preloader
Bezpłatna wycena

agree(wymagane)
To pole jest używane do walidacji i powinno pozostać niezmienione.
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony

Algorytm wyszukiwarki Google – historyczne zmiany

Algorytm wyszukiwarki Google – historyczne zmiany

Każdego roku Google zmienia algorytm wyszukiwania do 500 – 600 razy. Podczas gdy większość z tych zmian ma niewielkie znaczenie, co kilka miesięcy Google „poważnej” uaktualnia algorytm, który ma wpływ na wyniki wyszukiwania w znaczący sposób.

Wiedząc o datach aktualizacji, Google może pomóc nam wyjaśnić zmiany w rankingach odwiedzin.

Poniżej zostały wymienione najważniejsze algorytmiczne zmiany, które spowodowały największy wpływ na wyniki wyszukiwania.
Zrozumienie tych aktualizacji może pomóc w optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.

20 sierpnia 2012
Panda 3.9.1
– Google wdrożył kolejną aktualizację Panda 3.9.1, początkowo wydawało się, że jej wpływ będzie ograniczony.

14 sierpnia 2012
Zmiany w SERPach
– Google dokonało znaczących zmian dla Top 10. Badania wykazały, że ta zmiana wdrożona w ciągu kilku dni miała wpływ na około 18% słów kluczowych.

10 sierpnia 2012
Kara DMCA
– Google ogłosiło, że rozpoczęło karanie stron za naruszenia praw autorskich.

10 sierpnia 2012
Czerwiec / lipiec 86-Pack
– Duże aktualizacje danych Pandy i odświeżenie algorytmu – zmiany grupowania witryn.

24 lipca 2012
Panda 3.9
– Po Panda 3.8 przychodzi czas na aktualizację Panda do wersji 3.9. Google twierdzi, że zmiany wpłynęły na 1% zapytań.

19 lipca 2012
Ostrzeżenia w narzędziach Google dla Webmasterów
– Google ponownie wysłał dużą liczbę ostrzeżeń o nienaturalnych linkach przez narzędzia dla webmasterów.

25 czerwca 2012
Panda 3.8
– Google aktualizuje dane Pandy (brak widocznych zmiany algorytmu). Aktualizacja miała znacznie mniejszy wpływ, niż Panda 3,7.

08 czerwca 2012
Panda 3.7
– Kolejna aktualizacji danych Pandy. Google twierdzi, że mniej niż 1% zapytań został zmodyfikowany.

04 maja 2012
52-Pack
– Google opublikował szczegóły 52 aktualizacji wdrożonych w kwietniu, w tym zmiany, które dotyczyły aktualizacji Pingwin. Wydarzenia obejmowały m.in poprawę obsługi paginacji linków witryn.

27 kwietnia 2012
Panda 3.6
– Zaledwie tydzień po Panda 3.5, Google rozwija kolejną aktualizację danych Pandy.

24 kwietnia 2012
Pingwin
– Google zaczyna walkę z WebSpamem – wyłania się prawdziwe oblicze Pingwina. Pingwin reguluje wiele czynników, w tym zbyt częste umieszczanie słów kluczowych. Szacowany wpływ w angielskich zapytaniach to około 3%. Zmiany nie omijają również Polski.

19 kwietnia 2012
Panda 3.5
– Google aktualizację dane Pandy. Wpływ na dokonane zmiany okazuje się trudny do zmierzenia.

źródło – http://www.seomoz.org/google-algorithm-change#2012

Jeśli widać zmiany na wykresach pozycji danej witryny, warto zajrzeć na powyższy link.
W ten sposób można stwierdzić, co mogło być przyczyną zmian.

Foto: elektroda.pl

1
Komentarz
Dodaj własny
  1. 1

    Ciekawe podsumowanie zmian algorytmów w tym roku, miejmy nadzieje że odpuszczą sobie dalsze zmiany w .pl, bo troszkę namieszali w wynikach i trzeba było się nieźle nagimnastykować żeby wyprostować pozycję niektórych stron. Pozdrawiam

+
Napisz komentarz
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.