Widzialni cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Personalize" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Listopadowa aktualizacja algorytmu Google

Listopadowa aktualizacja algorytmu Google

W ostatnim czasie miało miejsce sporo zawirowań w wynikach wyszukiwania. Fluktuacje w pozycjach, widoczności oraz ruchu są widoczne dla wielu kategorii stron internetowych. W przeciągu ostatniego miesiąca miało miejsce kilka zmian głównego algorytmu Google.

Pomimo zapewnień Google o tym, że w przedświątecznym okresie wyniki wyszukiwania nie będą zmieniać się na tyle mocno, by ranking wyszukiwania drastycznie uległ zmianie, mamy do czynienia z szeregiem aktualizacji algorytmu wyszukiwarki. Obejmują one aktualizacje głównego algorytmu, testy oraz pomniejsze aktualizacje, które mają naprawić bądź poprawić pojedyncze czynniki istotne podczas ustalania rankingu.

Przedświąteczne zmiany od Google

Zmiany te są widoczne przede wszystkim za granicą, w przeddzień Święta Dziękczynienia oraz Black Friday, czyli czasu, który związany jest ze zdecydowanie większym ruchem w sieci niż zwykle, a co za tym idzie – z większą sprzedażą. Na naszym rodzimym rynku również zauważamy wahania pozycji i widoczności dla szeregu branży.

Spadki widoczności w listopadzie

Google za pomocą konta na Twitterze poinformowało o wprowadzeniu aktualizacji, które niczym nie odbiegają od standardowych zmian regularnie wprowadzanych do algorytmów wyszukiwarki.

John Mueller, Webmaster Trends Analyst z Google, mówił o ostatnich aktualizacjach wskazując na ich obszar działania linki i kwestie związane z linkowaniem. Poinformował też, że Google nieustannie pracuje nad poprawą wyników wyszukiwania udostępniając wiele pomniejszych aktualizacji algorytmu.

Odpowiedział też na pytanie dotyczące zmian po ostatniej aktualizacji sugerując pytającemu, by wyczyścił linki prowadzące do witryny, gdy są one złe. Wskazał tez na zmiany dotyczące nadawaniu roli poszczególnym odnośnikom. W wyniku ostatnich zmian Google może obniżyć wartość odnośnika prowadzącego do strony, co może mieć wpływ na ostateczną pozycję strony w rankingu wyszukiwania. Zasugerował też, że ostatnie aktualizacje, zwłaszcza te, które dotyczyły głównego algorytmu wyszukiwania, były na tyle duże, że mogły znacząco wpłynąć na ranking dla niektórych stron i zapytań.

Mueller przestrzegał też przed linkowaniem stron np. z widżetów, sugerując, by zmodyfikować je w taki sposób, by nie zawierały linka do strony. Innym sposobem, którego można użyć w takim przypadku jest plik disavow – narzędzie do zrzekania się niechcianych odnośników, których nie można usunąć. Podczas odpowiedzi na pytanie wskazał trzeci sposób na pozbycie się takich odnośników czyli usunięcie podstrony, do której link prowadzi. Gdy podstrona nie istnieje, link traci na znaczeniu.

Podczas rozmowy zapewnił też, że obecność złych linków prowadzących do strony nie musi powodować kary, wskazując, że niemal każda strona, która jest w sieci od lat posiada pewną ilość takich linków. Istotne jest to, by podczas inspekcji witryny sprawdzać, czy nie ma tzw. sztucznego wzoru dla nienaturalnych linków przychodzących, co może skutkować karą od Google.

Kursy z marketingu internetowego online!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy.

Dołącz do newslettera i otrzymuj regularną dawkę wiedzy oraz ciekawostek ze świata digital marketingu!

Z naszą pomocą zawsze będziesz na bieżąco – bez spamu!

Poznaj historie, które odmienią Twój biznes

Oglądaj na YouTube!

O blogu

Blog powstał w celu przybliżenia marketingu internetowego w wyszukiwarkach wszystkim zainteresowanym tą tematyką. Będziemy dzielić się tutaj naszą wiedzą oraz nowościami z branży. Życzymy miłej lektury.

Szukaj