Koniec z reklamami „chwilówek” w AdWords
Już w połowie lipca Google wprowadzi globalny zakaz reklamowania poprzez AdWords szybkich pożyczek zwanych „chwilówkami”. Od 13 lipca 2016 roku w wynikach nie będą wyświetlane reklamy szybkich pożyczek i podobnych ofert. Bez wyjątku. Zmiany dotyczą również Polski.
Google ogłosił aktualizację warunków reklamy produktów kredytowych oraz wprowadza zakaz reklamy pożyczek i innych usług finansowych. Należą do nich te z terminem spłaty poniżej 60 dni. Stopniowo usuwane będą również reklamy pożyczek o rocznej stopie oprocentowania 36 proc. i więcej.
Pożyczki takie mogą okazać się zbyt drogie i narażają ludzi na bardzo wysokie koszty spłaty. David Graff, dyrektor odpowiedzialny za globalną strategię produktów, zadeklarował że Google zmieni swoją politykę w tej branży. Koncern wcześniej miał do czynienia z fałszywymi, wprowadzającymi w błąd, ogłoszeniami pożyczek, które oferują niewielkie kwoty pieniędzy z wysokim oprocentowaniem. W 2015 roku zablokował 780 milionów reklam.
Zakaz ten nie wpłynie na reklamowanie się w Google innych usług finansowych, w tym kredytów hipotecznych, pożyczek studenckich czy kart kredytowych.
Źródło: VentureBeat