IAI Shop - optymalizacja SEO i pozycjonowanie sklepu
Otwarcie i prowadzenie sklepu internetowego to doskonały, ale wymagający sposób na biznes. W dzisiejszej rzeczywistości nawet najbardziej funkcjonalny i najładniejszy sklep nie wystarczy. Aby osiągnąć sukces w sprzedaży internetowej niezbędne jest skuteczne pozycjonowanie. Agencja SEO/SEM Widzialni.pl od ponad 14 lat świadczy na rzecz klientów z całego kraju usługi służące zwiększaniu widoczności w wynikach wyszukiwania oraz budowaniu dużego wolumenu ruchu na stronie. Jeśli zastanawiasz się, jak poprawić te aspekty funkcjonowania sklepu internetowego, skontaktuj się z nami już teraz!
IdoSell Shop (wcześniej IAI Shop) – prowadzenie sklepu IAI
IdoSell Shop (wcześniej IAI Shop) jest bardzo zaawansowaną platformą przeznaczoną dla szeroko pojętego e-commerce. Platforma dostępna jest w modelu SaaS (Software as a Service), co w praktyce oznacza, że wszystkie jej funkcjonalności, jak również pełne wsparcie techniczne dostępne jest dla użytkownika w momencie startu usługi. IdoSell Shop jest wygodnym, bezpiecznym rozwiązaniem, które przy odpowiedniej optymalizacji umożliwia prowadzenie skutecznej sprzedaży w praktycznie każdej branży i dla każdej wielkości sklepu. Dodatkowym ułatwieniem oferowanym przez IdoSell jest możliwość jednoczesnego zarządzania kilkoma sklepami internetowymi z poziomu jednego panelu sprzedaży. Do najważniejszych funkcjonalności oferowanych w ramach usługi IdoSell Shop należą ponadto:
- Bogata biblioteka szablonów,
- Rozbudowane funkcjonalności dostępne dla każdego sklepu,
- Standardowo udostępniona technologia RWD,
- Standardowo dostępny certyfikat SSl,
- Podstawowa optymalizacja tworzonych stron www,
- Integracja z popularnymi platformami sprzedażowymi,
- Integracja z systemami płatności,
- Integracja z narzędziami analitycznymi,
- Integracja z social media.
Najważniejszą jednak zaletą sklepu na IdoSell shop jest jej wyjątkowo mocny, stale rozwijany silnik, który bez najmniejszych problemów radzi sobie nawet z bardzo dużymi obrotami i asortymentem sięgającym kilkadziesiąt tysięcy produktów. Powoduje to, że IdoSell od ponad 18 lat jest jednym z najpopularniejszych w Polsce platform dla e-commerce. Sklepy prowadzone w ramach usługi IdoSell Shop to bardzo dobre rozwiązanie dla biznesów dokonujących dużych ilości transakcji w miesiącu, niezależnie od ich wielkości. Doskonale sprawdzą się w coraz bardziej popularnym modelu biznesowym, jakim jest dropshipping. Dla przedsiębiorców planujących wejście na rynki zagraniczne IdoSell Shop oferuje możliwość dostosowania masek językowych w różnych językach oraz sprzedaży w wielu różnych walutach. Należy również wspomnieć o możliwości skorzystania z usługi IdoSell Shop w mniejszej skali. Dla niewielkich sklepów IAI utworzył usługę One Page Shop, która posiada zbliżone funkcjonalności i pełnię wsparcia od początku współpracy, jak ma to miejsce w przypadku IdoSell Shop.
Optymalizacja sklepów internetowych IdoSell Shop (dawniej IAI Shop)
IdoSell Shop jest bardzo dobrze przygotowany do działań optymalizacyjnych w kontekście SEO. Serwis umożliwia automatyzację szeregu działań, które na innych platformach konieczne byłyby do wykonania ręcznie. W sklepach internetowych opartych na IdoSell Shop można wykonać dodatkowo precyzyjna optymalizację następujących elementów:
- Meta dane – sekcja strony w panelu zarządzania pozwala na automatyczne (na podstawie schematu zmiennych) lub ręczne ustawienie meta danych dla każdej podstrony sklepu. Meta tagi oraz meta description stanowią znaczniki widoczne dla użytkownika w wynikach wyszukiwania Google. Warto dokładnie przygotować meta dane, zwracając uwagę na ich unikalność oraz CTA – wezwanie do działania, czyli zachęcenie do odwiedzenia sklepu.
- Nagłówek H1 – jest to najważniejszy nagłówek na każdej podstronie, a zarazem jeden z ważniejszych elementów optymalizacji witryny. Nagłówek H1 odpowiada za określenie zawartości podstrony. W nagłówku pierwszego rzędu znajduje się najczęściej fraza kluczowa odpowiadająca nazwie kategorii. Jeśli chcemy zmienić nagłówek H1 bez zmiany kategorii, należy zmienić ustawienie nazwy z automatycznej na ręczną i wprowadzić pożądany nagłówek.
- Dane strukturalne (rich snippets, dane uporządkowane) – dodatkowe informacje wyświetlane w wynikach wyszukiwania – gwiazdki, ceny, opinie etc. Dane strukturalne mają kilka zadań – stanowią atrakcyjny dodatek do wyników wyszukiwania, dzięki czemu zachęcają do odwiedzin sklepu, a także ułatwiają robotom wyszukiwarki zrozumienie struktury witryny. Standardowo strony na IdoSell Shop posiadają wbudowane dane strukturalne dla zwiększenia poziomu CTR (klikalności), ruchu i widoczności sklepu.
- Przyjazne adresy url – struktura adresów url to kolejny istotny z punktu widzenia pozycjonowania aspekt optymalizacji. Przyjaznymi linkami określa się takie adresy, które sa skonstruowane w oparciu o przejrzystość i logikę. IdoSell Shop standardowo posiada włączona opcję generowania przyjaznych adresów url. Powoduje to, że adres kategorii lub podstrona produktowa zawiera ich nazwę, a nie przypadkowy ciąg znaków.
- Mapa witryny – nie jest to element bezpośrednio wpływający na SEO, jednak jest istotny z punktu widzenia tempa procesu indeksowania witryny. Automatycznie tworzona przez IdoSell Shop sitemapa ułatwia i przyspieszą crawlowanie strony przez roboty, co wpływa bezpośrednio na szybkość indeksacji nowych zasobów. Mapę witryny zgłosić należy do weryfikacji po każdej zmianie struktury strony za pomocą Google Search Console.
- Przekierowania 301 – IdoSell Shop bezproblemowo obsługuje przekierowania stałe (301). Co więcej, umożliwia ręczne ustawienie przekierowań 301 w przypadku zmiany domeny czy migracji sklepu.
Nie ma jednak róży bez kolców i usługa IdoSell Shop posiada również swoje wady. Najważniejsze z nich to bez wątpienia:
- brak możliwości ingerencji w źródło strony,
- optymalizacja jest wykonywana odpłatnie jedynie przez pracowników IAI,
- rozbudowany panel zarządzania nie należy do najprostszych w obsłudze,
- wysokie koszty obsługi technicznej.
Najważniejszą jednak zaletą sklepu na IdoSell shop jest jej wyjątkowo mocny, stale rozwijany silnik, który bez najmniejszych problemów radzi sobie nawet z bardzo dużymi obrotami i asortymentem sięgającym kilkadziesiąt tysięcy produktów. Powoduje to, że IdoSell od ponad 18 lat jest jednym z najpopularniejszych w Polsce platform dla e-commerce. Sklepy prowadzone w ramach usługi IdoSell Shop to bardzo dobre rozwiązanie dla biznesów dokonujących dużych ilości transakcji w miesiącu, niezależnie od ich wielkości. Doskonale sprawdzą się w coraz bardziej popularnym modelu biznesowym, jakim jest dropshipping. Dla przedsiębiorców planujących wejście na rynki zagraniczne IdoSell Shop oferuje możliwość dostosowania masek językowych w różnych językach oraz sprzedaży w wielu różnych walutach. Należy również wspomnieć o możliwości skorzystania z usługi IdoSell Shop w mniejszej skali. Dla niewielkich sklepów IAI utworzył usługę One Page Shop, która posiada zbliżone funkcjonalności i pełnię wsparcia od początku współpracy, jak ma to miejsce w przypadku IdoSell Shop.
Tworzenie i edycja treści na IdoSell Shop
Unikalny content jest jednym z najważniejszych elementów pozwalających skutecznie zwiększać widoczność witryny internetowej. Również w przypadku sklepów opartych na usłudze IdoSell Shop treść jest bardzo istotna. W celu budowania dużej widoczności należy zadbać o odpowiednią optymalizację treści na stronie. Budowę unikalnego contentu należy rozpocząć od opisów kategorii i opisów produktów. Ich zadaniem jest informacja dla użytkowników, co znajduje się na stronie, a także działanie na rzecz SEO poprzez możliwość wykorzystania w opisach fraz kluczowych. IdoSell Shop pozwala w praktyce na nieograniczoną rozbudowę treści – można ją dodawać na kartach produktów, w opisach kategorii, na stronie głównej, a także blogu. Rozbudowana i odpowiednio zoptymalizowana zawartość treściowa stanowi bardzo ważny element pozycjonowania. Odpowiednie nasycenie treści frazami kluczowymi jest doskonałym sposobem na zwiększanie widoczności sklepu internetowego. Optymalizacja treści w CMS IdoSell Shop jest prosta i szybka. Dzięki edytorowi tekstowemu podobnego do powszechnie używanych formatowanie treści może odbyć się bez znajomości języka html. Edytor umożliwia szybkie dodawanie śródtytułów i oznaczanie ich nagłówkami drugiego lub kolejnych rzędów. Również formatowanie tekstu, czy linkowanie wewnętrzne do innych produktów czy kategorii jest tu bardzo proste.
Wyszukiwanie w Google oparte jest w znaczącej części na treściach. Roboty wyszukiwarki analizując zawartość tekstową strony mogą uznać ją za wartościową, co może wpłynąć na widoczność witryny oraz pozycję poszczególnych fraz. Angażująca i zachęcająca do zakupów treść nie jest oczywiście wynikiem ustawień sklepu IdoSell Shop, a pracy copywritera. Skupienie się na unikalności contentu i odpowiedniej optymalizacji pozwoli uzyskać oczekiwane rezultaty i w konsekwencji przełożyć się na wzrost poziomu sprzedaży.
Pozycjonowanie IdoSell Shop
Pozycjonowanie stron e-commerce zbudowanych w usłudze IdoSell Shop, podobnie jak ma to miejsce w przypadku innych CMSów, to szereg działań służących uzyskaniu satysfakcjonujących efektów w postaci wzrostu widoczności, ruchu na stronie oraz finalnie poziomu sprzedaży. Podstawowa optymalizacja oraz ciągła rozbudowa unikalnej zawartości tekstowej sklepu to kierunek, jaki należy obrać w przypadku pozycjonowania e-commerce. IdoSell Shop jest bardzo dobrze przygotowaną strukturą do działań pozycjonerskich. Mimo braku dostępu do kodu źródłowego witryny, a także konieczności zlecenia płatnego wykonania niektórych czynności przez obsługę systemu, można zdecydowanie polecić sklepy IdoSell Shop każdemu biznesowi e-commerce. Szeroki zakres możliwości optymalizacyjnych, wiele integracji dostępnych od pierwszego dnia współpracy z IdoSell Shop oraz możliwość szybkiej i prostej edycji oraz optymalizacji treści pozwala z optymizmem prognozować wzrosty widoczności strony. Jeśli Twój sklep internetowy na IdoSell Shop potrzebuje profesjonalnego wsparcia w zakresie optymalizacji SEO i prowadzenia procesu pozycjonowania, zapraszamy do kontaktu. Wieloletnie doświadczenie w pozycjonowaniu sklepów IdoSell Shop, a wcześniej IAI-shop pozwala nam uzyskać zakładane rezultaty widoczności i ruchu dla każdej branży. Specjaliści agencji SEO Widzialni.pl oczekują na kontakt.
Najczęściej zadawane pytania - FAQ
Czym jest pozycjonowanie sklepów na IAI-Shop?
Pozycjonowanie sklepów internetowych zbudowanych na oprogramowaniu IAI-Shop nie różni się znacząco od działań SEO na innych CMS-ach. Zasadniczo proces pozycjonowania sklepów internetowych można podzielić na trzy powtarzalne części. Są to:
- optymalizacja sklepu online – czyli dostosowanie struktury i kodu źródłowego do aktualnych wymogów wyszukiwarek internetowych,
- content marketing – czyli tworzenie wartościowych i unikalnych treści,
- linkbuilding – czyli tworzenia naturalnej struktury linkowania wewnętrznego i zewnętrznego.
Powyższy opis jest bardzo skrócony, jednak trzy wymienione elementy są najważniejszymi filarami pozycjonowania sklepów internetowych opartych na IAI-Shop i innych CMS-ach.
Jak szybko zobaczę wyniki pozycjonowania sklepu na IAI-Shop?
Odpowiedź na to pytanie uzależniona jest od wielu czynników. Wśród najważniejszych wymienić można historię domeny i dotychczasowych działań pozycjonerskich dla sklepu, branżę i jej konkurencyjność, możliwości i potrzeby Klienta, a także umiejętności i doświadczenie specjalistów ds. pozycjonowania prowadzących proces SEO dla sklepu internetowego. Efekty pozycjonowania są również w dużej części uzależnione od zmienności algorytmów wyszukiwarki. W związku z tym określenie precyzyjnych terminów uzyskania wyników z inwestycję w SEO jest praktycznie niemożliwe.
Ile kosztuje pozycjonowanie e-commerce dla sklepu na IAI-Shop?
Wycena pozycjonowania jest kolejnym trudnym do określenia w ramach przysłowiowych widełek cenowych wartości. Bardzo duża liczba czynników wpływających na trudność procesu SEO powoduje, że wycena powinna odbywać się indywidualnie dla każdego projektu. Tylko w ten sposób, znając dodatkowo potrzeby i możliwości Klienta można oszacować koszt działań SEO dla e-commerce. Skontaktuj się z nami i uzyskaj bezpłatną wycenę pozycjonowania dla Twojego sklepu na IAI-Shop.
Jak wygląda pozycjonowanie sklepów na IAI-Shop?
Pozycjonowanie e-commerce serwisów opartych na IAI-Shop jest zbliżone do działań dla innych CMS-ów. Jest to wieloetapowy proces skupiony wokół kilku istotnych elementów:
- Optymalizacji serwisu pod kątem wymogów wyszukiwarek internetowych,
- Budowy naturalnej i logicznej struktury linkowania wewnętrznego i zewnętrznego,
- Tworzeniu angażujących i unikalnych treści na stronę,
- Analizie i modyfikacji strategii w celu uzyskania najlepszych wyników.
Czy muszę zmienić format graficzny sklepu, aby skutecznie go pozycjonować?
W większości przypadków nie ma potrzeby ingerencji w strukturę graficzną sklepu internetowego dla uzyskania założonych celów pozycjonowania. Zdarzają się jednak przypadki, w których niezbędne jest wprowadzenie kosmetycznych zmian, aby ułatwić korzystanie ze sklepu potencjalnym klientom. Profesjonalna agencja SEO Widzialni.pl zasugeruje i wprowadzi niezbędne, istotne z punktu widzenia pozycjonowania zmiany graficzne na stronie sklepu internetowego.
Dlaczego warto pozycjonować sklepy internetowe?
Pozycjonowanie e-commerce jest najważniejszym, a w długim okresie najbardziej efektywnym sposobem na pozyskanie nowych Klientów i uzyskanie ich lojalności. Jeśli zastanawiasz się nad sensem pozycjonowania e-commerce pamiętaj, że Twoja konkurencja z całą pewnością rozpoczęła już proces SEO. Zaufaj specjalistom i wybierz skuteczne pozycjonowanie e-commerce w Agencji marketingu internetowego Widzialni.pl.
Zaawansowane narzędzia, które używamy w swojej codziennej pracy
Agencja SEO i SEM Widzialni.pl
61-896 Poznań, ul. Towarowa 35
Biurowiec Delta
Biuro czynne: poniedziałek - piątek
od 8:00 do 16:00
Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.