preloader
Wypełnij formularz
Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.


Eksplorator użytkownika w Google Analytics

Eksplorator użytkownika w Google Analytics

Google Analytics transformuje w kierunku łatwiejszej analizy pod kątem konkretnego użytkownika. Po wprowadzeniu Google Analytics 360, skupionego na danych dotyczących użytkownika, Google przygotowało przełomowy raport dla wszystkich używających standardowej wersji Google Analytics.

Raport Eksplorator użytkownika znajduje się w sekcji Odbiorcy. Nowa opcja jest cały czas w wersji beta. Pozwala nam jednak na dokonywanie zaawansowanych analiz zachowań konkretnego użytkownika, co wcześniej było praktycznie niemożliwe.

Już na pierwszej karcie raportu możemy zobaczyć listę klientów oraz szereg statystyk: liczbę sesji i ich średni czas, współczynnik odrzuceń, współczynnik konwersji celu, liczbę transakcji i przychody wygenerowane przez danego użytkownika w danym czasie. Dane dotyczące klientów grupowane są w oparciu o unikalne ID urządzenia, nadawane przez Google Analytics.

Eksplorator użytkownika

Możliwe jest śledzenie poczynań konkretnego klienta. W tym celu należy wybrać jego ID. Na kolejnym ekranie widzimy najważniejsze informacje o kliencie: datę pozyskania, kanał, z którego do nas trafił oraz kategorię urządzeń, z których korzysta. Możemy też zobaczyć liczbę sesji wygenerowaną przez danego użytkownika, jej średni czas oraz wygenerowane przychody. Najważniejszą częścią tego raportu jest ścieżka, po której poruszał się użytkownik. Jest ona podzielona na dni i zawiera informacje o wykonanych akcjach z przypisanymi do nich etykietami czasowymi.

Raport użytkownika

Z treści ścieżki użytkownika wewnątrz eksploratora możemy się dowiedzieć:

  • jakie strony (i w jakiej kolejności) odwiedzał,

  • jakie cele zrealizował,

  • jakie produkty zakupił,

  • jakie zdarzenia zostały wykonane podczas pobytu użytkownika.

Każda z tych kategorii zawiera dodatkowe informacje na temat działań użytkownika. Przykładowo dla transakcji e-commerce możemy sprawdzić koszty podatku i dostawy, liczbę kupionych sztuk czy kod produktu.

Raport użytkownika

Na podstawie każdego działania klienta (minimum 1) możemy utworzyć segment użytkowników, którzy np. wyświetlili daną sekwencję stron lub przeglądali dane produkty. Segment ten można wykorzystać w analizie na danym widoku danych oraz w kolejnych analizach wewnątrz eksploratora użytkownika.

segment z raportu

Nowa funkcja jest sukcesywnie włączana na kontach Google Analytics. Obejmuje widoki danych z aktywnym i skonfigurowanym śledzeniem zdarzeń. Raport Eksplorator użytkownika pozwala na generowanie analiz od 9 marca 2016. Raport zawiera też wymiary o dużej mocy zbioru (bardzo duża ilość wartości występujących w zbiorze) dlatego część z nich zostaje zgrupowana do (inne). Ograniczenie zbioru pozwoli na obejście tego problemu i analizę danych zebranych pod (inne).

Raport Eksplorator użytkownika może się okazać przełomem w analizie danych konkretnego użytkownika. Google dzieli się z nami danymi, które zbiera, a raport ten pokazuje, jak dużo o nas wie…

Zdjęcie główne: feedster.com

Kursy z marketingu internetowego online!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy.

Dołącz do newslettera i otrzymuj regularną dawkę wiedzy oraz ciekawostek ze świata digital marketingu!

Z naszą pomocą zawsze będziesz na bieżąco – bez spamu!

Poznaj historie, które odmienią Twój biznes

Oglądaj na YouTube!

2
Komentarze
Dodaj własny
  1. 1

    Zawsze można użyć Piwik i statystyki mieć u siebie.
    Piwik ma właśnie częściowe śledzenie dokładne 1 osoby:
    co oglądał, kto, jakie urządzenie, sys, IP, rozdzielczość, czas 😉

    • 2

      Tak, ale zgodzisz się pewnie ze stwierdzeniem, że te statystyki stanowią mały ułamek rynku w porównaniu do Google Analytics. Udostępnienie takiego rozwiązania w tych statystykach może znacząco wpłynąć na możliwości analizy danych i wyciągania z nich wniosków

+
Napisz komentarz
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony

O blogu

Blog powstał w celu przybliżenia marketingu internetowego w wyszukiwarkach wszystkim zainteresowanym tą tematyką. Będziemy dzielić się tutaj naszą wiedzą oraz nowościami z branży. Życzymy miłej lektury.

Szukaj