Festiwal SEO 2019 – relacja
Spis treści:
W branży SEO, jeżeli nie jesteś na bieżąco ze zmianami, które serwuje nam Google, możesz zapomnieć o sukcesie i wbiciu się na wysokie pozycję. Pozycjonując strony konieczne jest obserwowanie trendów, testowanie, analiza działań konkurencji.
Możemy robić to w domowym (biurowym) zaciszu, ale lepszym pomysłem jest wybranie się na konferencję branżową i zapoznanie się z dokonaniami innych pozycjonerów oraz konfrontacja własnych wniosków z obserwacjami kolegów z branży. Najlepszym miejscem do pogłębiania swojej wiedzy jest katowicki Festiwal SEO.
Najciekawsze prezentacje na Festiwalu SEO
10 maja 2019 roku w Międzynarodowym Centrum Kongresowym delegacja Widzialnych miała okazję wysłuchać 12 prezentacji czołowych specjalistów SEO, którzy poruszali szeroki zakres tematów – od sposobów na efektywną pracę z klientem, przez narzędzie wspomagające raportowanie, na linkach kończąc. Mieliśmy okazję posłuchać o nieoczywistych sposobach na zwiększenie ruchu na stronach klientów, wykorzystaniu Real Time Marketingu w dużym e-commerce i roli jaką w tym odgrywa dział SEO. Także prześledziliśmy jak nasza branża zmieniała się przez ostatnie 15 lat na przykładzie największego branżowego forum.
Kompetencje miękkie, a SEO
W porównaniu do poprzednich edycji, tym razem mieliśmy mniej prezentacji stricte technicznych, a prelegenci skupiali się raczej na miękkich kompetencjach, które są coraz bardziej cenione i to nie tylko w SEO. Tutaj prym wiedli Łukasz Żelezny opowiadający o swoim workflow w pracy z klientem i sposobach na zmianę klienta w ambasadora marki, a także Grzegorz Strzelec, który z erudycją przedstawił 10 przykazań usprawniających współpracę klienta z pozycjonerem.
Trochę o technikaliach
O technicznych zagadnieniach mogliśmy posłuchać na prezentacjach m.in. Artura Wojczala i Cezarego Urbanowicza z Widocznych oraz Benedykta Protasiuka, a także Łukasza Suchego. Artur i Cezary przybliżyli nam narzędzie Supermetrics, które pozwala w łatwy sposób zestawiać ze sobą dane z wielu narzedzi (m.in Google Analytics i Google Search Console), dzięki czemu analiza serwisów i ich poszczególnych podstron jest dużo szybsza i prostsza. Benedykt i Łukasz z kolei opowiedzieli o linkach, które nadal są ważnym aspektem strategii pozycjonowania. Z prezentacji Benedykta dowiedzieliśmy się, o wpływie usuniętych linków na serwis, a Łukasz opowiedział o swoich testach z różnymi metodami linkbuildingu.
Wiedza i nowe znajomości, które przywieźliśmy z Katowic, z pewnością zostaną wykorzystane w pracy nad stronami naszych klientów. Dzięki ciągłemu rozwojowi możemy zaproponować najlepsze rozwiązania dla danego serwisu i lepiej zrozumieć biznes naszych klientów.
Świetnie, że festiwal jest, aczkolwiek według mnie można było zmienić kolejność prelegentów. Szkoda, że na koniec, kiedy wszyscy byli już zmęczeni, zostali najciekawsi.
Ja w tym roku niestety nie miałem jak pojechać. Z niecierpliwością czekam na kolejną edycję 🙂