Majowa aktualizacja algorytmu Google
Pod koniec maja Google poinformował o rozpoczętej aktualizacji algorytmu wyszukiwarki. Zmiany są widoczne w narzędziach monitorujących oraz w pozycjach poszczególnych stron także w polskich wynikach wyszukiwania.
Pierwsze sygnały świadczące o tym, że coś się dzieje, docierały z anglojęzycznego Internetu już 25 maja. Pod koniec dnia Google oficjalnie potwierdził te przypuszczenia, informując, że właśnie trwa aktualizacja algorytmu wyszukiwania, która została nazwana Google May Core Update.
Jest to jedna z większych aktualizacji algorytmu wyszukiwarki. Z takimi zmianami mamy do czynienia maksymalnie kilka razy w roku. O wielkości zmian świadczy też fakt, że Google oficjalnie poinformował o trwającej aktualizacji, czego nie robi zbyt często.
Sam proces poprawek wyników wyszukiwania potrwa kilka tygodni (na bazie poprzednich aktualizacji oceniamy, że mogą to być dwa tygodnie), w trakcie których pozycje wielu fraz mogą się dość znacznie wahać. Aktualizacja dotyczy każdego rodzaju treści (w odróżnieniu od innych update’ów, które mają wpływ np. tylko na treści o tematyce medycznej).
Google poinformował, że majowa aktualizacja dotyczy wszystkich języków i krajów, więc zmiany te powinny być widoczne także w polskich wynikach wyszukiwania. Nie mamy za to informacji, jak duży procent fraz obejmie ta zmiana.
Bardzo ważna wiadomość, którą za pomocą Twittera przekazali pracownicy Google, wskazuje, że najnowsza aktualizacja algorytmów wyszukiwarki Google dotyczy treści. Jest to szczególnie istotne, gdyż wiadomo, na jakim aspekcie należy się skupić w przypadku spadków organicznej widoczności lub pozycji wybranych fraz kluczowych.
A ja od kilku dni jestem w szoku, że mi statystyki podskoczyły o tysiąc procent 😀 Czyżby Google doceniło strony o…. kotach? 😉