Nowe rozszerzenie reklam AdWords
Od pewnego czasu w linkach sponsorowanych Google w języku polskim można zauważyć nowe pole reklamy. Oprócz dotychczasowych opcji dodawanych samodzielnie przy konfiguracji, takich jak rozszerzenia linków do podstron, lokalizacji, połączeń, objaśnień, aplikacji, pojawiło się kolejne – rozszerzenie informacji w witrynie.
Rozszerzenie to dotyczy szczególnych aspektów produktów i usług, których nie zmieściliśmy w wierszach opisu reklamy lub w rozszerzeniu objaśnień. Przykładowo, możemy przekazać informację o dostępnych markach w sklepie, udogodnieniach w hotelu, okolicy sprzedawanej nieruchomości, dostępnych kursach czy rodzajach sprzedawanych produktów.
Jak wygląda takie rozszerzenie?
Rozszerzenie lokalizacji składa się z dwóch pól: nagłówka i wartości. Nagłówek rozszerzenia wybieramy z rozwijanej listy elementów. Wartości uzupełniamy ręcznie niestandardowymi elementami.
Z poziomu AdWords wygląda to tak:
Minimalna liczba wartości pozwalająca na zapisanie rozszerzenia to 3. Google zaleca dodać 4, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by dodać ich więcej. Dodatkowo, w polu wartości istnieje limit znaków – maksymalnie 25. Rozszerzenie informacji w witrynie może pojawiać się również na urządzeniach mobilnych. Dobrze, aby w tym miejscu ograniczyć tekst „wartości” do 12 znaków. Wówczas mamy pewność, że reklama będzie czytelna.
Rozszerzenie informacji w witrynie, tak jak pozostałe rozszerzenia reklamy, nie wyświetla się za każdym razem. Należy jednak pamiętać, że wszystkie rozszerzenia zwiększają skuteczność reklamy i wpływają na jej ranking. Im więcej rozszerzeń zastosujemy, tym Google łatwiej wybierze te najbardziej trafne i odpowiadające konkretnemu wyszukiwaniu.
Warto to miejsce w pełni wykorzystać i szczegółowo opisać wszystkie mocne strony reklamowanej usługi bądź produktu. Tym samym, już w pierwszym etapie kontaktu z reklamą zachęcimy użytkownika do szybszego podjęcia decyzji zakupowej i skorzystania z oferty.