preloader
Wypełnij formularz
Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.


Pozycjonowanie sklepu Drupal

Współczesny biznes wymaga od każdego właściciela strony internetowej intensywnych działań skierowanych na uzyskanie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Pozycjonowanie stron na CMS Drupal w wysoce konkurencyjnych warunkach jest zadaniem niełatwym i długotrwałym. Dlatego warto powierzyć profesjonalnej agencji marketingu internetowego Widzialni.pl, co umożliwi uzyskanie bardzo dobrych efektów i pozwoli zyskać cenny czas na prowadzenie i rozwój biznesu. Zapraszamy do skorzystania z naszego bogatego wachlarza profesjonalnych usług.

Pozycjonowanie Drupal – elastyczny i funkcjonalny CMS do wszelkich rozwiązań

Wybór CMS (ang. Content Management System – system zarządzania treścią) najczęściej obejmuje dwa zasadnicze kryteria. Pierwszym jest bez wątpienia ranking i popularność danego systemu. Drugim możliwości rozwoju lub modyfikowania systemu w celu dostosowania go do własnych potrzeb. Skupianie się jednak jedynie na aktualnych potrzebach przedsiębiorcy, może w przyszłości spowodować kłopoty. Brak możliwości wprowadzenia nieszablonowych rozwiązań, trudności związane z ingerencją w kod źródłowy, brak odpowiednich rozszerzeń – te elementy mogą wywołać w przyszłości konieczność kosztownego, a często ryzykownego przeniesienia całego serwisu www na inny system. Dlatego decydując się na CMS warto rozważyć przyszłe potrzeby przedsiębiorcy. Elastyczność systemu powinna być jednym z najważniejszych kryteriów wyboru. Jednym z najbardziej funkcjonalnych CMS-ów na rynku, oferujących niezwykle bogate możliwości rozbudowy jest Drupal. Obecnie Drupal plasuje się na podium jeśli chodzi o popularność w Polsce. Wykorzystując skrypt Drupal można stworzyć dowolną stronę www:

  • Prostą wizytówkę,
  • Sklep internetowy,
  • Blog,
  • Serwis informacyjny, etc.
Uzyskaj bezpłatną wycenę profesjonalnego pozycjonowania sklepu na Drupal

Konieczność znajomości języka PHP, na poziomie niezbędnym do konfiguracji wielu funkcji powoduje, że w praktyce Drupal wykorzystywany jest przede wszystkim na stronach e-commerce z bardzo dużą ilością produktów i dużym poziomem ruchu na stronie.

CMS Drupal dostępny jest na podstawie licencji GPL (General Public License). Oznacza to, że każdy Internauta może bezpłatnie pobrać i modyfikować, a także wspierać rozwój platformy. Co ważne, bezpłatne są również wszelkie rozszerzenia, moduły oraz szablony graficzne. Ich liczba może przytłoczyć – ponad 37 tysięcy modułów i 2 tysiące szablonów graficznych dostępnych całkowicie za darmo. To między innymi te elementy powodują, że Drupal utrzymuje się na szczycie popularności wśród programistów i twórców stron www.

Agencja Marketingu internetowego Widzialni.pl specjalizuje się w pozycjonowaniu stron www opartych na szeregu platformach CMS. Również Drupal nie stanowi dla nas żadnej tajemnicy. Oferujemy skuteczne działania SEO/SEM dla serwisów internetowych wszelkiego rodzaju opartych na CMS Drupal. Nasi specjaliści posiadają niezbędną wiedzę oraz wieloletnie doświadczenie, o którym najlepiej świadczą zadowoleni klienci uzyskujący coraz lepszą widoczność i wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Jeśli posiadasz stronę na skrypcie Drupal i oczekujesz skutecznych działań SEO, skontaktuj się z nami już dziś i uzyskaj bezpłatną wycenę pozycjonowania Twojej strony na Drupal.

Drupal – dlaczego warto?

Poprawna konfiguracja strony www opartej na CMS Drupal pozwala uzyskać wyjątkowo użyteczne narzędzie do zarządzania witryną i jej pozycjonowania. Open Source’owy charakter Drupal gwarantuje brak kosztów skryptu i rozszerzeń, można zatem skupić się na rozbudowie witryny i jej skutecznym pozycjonowaniu. Wybierając Drupal, użytkownik uzyskuje przede wszystkim stronę internetową oferującą proste zarządzanie i szybkie działanie witryny. Do innych, ważnych cech Drupal, na które warto zwrócić uwagę, należą:

  • Przyjazny i intuicyjny panel administracyjny witryny,
  • Prostą modyfikację modułów – poprzez menu administracyjne lub menu pomocnicze,
  • Zbudowany na zasadach Office edytor treści,
  • Proste zarządzanie funkcjonalnościami, w tym wersjami językowymi,
  • Możliwość nadawania uprawnień do pojedynczych funkcjonalności,
  • Obsługę wielu systemów płatności,
  • Współpracę z porównywarkami cen i platformami sprzedażowymi.

Możliwości konfiguracji są w praktyce nieograniczone i wszystko zależy od obecnych i przyszłych potrzeb właściciela strony www.

Uzyskaj bezpłatną wycenę profesjonalnego pozycjonowania strony na Drupalu

Pozycjonowanie stron internetowych na Drupal

Rozbudowany system CMS Drupal oferuje oczywiście podstawowe możliwości przygotowania witryny do pozycjonowania. Wśród dostępnych opcji, uwagę należy zwrócić na optymalizację strony www pod wyszukiwarki internetowe, która na serwisach Drupal może być z łatwością wykonana poprzez dostępne moduły. Do najważniejszych elementów optymalizacji stron internetowych należą:

Konfiguracja przyjaznych adresów URL

Moduł Pathauto (https://www.drupal.org/project/pathauto). Przyjazny adres URL powinien być generowany na podstawie nazwy podstrony. Umożliwia to budowę unikalnych adresów i pozwala uniknąć duplikacji.

Konfiguracja metadanych

Moduł Metatag (https://www.drupal.org/project/metatag). Optymalizacja sekcji head należy do najważniejszych kroków w pozycjonowaniu strony na Drupal. Tytuł strony, jako element rankingowy, powinien bezwzględnie zostać poprawnie skonfigurowany. Opis strony natomiast, stanowiący dodatkową formę darmowej reklamy pozwala skutecznie zwiększyć liczbę wejść na stronę. Moduł Metatag pozwala wprowadzić zmiany z poziomu panelu witryny, bez konieczności zmian w kodzie.

Adres witryny

Odpowiednie przekierowanie, z adresu WWW lub bez WWW, wersji HTTP lub HTTPS pozwala uniknąć niepotrzebnych duplikacji treści witryny. CMS Drupal umożliwia wymuszenie przekierowania na wybraną wersję adresu witryny.

Plik robots.txt

Moduł RobotsTxt (https://www.drupal.org/project/robotstxt). W celu uniknięcia odwiedzin robotów wyszukiwarki na niepożądanych podstronach serwisu, jak na przykład polityki prywatności, regulaminów, koszyków, podstron odzyskiwania hasła, etc. należy zastosować odpowiedni zapis w pliku robots.txt. Jest on swoistym kierunkowskazem dla algorytmów, mówiącym, które podstrony serwisu wyłączone są z pozycjonowania. Moduł RobotsTxt skutecznie nadpisze plik i zablokuje ruch robotów wyszukiwarki na wykluczonych stronach.

Mapa witryny

– moduł Simple XML sitemap (https://www.drupal.org/project/simple_sitemap). Proste i szybkie generowanie mapy witryny z modułem Simple XML sitemap to najprostszy sposób na utworzenie dokładnej mapy poruszania się robotów Google po stronie. Mapa witryny musi być następnie zgłoszona do Google przez narzędzie Google Search Console.

Moduły Drupal wspomagające pozycjonowanie

Pozycjonowanie Stron internetowych Drupal z każdą kolejną wersją systemu staje się coraz prostsze. Wynika to z rosnącej liczby dostępnych i przyjaznych działaniom SEO modułów umożliwiających szybszą i bardziej precyzyjną optymalizację bez konieczności znajomości programowania PHP. Najciekawsze moduły wspomagające pozycjonowanie (poza wymienionymi powyżej) w naszej opinii to:

  • SEO Checklist (https://www.drupal.org/project/seo_checklist) – nie jest modułem bezpośrednio usprawniającym proces SEO. Ma on jednak niezwykle istotne znaczenie dla właścicieli stron, nie posiadających szerokiej wiedzy dotyczącej pozycjonowania, a także dla stron, za którą odpowiada kilka osób. SEO Checklist generuje raport niezbędnych do wykonania czynności SEO oraz śledzi postęp ich wykonania.
  • Search 404 (https://www.drupal.org/project/search4040) – strony 404 są z zasady negatywnie odbierane przez użytkowników. Istnieje duże ryzyko, że w przypadku trafienia na taką podstronę, opuszczą serwis. Rozwiązaniem na problemy wywoływane stronami 404 dla Drupal jest moduł Search 404, który automatycznie wyszukuje powiązany z wyszukiwanym, a prowadzącym na stronę błędu słowem kluczowym i przekierowuje użytkownika na aktywną podstronę.
  • Content Optimizer (https://www.drupal.org/project/contentoptimizer) – przydatne narzędzie umożliwiające analizę treści na stronie oraz określenie poziomu jej przystosowania do SEO. Content Optimizer wskazuje również na działania, które można podjąć, aby poprawić pozycję podstrony w wynikach wyszukiwania.
  • HTML Purifier (https://www.drupal.org/project/htmlpurifier) – przydatna wtyczka umożliwiająca „uproszczenie” kodu strony, a także usunięcie błędów czy fragmentów złośliwych. Moduł HTML Purifier ułatwia „czytanie” strony robotom wyszukiwarki, przez co wpływa na ocenę strony.
  • Schedule (https://www.drupal.org/project/schedule) – moduł umożliwiający precyzyjne zaplanowanie publikacji treści na stronie. Dzięki Schedule można z łatwością dopasować czas publikacji treści do największej liczby odwiedzającej serwis.
Uzyskaj bezpłatną wycenę profesjonalnego pozycjonowania strony na Drupalu

Korzystanie z modułów Drupal jest intuicyjne i przynosi niebagatelne korzyści w zakresie pozycjonowania. Część instalacji wymaga jednak dodatkowych uaktualnień czy zmian. Jeśli więc nie posiadasz odpowiednich zasobów lub wiedzy z zakresu pozycjonowania i programowania, skontaktuj się z agencją SEO Widzialni.pl. Posiadamy bogate doświadczenie oraz niezbędną wiedzę z zakresu pozycjonowania stron internetowych opartych na kodzie Drupal. Nasi specjaliści przygotują dla Ciebie strategię działań i przeprowadzą skuteczne działania SEO w celu uzyskania jak najlepszych wyników w wyszukiwarce Google. Durpal jest CMSem, na którym można utworzyć różnego rodzaju strony www. Jego modułowa struktura pozwala na szybkie wprowadzanie zmian i skuteczne pozycjonowanie. Zapraszamy do kontaktu z naszymi specjalistami, którzy przeprowadzą dla Ciebie skuteczne działania i uzyskają najlepsze pozycje w wynikach wyszukiwania Twojej strony na Drupal.

Najczęściej zadawane pytania - FAQ

Czym jest pozycjonowanie e-commerce?

Pozycjonowanie sklepów internetowych (e-commerce) to usługa skierowana do firm pragnących znacząco zwiększyć widoczność swojego sklepu online w Internecie. Usługa obejmuje szereg działań prowadzonych zarówno on-site, jak i poza strukturą sklepu. Celem rozbudowanej strategii SEO dla e-commerce jest dążenie do osiągnięcia możliwie największej widoczności, przez co znacząco może zwiększyć się ruch na stronie, a w konsekwencji poziom przychodów.

Czy moja sklep na Drupal nadaje się do pozycjonowania?

Jeżeli nie ma problemów z uzyskaniem dostępu do panelu zarządzania stroną oraz serwera ftp, nic nie stoi na przeszkodzie, aby rozpocząć skuteczne pozycjonowanie e-commerce. Również w przypadku, gdy dostępy te są ograniczone, możemy prowadzić skuteczne SEO dla Twojego sklepu online na Drupal. Skontaktuj się z nami, a nasi specjaliści przygotują bezpłatnie indywidualną strategię oraz wycenę działań dla Twojego sklepu internetowego opartego o oprogramowanie Drupal.

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego na CMS Drupal?

Cena pozycjonowania sklepu internetowego stworzonego na oprogramowaniu Drupal, podobnie jak każdym innym CMS, uzależniona jest od wielu czynników, z których każdy jest precyzyjnie analizowany w trakcie przygotowywania indywidualnej oferty SEO. Konieczny do przeprowadzenia zakres działań, liczba fraz lub strategia pozycjonowania szerokiego, konkurencja w branży, zasięg sklepu – to tylko niektóre czynniki, wpływające na ostateczną cenę SEO dla sklepów internetowych. Aby poznać dokładny koszt działań dla Twojego e-sklepu, skontaktuj się z nami i uzyskaj darmową wycenę.

Jak długo trwa pozycjonowanie sklepu na CMS Drupal?

Pozycjonowanie na CMS Drupal, czy jakimkolwiek innym oprogramowaniu jest procesem ciągłym. Oznacza to, że w celu osiągnięcia i ciągłej poprawy wyników, prowadzone jest bez końca. Wynika to z wysoce konkurencyjnych warunków prowadzenia działalności handlowej w Internecie, a także dużej zmienności wymogów wyszukiwarek, do których trzeba dostosowywać strony sklepów internetowych, aby nie stracić raz wypracowanych efektów.

Czy pozycjonowanie e-commerce zapewni sprzedaż w moim sklepie?

Odpowiedź nie jest jednoznaczna. Pozycjonowanie e-commerce ma na celu ciągłe zwiększanie widoczności sklepu internetowego. Oznacza to, że specjaliści SEO dążą do takiej sytuacji, w której e-sklep będzie wyświetlany w wynikach wyszukiwania na maksymalną liczbę fraz. Osiągnięcie takiego efektu pozwala znacząco zwiększyć ruch organiczny w sklepi internetowym, a tym samym istnieje bardzo duża szansa na zwiększenie poziomu sprzedaży. Nie można jednak kategorycznie stwierdzić, że SEO generuje sprzedaż.

Dlaczego należy pozycjonować sklepy internetowe?

Oczywiście nie ma takiego obowiązku i decyzję o podjęciu działań SEO pozostawiamy każdemu przedsiębiorcy. Jednak fakt utworzenia sklepu internetowego jest nierozerwalnie związany z chęcią uzyskania z tego kanału jak największego wolumenu sprzedaży. Pozycjonowanie e-commerce jest najlepszą, najbardziej skuteczną, a zarazem najtańszą metodą pozyskania nowych klientów.

Zaawansowane narzędzia, które używamy w swojej codziennej pracy

SurferSEO
Screaming Frog
Semstorm
Senuto
Majestic
Ahrefs
Dane kontaktowe

Agencja SEO i SEM Widzialni.pl
61-896 Poznań, ul. Towarowa 35
Biurowiec Delta

739 943 900

Biuro czynne: poniedziałek - piątek
od 8:00 do 16:00

Ocena strony:

(0/5), 0 głosów

Brak ocen. Bądź pierwszą osobą, która odda głos!

Wypełnij formularz
Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.