Nowe funkcje reklam wideo na Facebooku
Facebook wprowadził nowe funkcje do formatu „Slideshow”, czyli reklam wideo w formie pokazu slajdów tworzonych z serii zdjęć.
Już w październiku 2015 roku Facebook wprowadził reklamy wideo w formie pokazów slajdów tworzonych z serii zdjęć. Teraz uzupełnił ten format o nowe funkcje:
- Tekst oraz muzyka – możliwość wyboru fontu, szablonu oraz kolorystyki, a także ścieżki dźwiękowej lub wgrania własnej muzyki.
- Pokaz slajdów na smartfonie – możliwość stworzenia reklamy w formacie pokazu slajdów bezpośrednio na urządzeniu z systemem Android.
- Zasoby banku zdjęć – pełna integracja pokazu slajdów z bankiem zdjęć Facebooka, dzięki czemu partnerzy reklamowi mogą wybierać spośród tysięcy fotografii z bazy zdjęć stockowych, własnego archiwum lub wgrać nowe.
- Wykorzystanie wideo bez względu na szybkość połączenia – dzięki nowej funkcji pokazu slajdów partnerzy reklamowi mogą łatwo zamienić wideo na pokaz slajdów. Wystarczy wgrać film, a narzędzie automatycznie wybierze z niego 10 klatek, z których następnie utworzy pokaz slajdów. Tak przygotowana reklama może z kolei zostać łatwo skierowana do osób korzystających z łączności 2G.
Narzędzie do tworzenia pokazów slajdów może zostać wykorzystane do prezentacji zarówno dużych marek na rynkach rozwijających się, na których dominują połączenia internetowe o niskiej szybkości, jak też małych przedsiębiorstw, które nie mają zasobów potrzebnych do stworzenia tradycyjnych reklam wideo.
Więcej na ten temat można przeczytać na Facebook Business.
Źródło: Nowymarketing.pl