preloader
Wypełnij formularz
Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.


Page Experience Signals czynnikiem rankingowym od 2021 roku

Page Experience Signals czynnikiem rankingowym od 2021 roku

Google poinformowało o dużej zmianie w algorytmie wyszukiwarki. Jednym z nowych czynników rankingowych będzie użyteczność strony internetowej!

We wpisie na blogu Google możemy przeczytać, że duża aktualizacja będzie wprowadzona w 2021 roku, a konkretną datę jej uruchomienia poznamy z co najmniej sześciomiesięcznym wyprzedzeniem. Podobne aktualizacje były już zapowiadane z taką rezerwą czasową. Przykładem może być aktualizacja, która ustanowiła szybkość strony jako czynnik rankingowy.

Page Experiece Signals to szereg wskaźników związanych z szybkością i użytecznością strony www, na które Google zwraca uwagę w czasie tworzenia rankingu. Już obecnie niektóre elementy PES są ważne w kontekście pozycji w wyszukiwarce. Są to na przykład:

  • wersja HTTPS,
  • szybkość wczytywania się stron,
  • mobilna / responsywna wersja strony,
  • brak reklam przesłaniających treść.

Dodatkowo ważną składową tej aktualizacji będzie też Core Web Vitals, czyli zestaw miar i wskaźników, które możemy analizować między innymi w narzędziach Google związanych z szybkością strony.

Szczególną uwagę należy zwrócić na szybkość wczytywania serwisu, czas do pierwszej interakcji oraz stabilność i przemieszczanie się treści w czasie ładowania strony.

Trzecią gałęzią PES będzie grupa wskaźników, które nie zostały jeszcze opublikowane. Wszystkie te wskaźniki łącznie dadzą wynik miary PES dla serwisu.

Zapowiedziana zmiana w algorytmie wyszukiwania jest kolejnym krokiem w planie związanym z wyszukiwarką, który jakiś czas temu ogłosiło Google. Zakłada on zwrócenie większej uwagi na sygnały pochodzące od użytkowników takie jak ich zaangażowanie. Z czasem tego typu sygnały będą stawać się coraz ważniejsze.

Publiczna informacja o planowanych zmianach pozwala na przygotowanie się właścicieli stron internetowych na nadejście aktualizacji algorytmu. Warto wykorzystać ten czas i poprawić wyniki miar Core Web Vitals oraz szybkość ładowania się strony.

Kursy z marketingu internetowego online!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy.

Dołącz do newslettera i otrzymuj regularną dawkę wiedzy oraz ciekawostek ze świata digital marketingu!

Z naszą pomocą zawsze będziesz na bieżąco – bez spamu!

Poznaj historie, które odmienią Twój biznes

Oglądaj na YouTube!

1
Komentarze
Dodaj własny
  1. 1

    Można narzekać na Google, ale jednak takimi zmianami niejako wymuszają poprawę niektórych standardów. Właściciele wielu stron skupia się tylko na tym biznesowym aspekcie (jak najwięcej wejść, jak najlepsze staty), zapominając o użytkownikach. Może z tą aktualizacją zmieni się coś na lepsze 🙂

+
Napisz komentarz
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony

O blogu

Blog powstał w celu przybliżenia marketingu internetowego w wyszukiwarkach wszystkim zainteresowanym tą tematyką. Będziemy dzielić się tutaj naszą wiedzą oraz nowościami z branży. Życzymy miłej lektury.

Szukaj