preloader
Wypełnij formularz
Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.


Raport „Szybkość” w Google Search Console

Raport „Szybkość” w Google Search Console

Google dodało nowy raport „Szybkość” w Google Search Console. Dzięki niemu możliwe jest sprawdzenie jakie podstrony naszego serwisu są wolne, a które wczytują się szybciej.

Raport ten jest kolejną nową zakładką w GSC. Możemy go odnaleźć pod nazwą „Szybkość (eksperymentalne)” w zakładce Ulepszenia. Zgodnie z zapowiedziami Google będzie stopniowo dodawać nowe raporty i narzędzia do Google Search Console.

Szybkość strony – nowy raport

Raport podzielony jest na dwie sekcje: „Urządzenia mobilne” oraz „Wersja na komputery”. Dla każdej z sekcji dostępne jest osobne podsumowanie, zawierające strony, które mogą mieć problemy z szybkością ładowania. Dane te pochodzą z raportu UX Chrome i są zbierane od rzeczywistych użytkowników, którzy odwiedzają serwis. Na górze strony znajdziemy także datę ostatniej jego modyfikacji. Jest to jasny sygnał, że dane nie są aktualizowane w czasie rzeczywistym.

Szybkość strony w GSC

Każdy z raportów dotyczących urządzeń mobilnych oraz komputerów zawiera dodatkowe informacje na temat rodzaju błędów występujących na danej podstronie. Każdy rodzaj błędu ma swój priorytet, który pomoże zrozumieć jak ważna jest dana kwestia w kontekście całkowitej szybkości witryny. Dla każdego z problemów dostępna jest też próbka adresów URL wraz z informacją ile podobnych adresów ma taki sam problem. Dzięki temu łatwiej jest zidentyfikować przyczynę błędu.

Raport szybkość w GSC

Cel raportu

Według informacji od Google, raport ten powinien być śledzony przez użytkowników w celu analizy i poprawy szybkości na podstronach witryny. Google po raz kolejny daje do zrozumienia, jak istotnym czynnikiem rankingowym jest prędkość witryny oraz jej podstron. Oprócz testu PageSpeed możemy także przeanalizować informacje z jego wyników w zakładce Google Analytics.

Szybkość strony wpływa nie tylko na ranking pozycji, ale i na konwersje oraz odczucia użytkowników odwiedzających stronę. Google swoimi ruchami jasno wskazuje, że prędkość witryny jest niezwykle istotna i należy robić wszystko, by coraz więcej stron było jak najszybszych.

Kursy z marketingu internetowego online!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy.

Dołącz do newslettera i otrzymuj regularną dawkę wiedzy oraz ciekawostek ze świata digital marketingu!

Z naszą pomocą zawsze będziesz na bieżąco – bez spamu!

Poznaj historie, które odmienią Twój biznes

Oglądaj na YouTube!

2
Komentarze
Dodaj własny
  1. 1

    jaki byłby koszt takiej analizy ?

    • 2
      Bartłomiej Słomiński

      W celu poznania dokładnej oferty proszę o kontakt z naszym biurem (biuro@widzialni.pl) lub telefonicznie pod numerem +48 801 011 555

+
Napisz komentarz
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony

O blogu

Blog powstał w celu przybliżenia marketingu internetowego w wyszukiwarkach wszystkim zainteresowanym tą tematyką. Będziemy dzielić się tutaj naszą wiedzą oraz nowościami z branży. Życzymy miłej lektury.

Szukaj