preloader
Wypełnij formularz
Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.


Nowości w Google Maps

Nowości w Google Maps

Anglojęzyczni użytkownicy informują, że Google rozpoczyna testy nowego sposobu prezentacji danych dotyczących cen hoteli w wynikach wyszukiwania Google oraz w Google Maps.

Dotychczas użytkownik wpisujący do wyszukiwarki zapytanie „hotele poznań” otrzymywał, oprócz reklam i wyników organicznych, fragment mapy Google z zaznaczonymi hotelami. Przy każdym z nich widniała cena znajdująca się w niebieskim prostokącie. Obecnie trwają testy tego rozwiązania. Wiemy, że Google testuje różne etykiety np. w kolorze białym i czerwonym. O tym, czy trafią one finalnie do wszystkich użytkowników zadecydują wyniki testów oparte na CTR i współczynniku odrzuceń.

W ostatnim czasie w usłudze Google Maps doszło do  licznych zmian, które zauważamy także na naszym podwórku. Polska wersja Google Maps ewaluuje i zmienia się średnio raz w ciągu miesiąca, co – patrząc na poprzednie miesiące stagnacji – jest dobrym wynikiem.

Co się zmieni?

Pierwszą ważną zmianą jest interfejs graficzny usługi, a zwłaszcza interfejs panelu dodawania opinii dla lokalnych przewodników Google. Został on w całości przebudowany i pozwala na szybsze i masowe dodawanie opinii, zdjęć i sugestii dotyczących odwiedzonych przez użytkownika miejsc.

Drugą nowością jest kategoryzacja posiłków i zakładka „menu” dla lokali gastronomicznych, Klikając na wizytówkę lokalu widzimy zakładkę menu, w której znajdują się wszystkie pozycje z menu danej restauracji, które Google pobiera ze zdjęć użytkowników bądź ze strony www lokalu. Do każdego zdjęcia potrawy lokalny przewodnik Google może dopisać jej nazwę i kategorię np. danie śniadaniowe. Pozwala to na szybsze zorientowanie się w ofercie lokalu. Dzięki temu możemy zobaczyć jak danie wygląda „na żywo”, zanim je zamówimy.

Ostatnim udogodnieniem, które pojawiło się w Google Maps jest zmiana wewnętrznego algorytmu dla tej usługi. Z systemu usunięto sztycznie utworzone przez użytkowników opinie, . aktualizacja objęła także sam proces dodawania wizytówki. To z kolei spowodowało duże trudności z dodaniem i edycją swojej wizytówki, wiele zmian zostało odrzuconych lub nie pojawiło się w ogóle do oceny przez lokalnych przewodników Google.

Kursy z marketingu internetowego online!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy.

Dołącz do newslettera i otrzymuj regularną dawkę wiedzy oraz ciekawostek ze świata digital marketingu!

Z naszą pomocą zawsze będziesz na bieżąco – bez spamu!

Poznaj historie, które odmienią Twój biznes

Oglądaj na YouTube!

+
Brak komentarzy
Dodaj własny
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony

O blogu

Blog powstał w celu przybliżenia marketingu internetowego w wyszukiwarkach wszystkim zainteresowanym tą tematyką. Będziemy dzielić się tutaj naszą wiedzą oraz nowościami z branży. Życzymy miłej lektury.

Szukaj