
Jak pozycjonować sklep internetowy?
Spis treści:
- Kluczowe czynniki wpływające na pozycjonowanie sklepu internetowego
- Jak skutecznie dobrać słowa kluczowe dla e-commerce?
- Audyt SEO – od czego zacząć?
- Optymalizacja treści produktowych – jak zwiększyć widoczność?
- Marketing treści – dlaczego jest niezbędny dla e-sklepów?
- Link building – jak zdobywać wartościowe linki?
- Wpływ prędkości ładowania strony na pozycjonowanie
- Jak analiza konkurencji może pomóc w pozycjonowaniu sklepu?
- User experience – dlaczego jest ważne dla SEO?
- Jak monitorować i mierzyć efekty działań SEO?
- Mobile SEO – jak przygotować sklep pod urządzenia mobilne?
- Błędy, których należy unikać w pozycjonowaniu sklepu internetowego
Zajmujesz się sprzedażą w sieci? Działasz w branży e-commerce? SEO dla sklepów internetowych to absolutne minimum. Dzięki niemu można zdobyć wyższą pozycję w Google i przyciągnąć klientów. Sprawdź, jak wygląda pozycjonowanie strony sklepu.
Kluczowe czynniki wpływające na pozycjonowanie sklepu internetowego
Zwiększenie widoczności w Google jest możliwe dzięki działaniom z zakresu SEO on-site i off-site. Pierwsze zawiera wszystkie czynności przeprowadzane na stronie internetowej, a więc w kodzie źródłowym i treściach. Pozycjonowanie strony sklepu w tym przypadku polega na:
- pracy ze strukturą strony WWW,
- optymalizacji witryny pod słowa kluczowe i ich grupy,
- technicznej optymalizacji,
- optymalizacji treści i tworzenia nowych.
Z kolei działania off-site obejmują czynności wykonywane poza stroną internetową. SEO sklepu polega wówczas na pozyskiwaniu linków zewnętrznych.
Jak skutecznie dobrać słowa kluczowe dla e-commerce?
Wewnętrzna optymalizacja sklepu internetowego to działania on-site i dobór słów kluczowych. Są to hasła, jakich szukają internauci. Wpisują zapytania do wyszukiwarek internetowych. Frazy te zawierają 1 lub więcej wyrazów.
Jak pozycjonować swój sklep? Dobierając słowa kluczowe. Mogą to być frazy:
- ogólne,
- long tail,
- brandowe.
Aby poprawić widoczność sklepu, warto stosować popularne słowa kluczowe. Z pomocą przychodzą profesjonalne narzędzia np. Senuto. Dokonaj analizy konkurencji i użyj swojej wiedzy, tworząc listę.
Audyt SEO – od czego zacząć?
Jednym z pierwszych kroków do zwiększenia widoczności w Google jest przeprowadzenie audytu SEO. Są to analizy i badania, które można podzielić na:
- ręczne,
- automatyczne,
- półautomatyczne.
Dzięki niemu można m.in. zbadać kwestie techniczne. Najlepiej zlecić go profesjonalistom. Składa się z:
- badania ogólnych statystyk,
- sprawdzenia słów kluczowych,
- analizy widoczności sklepu internetowego,
- porównania z konkurencją,
- weryfikacji poziomu indeksacji i crawlowania.
Audyt sklepu internetowego pozwala również na sprawdzenie linków zwrotnych, przystosowanie do urządzeń mobilnych czy wydajności serwisu.
Optymalizacja treści produktowych – jak zwiększyć widoczność?
Techniczna optymalizacja sklepu internetowego powinna być przeprowadzona na początku. Jej brak może prowadzić do zduplikowania treści i nadmiaru podstron o różnej wartości.
Wewnętrzna optymalizacja sklepu internetowego w zakresie treści produktowych powinna zawierać:
- tytuły,
- nagłówki,
- meta opisy.
Przede wszystkim zadbaj o czytelność treści i sprawdzaj zamieszczane informacje.
Marketing treści – dlaczego jest niezbędny dla e-sklepów?
Wyniki w wyszukiwarkach można poprawić poprzez marketing treści. W tym celu dobrze jest nie ograniczać się tylko do opisów, ale tworzyć np. poradniki czy listy popularnych pytań.
Chcesz pozycjonować swój sklep? Wprowadź zasadę E-E-A-T. Obejmuje ona:
- Ekspertyzę,
- Doświadczenie,
- Autorytet,
- Wiarygodność.
Opisy kategorii i produktów czy wpisy blogowe to podstawa.
Link building – jak zdobywać wartościowe linki?
Skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego dopełnia dbanie o jakość linków przychodzących. W celu ich zdobycia, dobrze jest:
- publikować artykuły i poradniki na blogach czy serwisach branżowych,
- współpracować z influencerami czy ekspertami,
- dodawać sklepy internetowe do internetowych katalogów,
- rozbudowywać linkowanie wewnętrzne,
- unikać linków z podejrzanych stron WWW.
Wpływ prędkości ładowania strony na pozycjonowanie
Optymalizacja sklepu online powinna uwzględniać szybkość ładowania stron WWW. Przyjmuje się, że prędkość ta nie powinna przekraczać 3 sekund. Wpływa to na pozycję w rankingu, jak również liczbę transakcji.
Jest to szczególnie wskazane w wersji mobilnej sklepu online. Aby sprawdzić prędkość ładowania strony, można skorzystać ze specjalistycznych narzędzi. W tym celu warto np. zainwestować w moduł Cache, użyć najnowszej wersji PHP na serwerze czy zoptymalizować rozmiary i wagę obrazów i grafik.
Jak analiza konkurencji może pomóc w pozycjonowaniu sklepu?
Skuteczne pozycjonowanie sklepu warto poprzedzić analizą konkurencji. Skorzystaj w tym celu z narzędzi np. Senuto czy Google Trends. Dowiedz się, jakich klientów mają i przeanalizuj pozycjonowanie oraz komunikację.
Dzięki analizie ręcznej lub przez narzędzia można otrzymać obraz rynku e-commerce w danej branży. Pozwoli to na wprowadzenie profesjonalnego pozycjonowania sklepu.
User experience – dlaczego jest ważne dla SEO?
Skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego warto połączyć z doświadczeniem użytkownika. Pozwoli to na zachęcenie internautów i użytkowanie sklepu internetowego. Będzie łatwiejszy w obsłudze, co przełoży się na zyski.
UX poprawia wyniki pozycjonowania czy umożliwia dotarcie do szukanych informacji. Poza tym jest większa szansa na konwersję. Może także zmienić użytkowników w stałych klientów.
Jak monitorować i mierzyć efekty działań SEO?
Zastanawiasz się nad optymalizacją sklepu online? Tzw. KPI, a więc kluczowe wskaźniki efektywności, które oznaczają ilość kliknięć. W tym celu skorzystaj z funkcji Google Analytics czy Google Search Console.
W tym celu skoncentruj się na takich działaniach jak m.in. słowa kluczowe, liczba wejść na stronę WWW, konwersja czy współczynnik odrzuceń.
Mobile SEO – jak przygotować sklep pod urządzenia mobilne?
Mobile SEO polega na zoptymalizowaniu witryny pod urządzenia mobilne np. smartfony. Oznacza to jej czytelność i dostępność. Responsywność gwarantuje dostosowanie się sklepu internetowego do wielkości ekranów.
W celu sprawdzenia tego, możesz wykonać test za pomocą narzędzi. Popraw szybkość strony WWW i zoptymalizuj treści pod względem urządzeń mobilnych.
Błędy, których należy unikać w pozycjonowaniu sklepu internetowego
SEO dla e-commerce to szereg działań. Niestety często dochodzi do błędów w pozycjonowaniu sklepów online. Przykładem może być brak treści lub content niskiej jakości.
Kolejnym błędem jest duplikowanie czy kopiowanie treści, upychanie słów kluczowych czy nieobecność linkowania wewnętrznego czy optymalizacji adresów URL.