Skutki Pingwina 3.0
25 września nastąpiła aktualizacja Pandy w wersji 4.1, a wczoraj (21 października) potwierdzono aktualizację Pingwina 3.0, która była zapowiadana od kilku tygodni. Jest to w zasadzie przepisanie całego algorytmu i dość poważna zmiana.
Google nieustannie walczy z nieetycznymi metodami pozycjonowania stron. Pingwin jako ważne narzędzie w tej walce ma doprowadzić do spadku stron pozycjonowanych poprzez gromadzenie linków, a podnieść w rankingu te, które są optymalizowane uczciwie oraz posiadają merytoryczne, oryginalne dla internautów treści. Zmiany odczują najbardziej witryny o niskiej jakości, gdyż Google stawia na unikalność.
Dokładnie oznacza to:
– obniżenie pozycji witryn pozycjonowanych przez przekierowanie 301 bez nienaturalnych linków;
– podniesienie pozycji domen pozycjonowanych przez przekierowanie 301 poprzez naturalne linki;
– podniesienie pozycji domen, które mają linki z social mediów i z publikacji unikalnych treści na swoich stronach.
W związku z tym konieczne jest zróżnicowanie treści i weryfikacja pochodzenia odnośników. Należy zoptymalizować strony tak, aby były ciekawe dla odwiedzających. Równie ważne jest pojawianie się na forach, w mediach społecznościowych i witrynach tematycznych.
Pingwin walczy ze SPAM-em i bezwartościowymi witrynami. Może to wpłynąć w najbliższych dniach na znaczące zmiany w wynikach wyszukiwania. Agencje SEO będą musiały zweryfikować metody stosowane na stronach klientów, co może oznaczać wprowadzenie odmiennych metod pozycjonowania. Czeka nas dużo pracy.
Foto: tapeciarnia.pl