preloader
Wypełnij formularz
Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.


Spadek wyświetlanych wyników rozszerzonych w Google

Spadek wyświetlanych wyników rozszerzonych w Google

Pod koniec lutego MOZ zauważył, że znacznie spadła ilość pokazywanych w wynikach wyszukiwania tzw. fragmentów rozszerzonych. Spadek jest gwałtowny i, jak do tej pory, zmiany nie zostały wycofane.

Obserwowany spadek był bardzo duży – około 40% zapytań (dzień do dnia) straciło wyświetlane wcześniej snippety. Problem ten został również zauważony przez inne narzędzia monitorujące wyniki wyszukiwania Google. Według dostępnych informacji jest to największy spadek wyświetlania tych informacji od początku ich powstania w 2015 roku. Według próbki danych zaprzestanie wyświetlania featured snippets sięga aż 4% zapytań.

Zmiany te są obserwowane zarówno dla wyników mobilnych, jak i desktopowych. Liczba fraz, dla których nie są już wyświetlane dane rozszerzone, jest podobna. Największe roszady zaobserwowano w następujących kategoriach (dane dla rynku amerykańskiego):

  • zdrowie – 68% zapytań,
  • finanse – 60% zapytań,
  • czas wolny i hobby – 42% zapytań,
  • praca i edukacja – 39% zapytań,
  • rodzina i społeczeństwo – 39% zapytań,
  • internet i telekomunikacja – 32% zapytań.

W przypadku wielu zapytań z wyżej wymienionych kategorii zauważono też, że Google przestało wyświetlać większość lub wszystkie snippety. Tylko dla niektórych zapytań została przeprowadzona korekta, która ma na celu usunięcie snippetów z wybranych stron.

Udostępniono także statystyki z podziałem na długość słów kluczowych:

  • zapytania 1-wyrazowe – 73%,
  • zapytania 2-wyrazowe – 19%,
  • zapytania 3-wyrazowe – 6%,
  • zapytania 4-wyrazowe – 6%.

Z tych danych wynika, że Google chce ograniczyć wyświetlanie snippetu dla fraz ogólnych, gdzie nie jest znana intencja użytkownika. Bardzo często nie jest też znany kontekst jego wyszukiwania, gdyż zadaje pytanie o wyraz niejednoznaczny.

W większości przypadków zmiana ta nie powinna wpłynąć na strukturę ruchu organicznego prowadzącego do strony z wyżej wymienionych kategorii zapytań. Jeśli podstrona straciła snippet, to odzyska sporą część ruchu z wyników organicznych. W nielicznych przypadkach, gdy dane do snippetu były pobrane ze strony znajdującej się na 10 pozycji, możliwe jest zaobserwowanie spadku ruchu organicznego, który pochodził wcześniej ze snippetów.

Kursy z marketingu internetowego online!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy.

Dołącz do newslettera i otrzymuj regularną dawkę wiedzy oraz ciekawostek ze świata digital marketingu!

Z naszą pomocą zawsze będziesz na bieżąco – bez spamu!

Poznaj historie, które odmienią Twój biznes

Oglądaj na YouTube!

+
Brak komentarzy
Dodaj własny
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony

O blogu

Blog powstał w celu przybliżenia marketingu internetowego w wyszukiwarkach wszystkim zainteresowanym tą tematyką. Będziemy dzielić się tutaj naszą wiedzą oraz nowościami z branży. Życzymy miłej lektury.

Szukaj