preloader
Bezpłatna wycena

agree(wymagane)
To pole jest używane do walidacji i powinno pozostać niezmienione.
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony

Nowe testy wyglądu mobilnych SERP

Nowe testy wyglądu mobilnych SERP

Obecnie Google testuje kilka rzeczy w wyglądzie SERP. Jedne zmiany są bardziej kosmetyczne, jak na przykład odstępy pomiędzy kafelkami z wynikami wyszukiwania, inne zaś są kluczowe – m.in. sposób prezentacji wyników.

Na podstawie obserwacji wiemy, że obecnie są testowane następujące kwestie:

  • odstępy pomiędzy wynikami
  • krój i rozmiar czcionki
  • wygląd etykiety informującej o tym, że dany wynik to reklama Google Ads
  • prezentacja brandu zamiast aktualnego znacznika title
  • przepisywanie znaczników title.

Dwie ostatnie zmiany dotyczą bardzo ważnego z punktu widzenia pozycjonowania elementu, jakim są znaczniki title. Od jakiegoś czasu Google przyzwyczaił nas do tego, że w niektórych przypadkach, na przykład podczas wydawania specyficznych zapytań, algorytmy potrafią zmienić znacznik title na taki, który bardziej odpowiada danej frazie. Przedstawiciele Google twierdzą, że stary znacznik title jest brany pod uwagę, a sam proces zmiany znacznika jest realizowany przez algorytmy sztucznej inteligencji i jego zastosowanie nie oznacza, że nasze dotychczasowe znaczniki title są przygotowane w sposób niepoprawny.

Takie testy trwają zwykle około dwóch tygodni. W czasie ich trwania wybranym użytkownikom jest prezentowana jedna z kilku testowych wersji strony. Na podstawie zachowań użytkowników są zbierane dane dotyczące przyszłych zmian w wyglądzie strony z wynikami wyszukiwania.

Podobne testy odbywają się cyklicznie dla różnych zapytań, krajów i języków, a ich celem jest dopasowanie strony z wynikami wyszukiwania do wymagań użytkowników.

+
Brak komentarzy
Dodaj własny
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.