Aktualizacja algorytmu recenzji produktów
Google ogłosiło nową aktualizację algorytmu wyszukiwania, którą nazywa aktualizacją recenzji produktów. Ta nowość ma na celu podnoszenie pozycji dla recenzji produktów, które są czymś więcej niż tylko porównaniem kilku produktów.
Jak podaje portal Search Engine Land, recenzje napisane w sposób, który zawiera wnikliwą analizę i oryginalne badania, będą nagradzane, zwłaszcza „treści napisane przez ekspertów lub entuzjastów, którzy dobrze znają temat – powiedział przedstawiciel Google.
Czy Google kara za recenzje?
Google nie ma zamiaru karać recenzji produktów o niższej jakości, które stanowią jedynie porównanie kilku produktów. Ewentualne spadki pozycji dla witryn udostępniających rankingi produktów mogą być spowodowane tym, że Google lepiej oceni inne strony, z lepszą, dłuższą, i ciekawszą recenzją.
Przedstawiciel Google dodaje, że z technicznego punktu widzenia ta aktualizacja powinna mieć wpływ tylko na treść recenzji produktu, a nie na inne rodzaje treści. Aktualizacja weszła już w życie i jest dostępna, na razie tylko dla rynku wyszukiwania w Stanach Zjednoczonych i krajach anglojęzycznych, ale z czasem będzie też dostępna w pozostałych językach.
Nie jest to też główna aktualizacja algorytmu, gdyż ma wpływ tylko na jeden czynnik i dotyczy małego procentu wszystkich stron, które znajdują się w indeksie wyszukiwarki Google.
W swoim komunikacie rzecznik Google przypomniał, że dbanie o dopasowanie treści pod zapytanie użytkownika oraz dostarczanie mu zawartości o wysokiej jakości nadal pozostaje istotną kwestią. Kryteria oceny treści przez algorytmy wyszukiwarki Google nie zmieniły się i wciąż stanowią trzon tego, jak Google „widzi” naszą stronę internetową. Aktualizacja algorytmu porównań produktów jest tylko małą cząstką mechanizmu do analizy treści i zawartości strony.
i weź tu dopasuj się do ciągłych zmian Google