Multi Produkt – nowy format reklamowy Facebooka

Do tej pory nowy format reklam był dostępny tylko dzięki API Facebooka lub poprzez zewnętrzne, ale płatne programy. Oficjalnie od 17 lutego br. znajduje się w narzędziu Power Editor i mogą z niego korzystać wszyscy użytkownicy.
Co nam daje nowy format reklamy i jak go wykorzystać?
W nowych reklamach wieloproduktowych możemy wyświetlać 5 obrazów. Za pomocą API lub płatnych (zewnętrznych) programów jest ich nawet 10. Każdy obraz może mieć osobny link oraz nagłówek. Natomiast ostatni z nich informuje, jakiej firmy lub marki dotyczą prezentowane produkty.
Product Ads jest szczególnie przydatny w branży e-commerce. Pozwala kierować do użytkowników Facebooka reklamy prezentujące zestawy produktów konkretnej marki. Istnieje również możliwość wyróżnienia w reklamie produktów zakupionych ostatnio u danego sprzedawcy. Zaproponowanie podobnego asortymentu lub przedstawienie najpopularniejszych wśród kupujących towarów jest bardzo skuteczne. Przykładowo, jeżeli ktoś kupił łóżeczko dla dziecka, możemy mu wyświetlić w reklamie inne produkty, które nawiązują do wcześniejszego zakupu, np.: kołderkę, karuzelę do łóżeczka, kocyk. Dodatkowo do klienta można dotrzeć w oparciu o zainteresowania czy lokalizacje.
Innym sposobem wykorzystania takiej reklamy może być promocja bloga. Każdy segment reklamy będzie w tym przypadku odpowiadał za osobny wpis. Dzięki temu rozwiązaniu naszym czytelnikom nic nie umknie. Poniżej przykład bazujący na naszym blogu.
Przy tworzeniu reklamy pamiętajmy o doborze treści, które będą idealnie dopasowane do grupy docelowej. Tym samym reklamy będą skuteczniejsze i pomogą pozyskać jeszcze więcej klientów oraz fanów.
Reklamy produktów mogą być dostosowane do klienta już od momentu budowania świadomości marki, poprzez zainteresowanie, wzbudzenie potrzeby, a na zakupie kończąc. Wystarczy je tylko odpowiednio przemyśleć i skonfigurować.