preloader
Wypełnij formularz
Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.


Jak pozycjonować sklep internetowy?

Jak pozycjonować sklep internetowy?

Zajmujesz się sprzedażą w sieci? Działasz w branży e-commerce? SEO dla sklepów internetowych to absolutne minimum. Dzięki niemu można zdobyć wyższą pozycję w Google i przyciągnąć klientów. Sprawdź, jak wygląda pozycjonowanie strony sklepu.

Kluczowe czynniki wpływające na pozycjonowanie sklepu internetowego

Zwiększenie widoczności w Google jest możliwe dzięki działaniom z zakresu SEO on-site i off-site. Pierwsze zawiera wszystkie czynności przeprowadzane na stronie internetowej, a więc w kodzie źródłowym i treściach. Pozycjonowanie strony sklepu w tym przypadku polega na:

  • pracy ze strukturą strony WWW,
  • optymalizacji witryny pod słowa kluczowe i ich grupy,
  • technicznej optymalizacji,
  • optymalizacji treści i tworzenia nowych.

Z kolei działania off-site obejmują czynności wykonywane poza stroną internetową. SEO sklepu polega wówczas na pozyskiwaniu linków zewnętrznych.

Jak skutecznie dobrać słowa kluczowe dla e-commerce?

Wewnętrzna optymalizacja sklepu internetowego to działania on-site i dobór słów kluczowych. Są to hasła, jakich szukają internauci. Wpisują zapytania do wyszukiwarek internetowych. Frazy te zawierają 1 lub więcej wyrazów.

Jak pozycjonować swój sklep? Dobierając słowa kluczowe. Mogą to być frazy:

  • ogólne,
  • long tail,
  • brandowe.

Aby poprawić widoczność sklepu, warto stosować popularne słowa kluczowe. Z pomocą przychodzą profesjonalne narzędzia np. Senuto. Dokonaj analizy konkurencji i użyj swojej wiedzy, tworząc listę.

Audyt SEO – od czego zacząć?

Jednym z pierwszych kroków do zwiększenia widoczności w Google jest przeprowadzenie audytu SEO. Są to analizy i badania, które można podzielić na:

  • ręczne,
  • automatyczne,
  • półautomatyczne.

Dzięki niemu można m.in. zbadać kwestie techniczne. Najlepiej zlecić go profesjonalistom. Składa się z:

  • badania ogólnych statystyk,
  • sprawdzenia słów kluczowych,
  • analizy widoczności sklepu internetowego,
  • porównania z konkurencją,
  • weryfikacji poziomu indeksacji i crawlowania.

Audyt sklepu internetowego pozwala również na sprawdzenie linków zwrotnych, przystosowanie do urządzeń mobilnych czy wydajności serwisu.

Optymalizacja treści produktowych – jak zwiększyć widoczność?

Techniczna optymalizacja sklepu internetowego powinna być przeprowadzona na początku. Jej brak może prowadzić do zduplikowania treści i nadmiaru podstron o różnej wartości.

Wewnętrzna optymalizacja sklepu internetowego w zakresie treści produktowych powinna zawierać:

  • tytuły,
  • nagłówki,
  • meta opisy.

Przede wszystkim zadbaj o czytelność treści i sprawdzaj zamieszczane informacje.

Marketing treści – dlaczego jest niezbędny dla e-sklepów?

Wyniki w wyszukiwarkach można poprawić poprzez marketing treści. W tym celu dobrze jest nie ograniczać się tylko do opisów, ale tworzyć np. poradniki czy listy popularnych pytań.

Chcesz pozycjonować swój sklep? Wprowadź zasadę E-E-A-T. Obejmuje ona:

  • Ekspertyzę,
  • Doświadczenie,
  • Autorytet,
  • Wiarygodność.

Opisy kategorii i produktów czy wpisy blogowe to podstawa.

 

Link building – jak zdobywać wartościowe linki?

Skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego dopełnia dbanie o jakość linków przychodzących. W celu ich zdobycia, dobrze jest:

  • publikować artykuły i poradniki na blogach czy serwisach branżowych,
  • współpracować z influencerami czy ekspertami,
  • dodawać sklepy internetowe do internetowych katalogów,
  • rozbudowywać linkowanie wewnętrzne,
  • unikać linków z podejrzanych stron WWW.

Wpływ prędkości ładowania strony na pozycjonowanie

Optymalizacja sklepu online powinna uwzględniać szybkość ładowania stron WWW. Przyjmuje się, że prędkość ta nie powinna przekraczać 3 sekund. Wpływa to na pozycję w rankingu, jak również liczbę transakcji.

Jest to szczególnie wskazane w wersji mobilnej sklepu online. Aby sprawdzić prędkość ładowania strony, można skorzystać ze specjalistycznych narzędzi. W tym celu warto np. zainwestować w moduł Cache, użyć najnowszej wersji PHP na serwerze czy zoptymalizować rozmiary i wagę obrazów i grafik.

Jak analiza konkurencji może pomóc w pozycjonowaniu sklepu?

Skuteczne pozycjonowanie sklepu warto poprzedzić analizą konkurencji. Skorzystaj w tym celu z narzędzi np. Senuto czy Google Trends. Dowiedz się, jakich klientów mają i przeanalizuj pozycjonowanie oraz komunikację.

Dzięki analizie ręcznej lub przez narzędzia można otrzymać obraz rynku e-commerce w danej branży. Pozwoli to na wprowadzenie profesjonalnego pozycjonowania sklepu.

User experience – dlaczego jest ważne dla SEO?

Skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego warto połączyć z doświadczeniem użytkownika. Pozwoli to na zachęcenie internautów i użytkowanie sklepu internetowego. Będzie łatwiejszy w obsłudze, co przełoży się na zyski.

UX poprawia wyniki pozycjonowania czy umożliwia dotarcie do szukanych informacji. Poza tym jest większa szansa na konwersję. Może także zmienić użytkowników w stałych klientów.

Jak monitorować i mierzyć efekty działań SEO?

Zastanawiasz się nad optymalizacją sklepu online? Tzw. KPI, a więc kluczowe wskaźniki efektywności, które oznaczają ilość kliknięć. W tym celu skorzystaj z funkcji Google Analytics czy Google Search Console.

W tym celu skoncentruj się na takich działaniach jak m.in. słowa kluczowe, liczba wejść na stronę WWW, konwersja czy współczynnik odrzuceń.

Mobile SEO – jak przygotować sklep pod urządzenia mobilne?

Mobile SEO polega na zoptymalizowaniu witryny pod urządzenia mobilne np. smartfony. Oznacza to jej czytelność i dostępność. Responsywność gwarantuje dostosowanie się sklepu internetowego do wielkości ekranów.

W celu sprawdzenia tego, możesz wykonać test za pomocą narzędzi. Popraw szybkość strony WWW i zoptymalizuj treści pod względem urządzeń mobilnych.

Błędy, których należy unikać w pozycjonowaniu sklepu internetowego

SEO dla e-commerce to szereg działań. Niestety często dochodzi do błędów w pozycjonowaniu sklepów online. Przykładem może być brak treści lub content niskiej jakości.

Kolejnym błędem jest duplikowanie czy kopiowanie treści, upychanie słów kluczowych czy nieobecność linkowania wewnętrznego czy optymalizacji adresów URL.

Kursy z marketingu internetowego online!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy.

Dołącz do newslettera i otrzymuj regularną dawkę wiedzy oraz ciekawostek ze świata digital marketingu!

Z naszą pomocą zawsze będziesz na bieżąco – bez spamu!

Poznaj historie, które odmienią Twój biznes

Oglądaj na YouTube!

O blogu

Blog powstał w celu przybliżenia marketingu internetowego w wyszukiwarkach wszystkim zainteresowanym tą tematyką. Będziemy dzielić się tutaj naszą wiedzą oraz nowościami z branży. Życzymy miłej lektury.

Szukaj