Testy stron mobilnych w wynikach Google
Spis treści:
Test Mobile Friendly
Google umożliwia dostęp do jednego ze swoich narzędzi wprost z wyników wyszukiwania. Teraz po wpisaniu w wyszukiwarkę frazy „test mobile friendly” na szczycie listy wyników pojawia się okienko pozwalające przetestować witrynę pod kątem jej dostępności na urządzeniach mobilnych. Wystarczy wpisać adres URL witryny w boksie pod napisem „Czy Twoja strona internetowa będzie dobrze działać na smartfonach?”.
Wpisanie adresu i kliknięcie „Przeprowadź test” przenosi nas do narzędzia o nazwie „Test optymalizacji mobilnej”. Dzięki analizie możemy dowiedzieć się czy nasza witryna odpowiednio wyświetla się na telefonach komórkowych i tabletach. Nadrzędzie to jest zapewne znane developerom i specjalistom SEO, a od teraz przeprowadzanie testu jest jeszcze łatwiejsze. Sprawdzaliście swoje witryny pod kątem dostępności na urządzeniach mobilnych? Jakie wyniki Wam wyszły?
AMP Page Test
Można zauważyć, że urządzenia mobilne są coraz ważniejszym segmentem dla Google. Widać to nie tylko w zmianach wyglądu wyszukiwarki na smartfonach i tabletach, ale też w ułatwianiu dostępu do narzędzi testujących. Niedawno pisaliśmy o umieszczeniu toolbara z testem mobilnym bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, a teraz znaleźliśmy kolejną, podobną funkcjonalność.
Wyniki wyszukiwania stały się bogatsze o kolejną opcję. Ponownie jest ona związana urządzeniami mobilnymi. Jednak tym razem do dyspozycji wprost z SERPów dostajemy narzędzie do testowania stron AMP. Szybko i sprawnie możemy zweryfikować czy konkretna podstrona faktycznie korzysta z technologi AMP i czy podczas jej wyświetlania nie pojawiają się żadne błędy. Więcej o samym AMP przeczytacie w naszym wpisie na blogu „AMP, czyli Accelerated Mobile Pages(…)” Jeśli chcecie zobaczyć jak wygląda nowy toolbar wpiszcie w wyszukiwarkę „amp page test”.
Problem z AMP jest taki, że często powstają problemy na stronie pod spodem z kodem. Dodatkowo że strony są znacznie bardziej ubogi w to co oferują i tylko z tego wynika też ich większa szybkość. Lepiej mieć strony responsywne niż AMP w moich testach tak wychodziło zawsze.