposobu na uzyskanie możliwie najlepszego zwrotu z inwestycji w SEO, skontaktuj się z nami i uzyskaj darmową wycenę działań pozycjonerskich dla Twojego sklepu.
Ile czasu zajmuje pozycjonowanie sklepu online na Sky-Shop?
Określenie czasu uzyskania pożądanych wyników w pozycjonowaniu jest w praktyce niemożliwe. Wyniki działań SEO związane są bowiem ściśle z bardzo częstą zmiennością warunków oraz algorytmów wyszukiwarek, a także coraz bardziej konkurencyjnymi warunkami funkcjonowania w sprzedaży internetowej.
Czy agencja Widzialni.pl to dobry wybór dla pozycjonowania sklepów Sky-Shop?
Zaawansowane działania optymalizacyjne, określenie i prowadzenie skutecznej strategii SEO, profesjonalne tworzenie unikalnych treści, a przede wszystkim wieloletnie doświadczenie i skutecznie prowadzone projekty SEO dla wielu branż powodują, że długofalowa współpraca z agencją marketingu internetowego Widzialni.pl to najlepsze rozwiązanie dla Twojego sklepu na Sky-Shop.
Zaawansowane narzędzia, które używamy w swojej codziennej pracy
Agencja SEO i SEM Widzialni.pl
61-896 Poznań, ul. Towarowa 35
Biurowiec Delta
Biuro czynne: poniedziałek - piątek
od 8:00 do 16:00
Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.