Google mianowało 2016 rokiem „Supershoppera”

Angielski termin Supershopper to określenie na osobę, która jest ekspertem w dziedzinie zakupów, zna wiodące trendy, najnowsze marki i aktualnie panującą modę, a przede wszystkim wie, gdzie szukać okazji, promocji i wyprzedaży. Co najważniejsze, dokonuje swoich zakupów głównie za pomocą urządzeń mobilnych. W dobie zakupów online, porównywarek cenowych oraz pomocnych aplikacji zakupowych, każdy kto ma trochę wolnego czasu i samozaparcia, może zasłużyć na to miano. Zakupy przez Internet pozwalają na sprowadzenie produktów z niemal każdego zakątka świata. Dzięki globalnemu rynkowi jesteśmy w stanie w ciągu kilkunastu dni zdobyć najlepszy produkt w niskiej cenie. Dostęp do sieci sprawia, że jesteśmy lepiej poinformowani, a nasze zakupy są bardziej wydajne i oszczędne. Co tak naprawdę wyróżnia SuperKonsumenta i jak wyjść naprzeciw jego oczekiwaniom przed intensywnym okresem świątecznych zakupów?
Lojalność wobec sklepów internetowych słabnie przed świętami
Ponad 50% procent klientów przyznaje, że w okresie przedświątecznym jest otwarta na zakupy od nowego sprzedawcy. Trend ten jest szczególnie zauważalny online. Klienci, którzy zazwyczaj robią zakupy w ulubionym sklepie stacjonarnym, przyznają, że dokonując zakupów za pomocą smartfona, biorą pod uwagę nowe marki lub sprzedawców. Skąd ta zmiana? Zakupy za pomocą urządzenia mobilnego pozwalają na odkrywanie nowych możliwości i opcji zakupowych, bez względu na to, gdzie i kiedy nabywamy produkty. Aż 76% kupujących, wykorzystując wyszukiwarkę Google, zmieniło zdanie co do marki produktu lub sklepu, w którym planowali dokonać transakcji.
Supershopper szuka inspiracji w Internecie
Przed dokonaniem zakupów SuperKonsumenci przekopują sieć w poszukiwaniu pomysłów, opinii czy sugestii. Aż 64% kupujących mobilnie przyznaje, że zanim zdecydują się na zakup, prowadzą research, szukając natchnienia w Internecie. Jednym z częstszych źródeł inspiracji jest YouTube (jeden na czterech internautów w Stanach Zjednoczonych korzysta z pomocy YT przed odwiedzeniem sklepu czy strony internetowej). Dzięki dokładnemu przeszukaniu sieci, Klienci nie tylko łatwiej podejmują decyzje zakupowe, ale także odkrywają nowe marki czy ciekawe produkty. Ponad połowa użytkowników mobilnych przyznaje, że podczas poszukiwań za pomocą smartfona trafiła na nieznaną dotychczas markę lub interesujący produkt.
Nie chodzi o cenę, ale o jakość
Coraz częściej klienci zwracają uwagę na jakość produktu. Szukając prezentów chcemy, by były „fajne” czy „najlepsze”, a niekoniecznie tanie. W zeszłym roku, w Stanach Zjednoczonych w okresie przedświątecznych zakupów zanotowano 70-procentowy wzrost wyszukiwań związanych z hasłem „best gift” (najlepszy prezent), podczas gdy fraza „cheap gift” (tani prezent) zanotowała tylko około 35-procentowy przyrost. Co więcej, Supershopper chce, by jego prezenty były nie tylko „fajne”, ale także unikatowe. Coraz częściej, podczas poszukiwań idealnego podarunku dla bliskich wpisujemy przymiotniki takie jak „oryginalny”, „wyjątkowy” czy „spersonalizowany”.
Wymagania i potrzeby użytkowników mobilnych
SuperKonsument, korzystając z e-sklepów, ma określone wymagania co do wirtualnych zakupów. Oczekuje, że transakcja będzie prosta, szybka i bezproblemowa. Ponad 40% konsumentów mobilnych oczekuje, że sprzedawca umieści ważne informacje
(takie jak lokalizacja sklepu, produktu w sklepie, okazje czy podobne produkty) w widocznym miejscu. Nawet 76% osób, szukając na swoich smartfonach punktu sprzedaży lub usług w pobliżu, odwiedzi siedzibę wyszukanej firmy w ciągu tego samego dnia, natomiast 28% tych wyszukiwań zaowocuje zakupem.
Supershopperzy uaktywniają się szczególnie w okresie przedświątecznym. Od początku listopada do końca grudnia można zauważyć wyraźny wzrost konwersji z urządzeń mobilnych. W zeszłym roku zanotowano rekordowy wzrost – szczególnie w takie dni, jak popularny w Stanach Czarny Piątek (30%) czy Cyber Poniedziałek (50%).
Klika wskazówek, jak dotrzeć do SuperKonsumenta
- Postaw na świąteczne kampanie – dostosuj kampanie i reklamy tak, by dotrzeć do konsumentów.
- Upewnij się, że strona jest responsywna – to pozwoli klientom na robienie zakupów niezależnie od tego, z jakiego urządzenia korzystają.
- Staraj się zaistnieć w świadomości konsumentów – Supershopperzy są coraz bardziej otwarci na nowe marki. Pomóż im odkryć swoje produkty za pośrednictwem słów kluczowych i targetowaniu na grupę docelową
- Nie zapomnij o contencie – dobór odpowiednich, wartościowych treści na stronę pomoże przyciągnąć nowych klientów szukających inspiracji.
Źródła:
https://adwords.googleblog.com/2016/10/the-year-of-supershopper.html
http://www.webpronews.com/google-proclaims-2016-year-supershopper-2016-10/
https://www.thinkwithgoogle.com/articles/marketing-guide-holiday-shopping-2016.html?utm_source=Facebook&utm_medium=social&utm_campaign=Think&utm_content=performance-local-retail-20161025