Nowości w Google Maps
Anglojęzyczni użytkownicy informują, że Google rozpoczyna testy nowego sposobu prezentacji danych dotyczących cen hoteli w wynikach wyszukiwania Google oraz w Google Maps.
Dotychczas użytkownik wpisujący do wyszukiwarki zapytanie „hotele poznań” otrzymywał, oprócz reklam i wyników organicznych, fragment mapy Google z zaznaczonymi hotelami. Przy każdym z nich widniała cena znajdująca się w niebieskim prostokącie. Obecnie trwają testy tego rozwiązania. Wiemy, że Google testuje różne etykiety np. w kolorze białym i czerwonym. O tym, czy trafią one finalnie do wszystkich użytkowników zadecydują wyniki testów oparte na CTR i współczynniku odrzuceń.
W ostatnim czasie w usłudze Google Maps doszło do licznych zmian, które zauważamy także na naszym podwórku. Polska wersja Google Maps ewaluuje i zmienia się średnio raz w ciągu miesiąca, co – patrząc na poprzednie miesiące stagnacji – jest dobrym wynikiem.
Co się zmieni?
Pierwszą ważną zmianą jest interfejs graficzny usługi, a zwłaszcza interfejs panelu dodawania opinii dla lokalnych przewodników Google. Został on w całości przebudowany i pozwala na szybsze i masowe dodawanie opinii, zdjęć i sugestii dotyczących odwiedzonych przez użytkownika miejsc.
Drugą nowością jest kategoryzacja posiłków i zakładka „menu” dla lokali gastronomicznych, Klikając na wizytówkę lokalu widzimy zakładkę menu, w której znajdują się wszystkie pozycje z menu danej restauracji, które Google pobiera ze zdjęć użytkowników bądź ze strony www lokalu. Do każdego zdjęcia potrawy lokalny przewodnik Google może dopisać jej nazwę i kategorię np. danie śniadaniowe. Pozwala to na szybsze zorientowanie się w ofercie lokalu. Dzięki temu możemy zobaczyć jak danie wygląda „na żywo”, zanim je zamówimy.
Ostatnim udogodnieniem, które pojawiło się w Google Maps jest zmiana wewnętrznego algorytmu dla tej usługi. Z systemu usunięto sztycznie utworzone przez użytkowników opinie, . aktualizacja objęła także sam proces dodawania wizytówki. To z kolei spowodowało duże trudności z dodaniem i edycją swojej wizytówki, wiele zmian zostało odrzuconych lub nie pojawiło się w ogóle do oceny przez lokalnych przewodników Google.