4 momenty zakupowe, które każdy marketer musi znać

Zmieniły się zachowania i oczekiwania konsumentów. Zaczęli oni korzystać z ogromnych możliwości, jakie dają telefony komórkowe. Oprócz sprawdzania godziny, pisania sms-ów czy czatowania z przyjaciółmi, wykorzystują je do uzyskania natychmiastowej odpowiedzi na pojawiające się właśnie pytanie.
Wyodrębnione przez Google 4 „stwierdzenia” to 4 momenty, w których podejmowane są decyzje i kształtują się nasze preferencje. Są to:
I-want-to-know / I-want-to-go / I-want-to-do / I-want-to-buy
Na całym świecie ogromna ilość wyszukiwań w Google częściej odbywa się na urządzeniach mobilnych niż stacjonarnych. 65% konsumentów internetowych wyszukuje więcej informacji online teraz niż jeszcze kilka lat temu, a 66% użytkowników smartfonów korzysta z nich, aby sprawdzić coś, co widzieli w reklamie telewizyjnej. W 2015 roku nastąpił 2-krotny wzrost zainteresowania wyszukiwaniami typu „blisko mnie” w porównaniu z rokiem 2014. 82% użytkowników smartfonów korzysta z wyszukiwarki w poszukiwaniu lokalnego biznesu. 91% z nich szuka pomysłów w telefonie w trakcie rozwiązywania jakiegoś zadania i 82% „konsultuje” zakup ze swoim telefonem podczas podejmowania decyzji w sklepie. Ponad 100 milionów godzin filmów typu „HOW-TO” obejrzano na YouTube w roku 2015. Nastąpił też 29% wzrost konwersji „mobilnej” w ostatnim roku (kwiecień 2014-kwieień 2015). Czyli MOBILE FIRST!
Źródło: Think with Google