Google Shopping, czyli jak szybko dotrzeć do klienta na Święta

Miliony produktów sprzedawanych online przed Świętami to rzecz naturalna. Klienci chcą oszczędzić sobie stresu w obleganych centrach handlowych i stawiają na zakupy w zaciszu własnego domu. Dlatego coraz więcej firm, oprócz sklepu stacjonarnego, uruchamia dodatkowo sklep internetowy. Liczą na zwiększenie sprzedaży i szybsze dotarcie do klienta. Mogą ułatwić sobie to zadanie wykorzystując usługę Google Shopping.
Szukanie klientów w internecie to dobry krok. Ostatnie badania Izby Gospodarki Elektronicznej wskazują, że 55% polskich internautów robiło już zakupy przez Internet. Biorąc pod uwagę aktualne dane dotyczące zakupów online, właściciele sklepów internetowych powinni zadbać przede wszystkim o obecność i widoczność sprzedawanych przez siebie produktów. Coraz częściej kupujący, zanim wybierze się do sklepu stacjonarnego, wcześniej robi rozeznanie w sieci. Warto dotrzeć do niego w momencie, w którym szuka produktu i chce go kupić. Najlepiej nadaje się do tego Google Shopping – szczególnie w tym najbardziej gorącym pod względem zakupowym miesiącu w roku.
Google Shopping, czyli Zakupy Google, pozwalają w przejrzysty sposób zaprezentować swój asortyment potencjalnym klientom. Reklamy z listą produktów wyświetlą się, gdy internauta wyszuka je na stronie Google.pl. Po wpisaniu zapytania zobaczy zdjęcie i cenę oraz nazwę sklepu, a po kliknięciu przejdzie do witryny, gdzie będzie mógł kupić dany produkt. Reklamodawca ponosi koszty tylko w momencie kliknięcia w reklamę i przejścia na stronę.
Aby skorzystać z Zakupów Google i przeprowadzić kampanię reklamową z listą produktów, trzeba mieć konto AdWords oraz połączyć je z kontem Merchant Center. Przy konfigurowaniu kampanii należy upewnić się czy cel, oferta i budżet ustawione są pod kątem osiągnięcia najlepszych wyników. Kampania musi być odpowiednio zoptymalizowana, aby uzyskać jak najlepszy zwrot z inwestycji (ROI). Najlepiej, by zajął się tym specjalista.
Poprzez prawidłowo zarządzaną kampanię Zakupy Google potencjalni klienci, szukający konkretnego asortymentu szybko trafiają na produkty, które sprzedajemy. Reklama ta pomaga efektywnie i skutecznie uzyskać większą sprzedaż przed świętami Bożego Narodzenia i nie tylko.
Foto główne: Google.com