Nowe oznaczenie plików PDF w wynikach Google
Wygląd wyników wyszukiwania ulega nieustannym zmianom. Często są to drobne, niemal niewidoczne poprawki, jakie w niewielkim stopniu usprawniają korzystanie z wyszukiwarki. Czasem jednak pojawiają się koncepcje, które sprawiają, że używanie Google staje się znacznie wygodniejsze.
Kilka dni temu na Twitterze pojawił się screen – można na nim zauważyć nową funkcjonalność w wynikach wyszukiwania na urządzeniach mobilnych. W snippecie obok adresu URL znajduje się niewielka etykieta informująca, że dany wynik jest plikiem PDF, a nie zwykłą podstroną serwisu.
Rozwiązanie testowane jest zapewne na niewielkiej grupie odbiorców, ale mamy nadzieję, że ta funkcjonalność szybko przejdzie fazę testów i pojawi się w wyszukiwarce na stałe – bo z pewnością warto wiedzieć przed kliknięciem, że będziemy mieli do czynienia z plikiem PDF, a nie standardową podstroną.
Co sądzicie o tej zmianie? Podoba Wam się oznaczanie plików PDF w wynikach wyszukiwania?
Prawdopodobnie nie są to już tylko testy, ale niepełne wdrożenie. Sądzimy tak, ponieważ od kilku dni dla zapytania „CV pdf” na urządzeniu z logo nadgryzionego jabłka, etykieta PDF jest widoczna nieprzerwanie. Mowa oczywiście o mobilnych SERP. Swoją drogą całkiem przyjemnie to wygląda i dobrze wpasowuje się w kształt nowego interfejsu mobilnego.
Co ciekawe, zauważyliśmy że zmiany anonsowane przez zagraniczne portale branżowe, bardzo często w tym samym czasie są już widoczne również na naszym rynku. Ciekawsze jest jednak to, że częściej możemy je dostrzec na urządzeniach z iOS, aniżeli Androidem. Jest to paradoksalne, ale w naszym przypadku powtarzalne.
Dobra opcja moim zdaniem. Podoba mi się to!