RedCart - Optymalizacja SEO i pozycjonowanie sklepu
Pozycjonowanie stron internetowych stanowi naturalny krok w rozwoju każdego biznesu internetowego. Niezależnie od branży, w której funkcjonuje e-commerce, rosnąca konkurencja wymusza działania skierowane na zwiększanie widoczności ruchu na stronie. To właśnie widoczność sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania na słowa lub frazy kluczowe jest najlepszym sposobem na osiągnięcie przewagi konkurencyjnej w biznesie. Pozycjonowanie e-commerce jest skomplikowanym i dynamicznym procesem, wymagającym sporej wiedzy i doświadczenia. Nie bez znaczenia jest również dostęp do narzędzi analitycznych oraz umiejętność wyciągania poprawnych wniosków z uzyskiwanych wyników. Pozycjonowanie nie jest bowiem wiedzą książkową. Najlepsi specjaliści pozycjonowania swoje umiejętności zbierali przez wiele lat pracy z różnymi projektami i co bardzo ważne, nadal to robią. Agencja marketingu internetowego SEO/SEM Widzialni.pl to miejsce, w którym specjaliści ds. pozycjonowania z wieloletnim doświadczeniem, ogromną wiedzą i umiejętnościami pracują nad sukcesem sklepów internetowych w sieci. Skontaktuj się z nami i osiągnij upragniony sukces w e-commerce z Twoim sklepem.
RedCart – Oprogramowanie SaaS dla e-commerce
Oprogramowanie RedCart to przeznczony dla e-commerce gotowy CMS (ang. Content Management System – System Zarządzania Treścią). RedCart dostępny jest w modelu SaaS (ang. Software as a Service – Oprogramowanie jako usługa) w trzech progach rozliczeniowych w cenach od 99 do 169 zł netto miesięcznie. W zależności od wybranego progu, użytkownik otrzymuje zróżnicowany zakres usług. Poszczególne pakiety przeznaczone są dla e-commerce o różnej wielkości:
- Micro – przeznaczony dla niewielkich sklepów oferujących do 1 000 produktów posiadających własny magazyn,
- Plus – dedykowany dla sprzedawców posiadających w sprzedaży do 25 000 produktów, działających w formie dropshippingu, a także sprzedających na Allegro,
- Premium – dla sklepów posiadających w swojej ofercie do 150 000 produktów, które chcą sprzedawać w wielu kanałach równocześnie.
Ogromna zaletą oprogramowania RedCart jest możliwość bezpłatnego przetestowania oprogramowania przez 14 dni, dzięki czemu można podjąć finalną decyzję czy software jest odpowiedni dla prowadzonego biznesu. RedCart oferuje bogate możliwości integracji oraz funkcjonalności niezbędnych do rozpoczęcia i skutecznego prowadzenia sprzedaży w Internecie. Do dyspozycji użytkowników dostępne są między innymi integracje z następującymi systemami:
- Hurtowniami dropshippingowych,
- Platformami typu marketplace,
- Systemami płatności internetowych,
- Platformami sprzedaży ratalnych,
- Porównywarkami cen,
- Firmami kurierskimi.
Wszystkie integracje dostępne są z poziomu panelu zarządzania za pomocą jednego kliknięcia
CMS RedCart jest na bieżąco aktualizowane, a nowe funkcjonalności w coraz większym stopniu ułatwiają prowadzenie skutecznej sprzedaży w Internecie. Aby jednak uzyskać pożądane efekty, należy wprowadzić w życie szereg działań, pod wspólną nazwą – pozycjonowanie e-commerce. Pozycjonowanie sklepów internetowych jest bowiem obecnie najskuteczniejszym sposobem na zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania i zwiększenia ruchu organicznego, co w konsekwencji może doprowadzić do znaczących i stabilnych w długim okresie wzrostów sprzedaży. Oprogramowanie RedCart jest dobrze przygotowane do przeprowadzenia podstawowych działań optymalizacyjnych pod kątem SEO. Dostosowanie sklepu do aktualnych wymogów wyszukiwarki jest bezsprzecznie pierwszym krokiem na drodze do wzrostu widoczności strony e-commerce.
Optymalizacja e-commerce na RedCart
Zasadnicze elementy optymalizacji stron e-commerce opartych na oprogramowaniu RedCart nie różnią się znacząco od innych CMS-ów. RedCart umożliwia dostęp do najważniejszych elementów służących poprawie widoczności serwisu, które z łatwością mogą być wykonane również przez użytkowników nieposiadających rozbudowanej wiedzy programistycznej. Do tych elementów należą między innymi konfiguracja meta danych sklepu, ustawienie przyjaznych linków, tworzenie i rozbudowa treści (również w zakładce blog), czy połączenie z narzędziami analitycznymi. Podobnie, jak ma to miejsce w innych systemach oferowanych w modelu SaaS, użytkownik nie ma dostępu do serwera FTP strony. Oznacza to, że zmiany optymalizacyjne wymagające modyfikacji plików źródłowych sklepu wykonywane mogą być jedynie przez wsparcie techniczne RedCart.
Rozpoczynając przygodę ze sklepem opartym o CMS RedCart należy przede wszystkim zwrócić uwagę na konfigurację następujących, istotnych z punktu widzenia pozycjonowania, elementów serwisu e-commerce:
Konfiguracja meta danych
Konfiguracja meta danych – tagi meta title i meta description są informacjami wyświetlanymi w tzw. SERP-ach, czyli wynikach wyszukiwania. Są to podstawowe informacje o każdej podstronie sklepu, które po pierwsze informują roboty wyszukiwarek o zawartości danej podstrony, po drugie stanowią opis strony, który może zachęcić internautę do wejścia do sklepu. Meta dane powinny przyjąć możliwie najbardziej unikalną formę i możliwie najpełniej odzwierciedlać zawartość. Meta tytuł przyjmuje maksymalną długość 65 znaków, meta decription natomiast do 320 znaków. Ustawienia meta danych dla strony głównej na CMS RedCart odbywa się w zakładce Ustawienia podstawowe > SEO. Można tu ustawić Tytuł strony głównej sklepu, opis strony głównej, a także informacje dodatkowe, takie jak chociażby tekst alternatywny dla grafik na stronie głównej. Dla stron kategorii lub produktowych, meta dane można skonfigurować przechodząc do zakładki Produkty i kategorie > Kategorie oraz Produkty i kategorie > Produkty.
Ustawienie przyjaznych adresów URL
Ustawienie przyjaznych adresów URL – adresy URL sklepu powinny przyjąć przyjazną dla użytkownika oraz robotów wyszukiwarek formę uwzględniającą frazę kluczową istotną z punktu widzenia zawartości podstrony. Unikać również należy adresów URL zawierających różnego rodzaju nieczytelny ciąg znaków. CMS RedCart umożliwia wprowadzenie przyjaznych adresów URL dla podstron kategorii, produktów lub producentów. Dzięki prostej edycji można ustawić pożądaną formę adresu, np.: www.sklep.pl/kategoria-produktu/produkt
Unikalne opisy w sklepie internetowym
Unikalne opisy w sklepie internetowym – treści stanowią niezaprzeczalną podstawę działań związanych z budowaniem widoczności sklepu internetowego. W myśl zasady mówiącej, iż więcej treści to większe prawdopodobieństwo uzyskania lepszych wyników, należy przyłożyć dużą uwagę do tego elementu pozycjonowania. CMS RedCart umożliwia dodawanie treści do wielu istotnych elementów sklepu, tj. strony głównej, kategorii produktowych, opisów produktów, producentów czy sekcji blogowej. Poprawnie skonstruowane opisy produktów i kategorii służą nie tylko wyszukiwarkom. Są to również ważne dla użytkowników źródła informacji oraz elementy pozwalające nakłonić potencjalnego klienta do zakupu. Treści zamieszczane w sklepie powinny charakteryzować się unikalnością i użytecznością dla użytkownika. Jest to trudny aspekt pozycjonowania, jednak jego implementacja pozwala zwiększyć szanse na bardzo dobre wyniki w Google.
Poprawna hierarchia nagłówków
Poprawna hierarchia nagłówków – struktura treści umieszczonej na stronach sklepu internetowego powinna być przejrzysta i czytelna. Obrazowo strukturę treści na danej podstronie porównać można do budowy książki: nagłówek H1 jest odpowiednikiem tytułu, nagłówki H2 – tytułami rozdziałów, nagłówki kolejnego rzędu – podtytułami. CRM RedCart posiada domyślne ustawienie nagłówków H1 dla podstron kategorii i produktów, będący spójny z tytułem danej podstrony.
Sekcja blogowa
Sekcja blogowa – jak już wspomniano unikalna treść na stronach sklepu internetowego jest istotnym elementem pozycjonowania. W tym kontekście nie ma chyba lepszego narzędzia do jej cyklicznej rozbudowy jak moduł blogowy. Dzięki regularnym wpisom blogowym lub poradnikowym można skutecznie zachęcić potencjalnych klientów do częstego odwiedzania e-sklepu. Publikacja ciekawostek, nowinek, porad, ofert specjalnych na blogu z całą pewnością przyczyni się do ściągania większego ruchu na stronę. Unikalne i angażujące treści z pewnością wpłyną również na jakość oceny serwisu przez Google i pozwolą uzyskać lepsze wyniki. CMS RedCart posiada wbudowany moduł bloga dostępny dla każdego użytkownika.
Połączenie z Google Analytics
Połączenie z Google Analytics – skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego bez precyzyjnej analityki może być zaczynem do podejmowania błędnych decyzji biznesowych. Badanie ruchu z różnych kanałów, a w szczególności z kanału organicznego stanowi bardzo dobrą podstawę do uzyskania wysokiego poziomu skuteczności działań. CRM RedCart umożliwia proste połączenie z narzędziem Google Analytics w zakładce Ustawienia > Podstawowe ustawienia > Statystyki zewnętrzne.
Podstawowa optymalizacja sklepu opartego o CMS RedCart nie powinna przysporzyć kłopotu osobom bez nawet bez dużej wiedzy programistycznej. Nie można jednak zapominać o bardziej skomplikowanych działaniach niezbędnych dla uzyskania pożądanych wyników. Niekiedy niezbędna jest również ingerencja w kod źródłowy sklepu internetowego. W takich przypadkach należy skontaktować się ze wsparciem technicznym RedCart, które oceni możliwości oraz koszty wprowadzenia zmian. Dla utrzymania stałego wzrostu widoczności i ruchu w sklepie internetowym na RedCart należy zadbać o szereg dodatkowych elementów wspierających SEO. Mowa tu chociażby o budowie poprawnej struktury linkowania wewnętrznego i zewnętrznego. Jeżeli poszukujesz profesjonalnego wsparcia w zakresie prowadzenia pozycjonowania dla Twojego sklepu internetowego na RedCart, skontaktuj się z Agencją Widzialni.pl i uzyskaj darmową wycenę działań SEO dla Twojego sklepu.
Pozycjonowanie sklepów internetowych na RedCart
Oprogramowanie SaaS RedCart może z powodzeniem zostać wykorzystywane do prowadzenia działalności e-commerce dla różnych branż. W zależności od wybranego pakietu cenowego użytkownik otrzymuje możliwość sprzedaży w określonej maksymalnej liczbie. W kontekście procesu SEO, sklepy internetowe oparte na RedCart są dobrze przygotowane do przeprowadzenia podstawowej optymalizacji, którą wykonać można nie posiadając rozległej wiedzy z zakresu pozycjonowania i programowania. Zmiany w strukturze sklepu muszą być jednak przeprowadzane przez wsparcie techniczne. Powoduje to ryzyko wydłużenia czasu przeprowadzenia ważnych zmian oraz może generować koszty. Skuteczne pozycjonowanie to jednak dużo więcej niż podstawowa optymalizacja. Dlatego jeśli poszukujesz sprawdzonego partnera do prowadzenia procesu SEO dla Twojego sklepu www, skontaktuj się z Agencją Widzialni.pl. Nasi specjaliści przygotują całkowicie bezpłatnie indywidualną wycenę pozycjonowania Twojego serwisu. Widzialni.pl to wieloletnia skuteczność w pozycjonowaniu e-commerce, indywidualna i profesjonalna obsługa. Agencja marketingu internetowego Widzialni.pl to najkorzystniejszy wybór dla każdego sklepu internetowego opartego na RedCart.
Najczęściej zadawane pytania - FAQ
Czy moją stronę na RedCart można pozycjonować?
CMS RedCart to oprogramowanie bardzo dobrze przystosowane do działań pozycjonerskich. Dużą część działań optymalizacyjnych można przeprowadzić we własnym zakresie, bez rozbudowanej wiedzy z zakresu SEO. Również tworzenie treści może być obowiązkiem właściciela sklepu online. Jeśli jednak poszukujesz sprawdzonego partnera do prowadzenia skutecznego pozycjonowania Twojego sklepu online, skontaktuj się z nami.
Czym jest pozycjonowanie sklepu na RedCart?
Pozycjonowanie sklepów internetowych na RedCart zbieżne jest z działaniami SEO wykonywanymi na innych CMS-ach. Proces pozycjonowania można opisać jako precyzyjnie przygotowane i oparte o strategię działania skupione na trzech głównych filarach – cyklicznej optymalizacji sklepu www, budowie naturalnej struktury linkowania i tworzeniu unikalnej oraz angażującej treści.
Czy warto pozycjonować e-sklep na RedCart?
Pozycjonowanie e-commerce to najlepszy i obecnie najbardziej skuteczny sposób na uzyskanie przewagi konkurencyjnej w branży. Każda strona internetowa oraz sklep online, aby osiągnąć oczekiwane rezultaty w zakresie widoczności i ruchu, a w konsekwencji sprzedaży powinien być pozycjonowany. Również Twój e-sklep.
Jak długo będę czekał na wyniki pozycjonowania sklepu na RedCart?
Pozycjonowanie e-commerce jest długoterminowym procesem, na który wpływ ma bardzo wiele, również niezależnych od sklepu czy agencji SEO czynników. Wystarczy wspomnieć zmienne algorytmy wyszukiwarki, działalność firm konkurencyjnych, sezonowość czy modę. Duża zmienność warunków prowadzenia działalności handlowej w Internecie oraz trudność samego procesu pozycjonowania wywołuje często konieczność wsparcia działań przez profesjonalną agencję SEO. Skontaktuj się z nami i dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojego sklepu.
Czy pozycjonowanie e-commerce na RedCart to pewność dużych zysków?
Niestety, pozycjonowanie nie gwarantuje wysokich przychodów. Celem SEO jest uzyskanie możliwie dużej widoczności i zwiększenie ruchu organicznego w sklepie, co w konsekwencji może zwiększyć poziom zakupów. Co więcej, wyniki pozycjonowania uzależnione są w dużej mierze od czynników zewnętrznych, na które agencja nie ma wpływu. Można jednak stwierdzić, że długofalowe działania SEO, sprzyjająca koniunktura rynkowa, szybka adaptacja sklepu do aktualnych wymogów wyszukiwarki dają szanse na osiągnięcie pożądanych wyników.
Ile kosztuje pozycjonowanie e-commerce na RedCart?
Koszt pozycjonowania podany w sztywnych widełkach cenowych to bardzo niekorzystna sytuacja. Dynamicznie zmieniające się środowisko, działania konkurencji oraz konieczność ciągłej aktualizacji optymalizacyjnej pod kątem wymogów wyszukiwarki powodują, iż zdecydowanie najbardziej przejrzystą i uczciwą wyceną jest indywidualne określenie kosztów. Skontaktuj się z nami już dzisiaj i poznaj bezpłatną wycenę działań SEO dla Twojego sklepu internetowego.
Zaawansowane narzędzia, które używamy w swojej codziennej pracy
Agencja SEO i SEM Widzialni.pl
61-896 Poznań, ul. Towarowa 35
Biurowiec Delta
Biuro czynne: poniedziałek - piątek
od 8:00 do 16:00
Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.