preloader
Wypełnij formularz
Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.


Google uruchomi oddzielny, mobilny indeks wyszukiwania!

Google uruchomi oddzielny, mobilny indeks wyszukiwania!

Google zapowiada poważne zmiany, które mają dokonać się w ciągu kilku miesięcy. Webmaster Trends Analyst w Google, Gary Illyes zapowiedział, że firma planuje stworzyć oddzielny indeks wyszukiwania mobilnego. Nowy indeks ma stać się podstawowym i działać niezależnie od zwykłego indeksu Google. Obecnie wyszukiwarka posiada jeden indeks, jednak od dawna mówi się, że wyniki wyświetlane na urządzeniach mobilnych są bardziej aktualne.

 

Google wprowadza mobilny indeks wyszukiwania – co to oznacza dla użytkowników?

 

Mobilny indeks wyszukiwania ma stać się głównym indeksem, który będzie pokazywał wyniki w odpowiedzi na zapytania wpisane przez użytkowników. Klasyczny indeks Google będzie nadal istnieć, jednak nie będzie wyświetlał tak aktualnych wyników, jak indeks mobilny.

Informacja została ujawniona wczoraj, podczas wystąpienia Gary’ego Illyesa, analityka trendów Google, na konferencji marketingu cyfrowego Pubcon. Illyes nie podał dokładnej daty wprowadzenia zmian.

 

Nowy mobilny indeks Google: Zmiany w algorytmach i wpływ na rankingi stron

 

Pierwsza wzmianka na temat planowanych modyfikacji pojawiła się w zeszłym roku na konferencji SMX East. Jak widać, pomysł zyskał poparcie. Początkowy zamysł okazał się dobry, ponieważ prace nad nową koncepcją ruszyły do przodu.

Zasady działania mobilnego indeksu nie są do końca znane. Na przykład, kiedy stanie się on głównym indeksem, czy naprawdę nie będzie używany do żadnych zapytań stacjonarnych? Czy będzie zawierał tylko strony responsywne? Jak „przeterminowane” będą wyniki ze zwykłych zapytań?

Najbardziej znaczącą zmianą będzie fakt, że poprzez zastosowanie mobilnego indeksu, Google może uruchomić algorytm rankingowy w innej, „czystszej” niż obecnie postaci – aktualnie, by ustalić ranking mobilny, Google pobiera dane z zawartości „desktopowej”.

Na razie Google nie podaje więcej informacji, ale wiadomość jest na tyle elektryzująca, że Twitter oraz inne social media pękają od domysłów.

źródło: http://searchengineland.com/google-divide-index-giving-mobile-users-better-fresher-content-261037

Kursy z marketingu internetowego online!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy.

Dołącz do newslettera i otrzymuj regularną dawkę wiedzy oraz ciekawostek ze świata digital marketingu!

Z naszą pomocą zawsze będziesz na bieżąco – bez spamu!

Poznaj historie, które odmienią Twój biznes

Oglądaj na YouTube!

+
Brak komentarzy
Dodaj własny
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony

O blogu

Blog powstał w celu przybliżenia marketingu internetowego w wyszukiwarkach wszystkim zainteresowanym tą tematyką. Będziemy dzielić się tutaj naszą wiedzą oraz nowościami z branży. Życzymy miłej lektury.

Szukaj