Chatbot to program komputerowy, który imituje prawdziwą rozmowę z użytkownikiem. Pozwala on na komunikację za pomocą wiadomości tekstowych lub głosowych na stronach internetowych, w aplikacjach typu Facebook Messenger, w aplikacjach mobilnych lub przez telefon. Można dostosować go do własnych potrzeb i używać na różne sposoby. Większość osób już zna chatboty dla biznesu oraz popularne komunikatory: Telegram, Facebook Messenger, WhatsApp. Chatboty mogą pomóc w rozwiązaniu problemów użytkowników, potrafią również zbierać kontakty do klientów i mogą dzielić się z [...]
Blog
Wyszukiwarki odgrywają kluczową rolę w dostarczaniu nam informacji, odnajdywaniu stron internetowych i odkrywaniu nowych treści. Gdy myślimy o wyszukiwaniu, pierwszym skojarzeniem, które przychodzi nam na myśl, jest zazwyczaj Google – najpopularniejsza i najczęściej używana wyszukiwarka na świecie. Jednak istnieje wiele innych alternatywnych wyszukiwarek, które oferują unikalne funkcje, inne podejście do prezentacji wyników wyszukiwania oraz skupiają się na ochronie prywatności użytkowników. W tym artykule przyjrzymy się różnym alternatywnym wyszukiwarkom, omówimy ich [...]
Choć w polszczyźnie wykorzystywano je już w XIX wieku, współcześnie wciąż wzbudzają dyskusje. Feminatywy, bo o nich mowa, to żeńskie formy gramatyczne nazw zawodów i funkcji. Rozmawiamy o nich przede wszystkim w kontekście asymetrii językowej i androcentryzmu języka polskiego. Domyślne formy to formy męskoosobowe – nie tylko w słownikach czy publikacjach, ale także polszczyźnie codziennej. W tym wpisie przedstawiam skróconą wersję historii feminatywów, przytaczam wyniki badań przeprowadzonych m.in. przez portal Pracuj.pl i Fundację Sukcesu Pisanego Szminką, wreszcie [...]
Od 2000 roku Google oferuje użytkownikom specjalną funkcję, która pozwala filtrować wyniki wyszukiwania. Ta funkcja nosi nazwę Google SafeSearch i została stworzona w celu eliminowania stron zawierających pornografię, treści seksualnie obraźliwe oraz inne materiały nieodpowiednie dla dzieci. Google SafeSearch to potężne narzędzie, które pomaga rodzicom lepiej kontrolować treści, z którymi ich dzieci mają styczność w internecie. Funkcja SafeSearch działa na zasadzie analizy i filtracji treści w czasie rzeczywistym. Gdy SafeSearch jest włączony, Google [...]
Zastanawiasz się, jak skutecznie zwiększyć ruch na stronie? Pora zgłębić kluczowy aspekt optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarek, dlatego dziś na tapet bierzemy linkowanie wewnętrzne. Dlaczego jest ono istotne? Jaki ma wpływ na SEO? To rozwiązanie pomaga użytkownikom w poruszaniu się po treściach, ułatwia odkrywanie zawartości i wzmacnia strukturę strony internetowej. Co więcej, przy odpowiednim zastosowaniu linki wewnętrzne mogą przyczynić się także do znacznego polepszenia doświadczenia czytelnika i wyższego pozycjonowania [...]
Charakter działań optymalizacyjnych może być tak różnorodny, jak prowadzone przez przedsiębiorców biznesy. Z oczywistych względów, wśród których wymienić można chociażby chęć dotarcia do jak największej liczby klientów, pozycjonowaniem stron zainteresowane są firmy o wszelkich profilach, w tym także te, które szczególne zainteresowanie zdobywają w ściśle określonych momentach. Czy wobec sezonowych biznesów można zastosować praktyki SEO? Jak najbardziej, należy jednak opracować specyficzną dla charakteru działalności strategię. Działasz w [...]
W dzisiejszych czasach obecność w internecie jest niezwykle ważna dla firm i przedsiębiorstw, które chcą dotrzeć do potencjalnych klientów oraz zwiększyć swoją widoczność i zasięg. Wyświetlanie się na pierwszych stronach wyników wyszukiwania stało się jednym z kluczowych czynników w budowaniu marki i przyciąganiu nowych, potencjalnych klientów. Jednakże czasami zdarza się, że strony internetowe lub ich części muszą zostać usunięte z wyników wyszukiwania ze względu na błąd na stronie, atak złośliwego oprogramowania lub po prostu z powodu zmiany strategii marketingowej. [...]
Czytając różne wpisy blogowe i poradniki na temat pozycjonowania stron w wyszukiwarce Google, można natknąć się na określenie ciekawego zjawiska – „piaskownicy” lub inaczej efektu Google sandbox. Efekt piaskownicy lub Google sandbox jest terminem używanym w branży SEO, który odnosi się do zjawiska polegającego na tym, że nowe strony internetowe mają trudności z osiągnięciem wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania Google przez określony czas. Chociaż nie ma oficjalnego potwierdzenia istnienia tego efektu ze strony Google, wielu specjalistów [...]
Wyszukiwanie głosowe to technologia, która pozwala użytkownikom przeprowadzać wyszukiwania w internecie za pomocą mowy zamiast klawiatury. Z roku na rok rośnie popularność tego rodzaju wyszukiwania, a Google jako wiodąca wyszukiwarka internetowa oferuje coraz bardziej zaawansowane mechanizmy wyszukiwania głosowego. Jak działa wyszukiwanie głosowe w Google? Wyszukiwanie głosowe w Google opiera się na technologii rozpoznawania mowy, co pozwala użytkownikom zadawać zapytania w wyszukiwarce przy wykorzystaniu innych urządzeń zamiast klawiatury. [...]
W ostatnich latach rozwój sztucznej inteligencji stał się jednym z najważniejszych trendów w branży technologicznej. W dzisiejszych czasach AI jest coraz bardziej obecna w naszym życiu, od inteligentnych asystentów głosowych po chatboty i modele uczenia maszynowego. Wśród tych ostatnich wyróżniają się takie narzędzia, jak ChatGPT, które wykorzystują technologię przetwarzania języka naturalnego (NLP) do generowania odpowiedzi na zadawane pytania. Narzędzie to może mieć zastosowanie w wielu branżach, w tym także w SEO. Stanowi więc sposób na [...]
Jednym z najważniejszych elementów skutecznego pozycjonowania stron internetowych – obok przemyślanych i profesjonalnych działań optymalizacyjnych oraz prac nad profilem linkowym witryny – są treści. Sprawnie napisane, odpowiednio sformatowane oraz nasycone słowami kluczowymi teksty mają znaczący wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania. Jak wiadomo, im wyższa pozycja, tym lepsza rozpoznawalność marki i ruch na stronie – a na tym pewnie zależy Ci, jeśli prowadzisz swój biznes. Pozytywnego [...]
Jako sztuczna inteligencja ChatGPT został stworzony w celu dostarczenia użytkownikom interakcji z botem, który może pomóc między innymi w analizie danych, tworzeniu treści lub obsłudze klienta. Jednak jak w przypadku każdej technologii, także ta ma swoje ograniczenia. Co to oznacza? Otóż chatbot nie zawsze dostarcza kompletne i prawidłowe odpowiedzi z pełną dokładnością. Warto też pamiętać, że sztuczna inteligencja nie jest w stanie całkowicie zastąpić ludzkiego doświadczenia i wiedzy, więc w niektórych sytuacjach konieczne może okazać się skorzystanie z pomocy [...]