Google potwierdza: Review Update
Spis treści:
W komunikacie opublikowanym za pomocą mediów społecznościowych Google potwierdziło, że obecnie odbywa się kolejna aktualizacja algorytmu – Review Update 4.
Google wprowadza zmiany w algorytmie dotyczące opinii o produktach
Jest to już czwarta aktualizacja głównego algorytmu wyszukiwarki Google, która dotyczy opinii o serwisie i usłudze. Tak jak poprzednio jej skutków obawiać się powinni ci, którzy nie dbają o swoją markę w wynikach wyszukiwania. Aktualizacja dostała swoją kodową nazwę: July 2022 Google Product Reviews Update.
Algorytm promuje strony witryny, które mają dobre opinie, oraz takie strony produktowe, które posiadają sporo pozytywnych komentarzy od użytkowników.
Proces wdrażania algorytmu i jego wpływ na wyniki wyszukiwania
Google wspomniało, że proces propagacji algorytmu to znaczy czas, gdy algorytm przelicza wartości punktowe dla każdej strony biorąc pod uwagę nowy czynnik, który został ustawiony w danej poprawce się rozpoczął, a pełne jego wdrożenie potrwa dwa lub trzy tygodnie. Dotyczy on w pierwszej kolejności anglojęzycznych wyników wyszukiwania, a następnie, po zakończeniu fazy propagacji także wyników wyszukiwania z innych języków.
Pierwsze wyniki aktualizacji są już pokazywane przez narzędzia, które monitorują zmiany wyników wyszukiwania. Obecnie nie są one duże, ale do pełnego zakończenia aktualizacji pozostało jeszcze sporo czasu.