Festiwal SEO 2019 – relacja
Spis treści:
W branży SEO, jeżeli nie jesteś na bieżąco ze zmianami, które serwuje nam Google, możesz zapomnieć o sukcesie i wbiciu się na wysokie pozycję. Pozycjonując strony konieczne jest obserwowanie trendów, testowanie, analiza działań konkurencji.
Możemy robić to w domowym (biurowym) zaciszu, ale lepszym pomysłem jest wybranie się na konferencję branżową i zapoznanie się z dokonaniami innych pozycjonerów oraz konfrontacja własnych wniosków z obserwacjami kolegów z branży. Najlepszym miejscem do pogłębiania swojej wiedzy jest katowicki Festiwal SEO.
Najciekawsze prezentacje na Festiwalu SEO
10 maja 2019 roku w Międzynarodowym Centrum Kongresowym delegacja Widzialnych miała okazję wysłuchać 12 prezentacji czołowych specjalistów SEO, którzy poruszali szeroki zakres tematów – od sposobów na efektywną pracę z klientem, przez narzędzie wspomagające raportowanie, na linkach kończąc. Mieliśmy okazję posłuchać o nieoczywistych sposobach na zwiększenie ruchu na stronach klientów, wykorzystaniu Real Time Marketingu w dużym e-commerce i roli jaką w tym odgrywa dział SEO. Także prześledziliśmy jak nasza branża zmieniała się przez ostatnie 15 lat na przykładzie największego branżowego forum.
Kompetencje miękkie, a SEO
W porównaniu do poprzednich edycji, tym razem mieliśmy mniej prezentacji stricte technicznych, a prelegenci skupiali się raczej na miękkich kompetencjach, które są coraz bardziej cenione i to nie tylko w SEO. Tutaj prym wiedli Łukasz Żelezny opowiadający o swoim workflow w pracy z klientem i sposobach na zmianę klienta w ambasadora marki, a także Grzegorz Strzelec, który z erudycją przedstawił 10 przykazań usprawniających współpracę klienta z pozycjonerem.
Trochę o technikaliach
O technicznych zagadnieniach mogliśmy posłuchać na prezentacjach m.in. Artura Wojczala i Cezarego Urbanowicza z Widocznych oraz Benedykta Protasiuka, a także Łukasza Suchego. Artur i Cezary przybliżyli nam narzędzie Supermetrics, które pozwala w łatwy sposób zestawiać ze sobą dane z wielu narzedzi (m.in Google Analytics i Google Search Console), dzięki czemu analiza serwisów i ich poszczególnych podstron jest dużo szybsza i prostsza. Benedykt i Łukasz z kolei opowiedzieli o linkach, które nadal są ważnym aspektem strategii pozycjonowania. Z prezentacji Benedykta dowiedzieliśmy się, o wpływie usuniętych linków na serwis, a Łukasz opowiedział o swoich testach z różnymi metodami linkbuildingu.
Wiedza i nowe znajomości, które przywieźliśmy z Katowic, z pewnością zostaną wykorzystane w pracy nad stronami naszych klientów. Dzięki ciągłemu rozwojowi możemy zaproponować najlepsze rozwiązania dla danego serwisu i lepiej zrozumieć biznes naszych klientów.
Brak sekcji






Świetnie, że festiwal jest, aczkolwiek według mnie można było zmienić kolejność prelegentów. Szkoda, że na koniec, kiedy wszyscy byli już zmęczeni, zostali najciekawsi.
Ja w tym roku niestety nie miałem jak pojechać. Z niecierpliwością czekam na kolejną edycję 🙂