Selly - Optymalizacja SEO i pozycjonowanie sklepu
Budowanie sprzedaży w sklepie internetowym nie jest prostym zadaniem. Wie to każdy przedsiębiorca. Uzyskanie dobrych efektów jest wynikową wielu zmiennych, wśród których wysokie miejsce zajmuje oprogramowanie i struktura sklepu internetowego oraz działania SEO, czyli pozycjonowanie sklepów internetowych. Nie wystarczy bowiem utworzyć stronę www, wystawić towar i liczyć na zyski. Należy zadbać o prawidłową architekturę sklepu, a także ciągle pracować nad wzrostem widoczności i ruchu na stronie. Połączenie tych dwóch działań, a także konkurencyjność i sezonowość branży, może w efekcie przynieść rezultaty przekraczające wstępne oczekiwania. Decydując się na założenie sklepu na platformie e-commerce Selly, warto już na samym wstępie pomyśleć o tym, jakie możliwości w kontekście pozycjonowania otrzymujemy oraz do kogo się zwrócić o pomoc w przypadku braku odpowiednich umiejętności i wiedzy. Agencja marketingu internetowego SEO/SEM Widzialni.pl to doskonała odpowiedź na powyższe wątpliwości. Wieloletnie doświadczenie w pozycjonowaniu sklepów internetowych opartych na oprogramowaniu Selly, stale rozwijane umiejętności oraz wiedza, zrozumienie potrzeb biznesowych klienta, a także doskonała obsługa i wysoka efektywność działań powodują, że od lat skutecznie prowadzimy działania SEO dla e-sklepów Selly. Skorzystaj z naszego doświadczenia i razem z nami rozwijaj swój biznes!
Selly – polskie oprogramowanie e-commerce
Początki Selly sięgają 2004 roku, wtedy jednak działalność firmy skupiała się na dedykowanych rozwiązaniach dla sektora e-commerce. W 2010 roku światło dzienne ujrzała platforma sklepów Selly.pl. Obecnie Selly oferuje oprogramowanie e-commerce w formule SaaS (ang. Software as a Service). Oznacza to, że producent udostępnia oprogramowanie klientom w formie abonamentowej. Dzięki takiemu rozwiązaniu każdy użytkownik Selly otrzymuje skrojony na miarę potrzeb i oczekiwań, gotowy od pierwszego dnia współpracy serwis sprzedaży online, producent gwarantuje stabilność serwisu, niezbędne aktualizacje i pełne wsparcie techniczne. Pamiętać jednak należy, że żaden serwis, abonamentowy, czy na licencji, nie gwarantuje klientów. Warto więc już na etapie wyboru oprogramowania rozważyć możliwości oprogramowania pod kątem pozycjonowania, które jest obecnie najbardziej efektywnym i tanim sposobem na sukces w sprzedaży internetowej. Oprogramowanie oferuje szereg przydatnych funkcjonalności, które już na początku pracy pozwalają stabilnie i efektywnie rozwijać sklep internetowy oraz pozyskiwać nowych klientów. Najważniejszymi z nich są bez wątpienia:
- dostosowanie kodu strony pod wymogi Goole – zoptymalizowany kod HTML, możliwość wprowadzenia poprawnych przekierowań, sitemapy czy meta danych;
- kod źródłowy – dostęp do kodu źródłowego i możliwość jego edycji;
- wbudowany moduł bloga – niezależnie od wysokości abonamentu;
- darmowy certyfikat SSL – dla każdego sklepu internetowego od Selly,
- integracja z narzędziami Google – Google Analytics, Google Search Console, Google Tag Manager i wiele innych dostępnych narzędzi Google z łatwością współpracują z oprogramowaniem Selly.
Oprogramowanie Selly dostępne jest w trzech podstawowych pakietach. Przyglądając się szczegółom pakietów zauważyć można, że zasadnicze różnice między pakietami występują głównie w wielkości miesięcznego transferu i pojemności dyskowej oraz możliwości rozbudowy o dodatkowe funkcje. Jeśli więc dopiero rozpoczynasz przygodę z e-commerce, wybór najniższego pakietu nie będzie błędem. Niemniej jednak przed finalna decyzją o wyborze Selly warto skorzystać z trzydziestodniowego bezpłatnego okresu próbnego w celu poznania oprogramowania. Ceny sklepów internetowych na platformie Selly nie należą do najwyższych na rynku, a możliwości oferowane przez oprogramowanie pozwala sklepom internetowym opartym na Selly aktywnie walczyć o klienta w trudnej branży sprzedaży online. Selly nie posiada sprecyzowanej grupy docelowej odbiorców, co pozwala każdemu biznesowi skorzystać z oprogramowania i pracować nad zwiększaniem skuteczności sprzedaży online. Każdy nowy sklep Selly posiada:
- możliwość sprzedaży do 500 000 produktów,
- nielimitowaną liczbę administratorów,
- integracje z Allegro oraz eBay,
- wbudowaną opcję płatności online,
- ponad 130 gotowych integracji,
- podstawowe wersje językowe (polski, angielski, niemiecki),
- standardowo responsywny szablon,
- brak prowizji od sprzedaży.
Selly nie jest wolne od wad, jednak większość zagadnień związanych z wadami związanych jest z możliwymi trudnościami z implementacją innych niż domyślne szablony, czy zmianą dostarczonego szablonu sklepu, a zatem rzeczami związanymi raczej z indywidualnym wyglądem sklepu, a nie bezpośrednio wpływającymi na SEO.
Powyższe i wiele innych funkcji dostępnych w zależności od wysokości miesięcznego abonamentu, z całą pewnością pozwalają stawiać Selly wśród dobrze dostosowanych do prowadzenia sprzedaży online platform SaaS.
Selly doskonale sprawdzi się dla tych przedsiębiorców, którzy poszukują stosunkowo taniego i w miarę niezawodnego narzędzia, oferującego jednocześnie bogate funkcjonalności i wysokiej jakości obsługi. Zasadnicza obsługa sklepu internetowego Selly nie powinna generować trudności. Również działania związane z rozbudową liczby produktów czy kategorii są stosunkowo intuicyjne i proste do przeprowadzenia.
Optymalizacja sklepu internetowego na Selly
Ruch organiczny jest jednym z najważniejszych elementów pozwalających skutecznie zwiększać przychody ze sklepu internetowego. Aby zachęcić użytkowników do organicznych wejść na stronę niezbędne jest jej odpowiednie dostosowanie do wymogów wyszukiwarki. W tym celu prowadzi się proces pozycjonowania. Jest to zbiór wielu długofalowych działań, których celem jest zwiększenie widoczności sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania oraz pozyskanie ruchu organicznego właśnie. Pozycjonowanie nie gwarantuje sprzedaży ze sklepu, jest jednak niezbędne, aby o sprzedaży online w ogóle myśleć. Oprogramowanie Selly jest stosunkowo dobrze przygotowane do działań SEO (ang. Search Engine Optimization). Nie oznacza to, że nie należy dokonać w strukturze sklepu dalszych zmian optymalizacyjnych. Podstawowymi elementami optymalizacji oferowanymi dla sklepów opartych na oprogramowaniu Selly dostarczanych wraz z oprogramowaniem są:
Plik robots.txt
Plik robots.txt – budując strukturę sklepu internetowego nie można zapomnieć o jej podsumowaniu lub drogowskazach. Plik robots.txt jest właśnie swego rodzaju drogowskazem wskazującym kierunek poruszania się po stronie robotom wyszukiwarek – analizują one plik robots.txt przy każdorazowym wejściu na stronę, dzięki czemu uzyskują informacje o podstronach, których nie mają indeksować (np. regulaminy, polityki prywatności, koszyki, etc.). Precyzyjnie skonfigurowany plik robots.txt ułatwia robotom poruszanie się po stronie i poprawne odczytywanie jej zawartości. Standardowo plik robots.txt znajduje się pod adresem:
https://twojsklep.pl/robots.txt
Mobilność sklepu
Mobilność sklepu – od jakiegoś czasu Google faworyzuje sklepy i strony internetowe posiadające wersje dopasowane do wyświetlania i korzystania na urządzeniach mobilnych. Wynika to z wprowadzenia w marcu 2018 roku tzw. Mobile First Index. Oznacza to, że dla Google właśnie mobilna wersja witryny jest punktem wyjścia w ocenie oraz indeksacji. Oprogramowanie Selly gwarantuje wersję responsywną szablonu sklepu (w każdym abonamencie), czyli dostosowanie sklepu internetowego do urządzeń mobilnych.
Szybkość ładowania strony www
Szybkość ładowania strony www – jest to jeden z elementów, który może mieć bardzo duże znaczenie w kontekście doświadczenia użytkownika (ang. UX), a tym samy zwiększenia liczby zadowolonych klientów. Prędkość ładowania ma również duży wpływ na pozycje witryny w rankingu Google. Dlatego warto zadbać o odpowiednią optymalizację treści oraz grafik na stronie, aby czas ładowania był możliwie najkrótszy. Selly oferuje możliwie najpełniejsze spełnienie wymogów związanych z prędkością ładowania witryny e-commerce. Jej weryfikacji można dokonać za pomocą narzędzia Google.
Najczęściej zadawane pytania - FAQ
Każdy sklep internetowy stanowi rozbudowaną strukturę kategorii, podstron, artykułów blogowych i poradnikowych i szeregu innych elementów, które powinny zostać poprawnie zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarki Google. Podstawowe działania optymalizacyjne sklepów online na oprogramowaniu Selly nie różnią się znacząco od innych platform SaaS i obejmują optymalizację techniczną, tworzenie unikalnych treści oraz linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne. Wśród działań, które każdy administrator sklepu internetowego Selly może wykonać samodzielnie są między innymi:
Meta dane
Meta dane – strona główna, każda kategoria, produkt, wpis blogowy, a także inne podstrony sklepu zawierać powinny meta dane, czyli tytuł i opis zawartości podstrony. Są to dane niewidoczne bezpośrednio na stronie, pojawiają się one w wynikach wyszukiwania w tzw. SERP-óach (ang. Search Engine Results Page – strona wyników wyszukiwania). Innymi słowy, meta title i meta description stanowią wyniki wyszukiwania i są tym samym punktem pierwszego kontaktu potencjalnego klienta z Twoją stroną. Dlatego obowiązkowo należy przygotować odpowiednie, unikalne i zachęcające do kliknięcia w Twój link opisy podstron. Meta dane to:
meta title (tytuł podstrony) – najczęściej zawiera nazwę produktu oraz jego parametry,
meta description (opis podstrony) – najczęściej zawiera krótki opis produktu,
Meta title i description powinny zawierać słowo kluczowe, które powinno być wypozycjonowane w ramach produktu. Description ponadto może być skutecznym narzędziem marketingowym (nie wpływa on bezpośrednio na SEO) – wystarczy stworzyć ciekawe i zachęcające do wejścia na stronę wezwanie do działania. Meta Dane w sklepach z oprogramowaniem Selly uzupełnia się w Panelu Administracyjnym przy edycji każdej kategorii oraz dodawaniu produktów. Wystarczy uzupełnić pola META.
Optymalizacja grafik
Optymalizacja grafik – minimalizacja grafik udostępnianych na stronie sklepu internetowego to ważny aspekt SEO, wpływający między innymi na szybkość ładowania strony. Kompresję zdjęć można wykonać z wykorzystaniem zewnętrznych narzędzi, jak np. Tiny JPG. Należy jednak pamiętać, że zbyt małe zdjęcia będą nieczytelne dla użytkowników. Dlatego też warto przetestować różne rozmiary i znaleźć optymalne rozwiązanie dla zachowania jakości grafik i szybkości ładowania strony.
Atrybuty alt grafik
Atrybuty alt grafik – tekst alternatywny ma duże znaczenie dla urządzeń, które mogą mieć problemy z odtworzeniem w całości sklepu internetowego. Uzupełnienie tekstów alternatywnych dla grafik pozwoli zatrzymać użytkowników na stronie, wskazując im tekstowo, co znajduje się na niewyświetlanej grafice.
Linkowanie
Linkowanie – jest to jeden z filarów współczesnego pozycjonowania. Linkowanie ułatwia poprawne poruszaniu się robotom wyszukiwarek (a także użytkownikom) w strukturze strony, a także na zewnątrz i do wewnątrz. W związku z powyższym linkowanie można podzielić na:
- linkowanie wewnętrzne – np. odnośniki do opisywanych produktów z bloga, cross-linking między kategoriami lub podobnymi produktami etc.,
- linkowanie zewnętrzne – linki przychodzące z innych stron, a także wychodzące z Twojej strony do innych serwisów (linki nofollow oraz dofollow).
Niezależnie od rodzaju linkowania, należy zadbać o naturalną strukturę linkowania, co oznacza, że linki zewnętrzne powinny pochodzić ze zróżnicowanych źródeł, a linki wewnętrzne powinny zachowywać logiczną strukturę – kierowania do zbliżonych lub rozbudowujących poruszany na danej podstronie temat.
Treści
Treści – jest to bez wątpienia najbardziej istotny element współczesnego pozycjonowania, w dużej mierze stanowiący o sukcesie lub ewentualnej porażce procesu e-commerce. Wyszukiwarki internetowe są narzędziami tekstowymi i na analizie zawartości treściowej w największej części opierają swoje narzędzia indeksacji. Algorytmy wyszukiwarek ciągle analizują strony internetowe, aby w odpowiedzi na zapytanie użytkownika przedstawić najlepiej dopasowaną odpowiedź jako pierwszą w wynikach. To powinno wystarczyć, aby zająć się tworzeniem treści na stronę sklepu internetowego. Selly umożliwia łatwe dodawanie treści do opisów na kartach produktów, stronach kategorii, stronie głównej, a także w formie wpisów lifestyle’owych, czy poradnikowych na blogu. Częsta aktualizacja contentu na podstronach blogowych, a także zadbanie o unikalność opisów produktów i kategorii, ma duże szanse przynieść oczekiwany sukces w e-commerce dla Twojego sklepu na Selly.
Cena pozycjonowania e-commerce dla sklepów na Selly
Pozycjonowanie to długotrwały i skomplikowany proces, wymagający dużego nakładu czasu pracy, wiedzy, umiejętności i doświadczenia. Pozycjonowanie nie gwarantuje tym samym uzyskania określonych przychodów ze sprzedaży. Jest jednak najlepszą, a zarazem najtańszą droga do pozyskania nowych i powracających klientów. Na efektywność procesu pozycjonowania wpływa bardzo wiele czynników niezależnych od specjalistów SEO. Mogą to być zmiany prawne, działania konkurencji, historia domeny, duża częstotliwość zmian algorytmów wyszukiwarek i wiele innych czynników. W związku z tym określanie stałego cennika dla działań SEO może mijać się z celem. Agencja marketingu internetowego SEO/SEM Widzialni.pl stosuje zgoła odmienny, a zarazem całkowicie transparenty sposób rozliczeń z klientem. Każdy przedsiębiorca zainteresowany usługami SEO/SEM otrzymuje bezpłatnie precyzyjną i czytelna wycenę działań dla swojej strony z założeniem określonych celów, potrzeb oraz możliwości. Dzięki temu, już na samym początku współpracy uzgodnić możemy z klientem tempo prac oraz zakres niezbędnych do wykonania po każdej ze stron prac. Takie partnerskie podejście do współpracy od lat owocuje długotrwałą współpracą i pozwala osiągnąć sukces na polu sprzedaży w Internecie. Skontaktuj się z nami już teraz i poznaj możliwości działań SEO dla Twojego sklepu online na Selly!
Selly - polskie oprogramowanie dla każdego sklepu www
Oprogramowanie Selly to polskie, wyjątkowo przyjazne użytkownikowi sklepy internetowe dostarczane w formie usługi SaaS. Rozbudowana funkcjonalność oprogramowania Selly w każdej wersji abonamentu pozwala zainteresować tym rozwiązaniem zarówno małych, średnich, jak i dużych sprzedawców. Selly słynie z rozbudowanego i elastycznego podejścia do obsługi klienta, dzięki czemu dostosowanie sklepu do oczekiwań odbiorcy jest możliwa w praktycznie każdym przypadku. Ponad 600 działających sklepów, 1 100 funkcji i 130 gotowych integracji w każdym planie abonamentowym pozwalają spojrzeć na Selly jako rosnącego w siłę i zdobywającego coraz większą grupę zadowolonych klientów platformę, z której bez wątpienia warto skorzystać. Sklepy internetowe Selly są dobrze przygotowane do procesu SEO, a duża część działań może być wykonana osobiście przez właścicieli lub pracowników sklepu. Jeśli jednak poszukujesz dedykowanego partnera do obsługi Twojego biznesu e-commerce, skontaktuj się z przedstawicielami Agencji marketingu internetowego SEO/SEM Widzialni.pl. Oferujemy profesjonalne i skuteczne pozycjonowanie sklepów na Selly. Nasze doświadczenie w obsłudze sklepów Selly umożliwia szybkie i efektywne działania na rzecz poprawy widoczności twojego sklepu online. Serdecznie zapraszamy!
Najczęściej zadawane pytania - FAQ
Jak pozycjonować sklepy na Selly?
Działania SEO dla sklepów opartych o oprogramowanie Selly nie różnią się znacznie od działań dla innych platform. Pozycjonowanie powinno być oparte o trzy stałe działania – optymalizację strony pod kątem wyszukiwarek, tworzenie unikalnych i wartościowych treści oraz budowę naturalnego profilu linkowego.
Czy pozycjonowanie sklepu Selly gwarantuje sprzedaż?
Niezależnie od platformy, na którą się zdecydujesz, pozycjonowanie nie daje gwarancji osiągnięcia sprzedaży. Jest ona bowiem zależna od wielu czynników, na które pozycjonowanie nie ma wpływu, jak chociażby działania konkurencji, poziom cen, regulacje rynkowe itp. SEO jest jednak najlepszym sposobem na uzyskanie widoczności w wnikach wyszukiwania i ruchu organicznego, który może przynieść wysoką sprzedaż.
Jak szybko pojawią się wyniki pozycjonowania sklepu na Selly?
Pierwotne dostosowanie skryptu sklepów Selly umożliwia proste i stosunkowo szybkie przeprowadzenie procesu podstawowej optymalizacji witryny. Jest to jednak dopiero jeden z aspektów pozycjonowania, który ma wpływ na pozycję strony. Realne szacunki uzyskania efektów pozycjonowania przyjmują, w zależności od branży, od czterech miesięcy w górę.
Czy Selly jest dobrym wyborem dla mojej działalności?
Wszystko zależy od Twoich potrzeb i możliwości. Jeżeli poszukujesz wysokiej funkcjonalności za stosunkowo niewielką cenę, Selly jest oprogramowaniem, nad którym warto się pochylić. Zalecamy jednak przed podjęciem ostatecznej decyzji o wyborze oprogramowania, skorzystać z darmowego okresu testowego.
Dlaczego warto wybrać Widzialni.pl do pozycjonowania e-sklepu na Selly?
Agencja marketingu internetowego SEO/SEM Widzialni.pl posiada wieloletnie doświadczenie w skutecznym pozycjonowaniu wielu projektów e-commerce, w tym opartych na oprogramowaniu Selly. Nasi klienci to zarówno jednoosobowe, małe sklepy, jak i międzynarodowe korporacje. Pozwala to nam elastycznie podchodzić do każdego klienta i umiejętnie prowadzić nawet najbardziej skomplikowane działania SEO.
Agencja SEO i SEM Widzialni.pl
61-896 Poznań, ul. Towarowa 35
Biurowiec Delta
Biuro czynne: poniedziałek - piątek
od 8:00 do 16:00
Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.