preloader
Wypełnij formularz
Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.


10 narzędzi i programów do pozycjonowania strony

10 narzędzi i programów do pozycjonowania strony

Optymalizacja SEO nie musi wymagać specjalistycznej wiedzy. Z pomocą przychodzą narzędzia, które pomagają  w różnych działaniach np. doborze słów kluczowych. Jakie są najpopularniejsze narzędzia SEO i programy? Odpowiadamy!

1. Narzędzie SEO – Google Search Console

Darmowym narzędziem SEO Google jest Search Console. Dzięki niemu można przeprowadzać monitorowanie pozycji strony, jej widoczności czy stanu. Umożliwia także sprawdzenie, na jakie słowa kluczowe wyświetla się strona WWW.

Wystarczy tylko dodać swoją stronę internetową w Google Search Console. Pozwoli Ci to sprawdzać ruch, który połączony jest z wyszukiwaniem. Dostępne będą takie funkcje jak sprawdzenie:

  1. zapytań, na które Twój serwis jest widoczny w wynikach wyszukiwania,
  2. zapytań, na które najczęściej wchodzą użytkownicy,
  3. średnich pozycji na których znajduje się Twoja witryna na te zapytania.

Funkcje analizy to również możliwość sprawdzenia ilości przejść do Twojej strony. Darmowe SEO narzędzie pozwala poza tym na wykrywanie błędów w indeksacji czy bezpieczeństwie.

2. Senuto

Senuto jest polskim narzędziem, które najwięcej funkcji ma w wersji płatnej. Zalicza się do skutecznych narzędzi SEO, gdyż poddaje analizie widoczność w wyszukiwarkach internetowych.

Ma następujące funkcje:

  • analiza widoczności witryn w wyszukiwarce Google,
  • monitoring pozycji,
  • baza słów kluczowych.

W ramach monitorowania pozycji strony, możliwe jest obserwowanie codzienne czy cotygodniowe 5 pierwszych stron WWW.

3. Semstorm

Do analizy SEO przyda się narzędzie Semstorm. Jest podobne do Senuto. Pozwala sprawdzić widoczność witryny czy liczbę fraz kluczowych w przeciągu wybranego czasu. Mogą być połączone z lokalizacją.

Przy okazji, warto sprawdzić dostępne funkcje, takie jak Suggester umożliwiający dobranie słów kluczowych o danym potencjale i konkurencyjności. Natomiast Generator Tematów pozwala na wybór wartościowych pytań i problemów.

4. Google Keyword Planner

Inaczej Planer słów kluczowych Google jest bezpłatnym narzędziem, które umożliwia wyszukiwanie słów kluczowych. Sprawdza się w celu przygotowania kampanii pozycjonowania czy Google Ads.

Jest jednym z najlepszych darmowych narzędzi, gdyż pozwala na:

  • wyszukać nowe słowa kluczowe dla kampanii SEO czy Google Ads,
  • sprawdzanie zmian w wyszukiwaniach słów kluczowych w czasie,
  • zdobycie wiedzy na temat stawek za reklamę,
  • zaplanowanie budżetu kampanii Google Ads.

Możliwe jest także pobieranie raportów w zakresie znajdywania słów kluczowych oraz sprawdzania liczby wyszukiwań i prognoz.

5. AnswerthePublic

Działania SEO nie mogą być kompletne bez wyszukiwania słów kluczowych. Takim narzędziem jest AnswerthePublic, które umożliwia takie działania jak:

  • generowanie fraz kluczowych,
  • analizowanie pytań użytkowników,
  • wzięcie pod uwagę czasu i lokalizacji,
  • wizualizacje i eksport danych.

Może być używany do tworzenia treści, optymalizacji SEO czy do badania rynków i konkurencji.

Słowa kluczowe są dostępne w różnych formach. Można je eksportować.

6. Ahrefs

Do zaawansowanych narzędzi SEO należy też Ahrefs. Do wyszukiwania słów kluczowych można skorzystać z Keyword Explorer. Poza dużą bazą słów można znaleźć frazy dopasowane tematycznie. Jest to jednak płatne narzędzie SEO.

Możliwa jest nie tylko analiza konkurencji, ale też zbadania profilu linkowego. Co ciekawe, istnieje 7-dniowy okres próbny.

7. Ubersuggest

Do sprawdzonych narzędzi SEO zaliczyć można Ubersuggest. Pozwala na wyszukiwanie słów kluczowych z długiego ogona. Umożliwia trafianie na słowa kluczowe, które są dostępne z automatycznego uzupełniania zapytań w wyszukiwarce Google dla różnych wyników.

Jeśli chodzi o dostępne funkcje w zakresie backlinków, to możliwe jest korzystanie z 3 funkcji:

  1. konkretnego adresu URL,
  2. domeny z wyłączeniem subdomen,
  3. domeny z subdomenami.

8. Google Analytics

SEO strony można także sprawdzić za pomocą Google Analytics. Gromadzi ono dane na temat ruchu na stronie WWW. Dzięki niemu możliwa jest wiedza w zakresie kanału przez który użytkownicy przechodzą na witrynę.

Narzędzie SEO Google pozwala poza tym na analizę ruchu z bezpłatnych wyników wyszukiwania na osi czasu. W ten sposób można znaleźć wiele cennych informacji.

9. SurferSEO

Surfer SEO to narzędzie, które łączy różne elementy SEO. Wystarczy tylko wpisać frazę kluczową, aby została ona zanalizowana. Tak zgromadzone dane przedstawia za pomocą:

  • tabel,
  • list,
  • wykresów.

Narzędzie to umożliwia identyfikację elementów, które są ważne dla Twojej branży. Możesz także otrzymać przydatne wskazówki.

10. PageSpeed Insights

Do analizy zawartości strony internetowej można wykorzystać PageSpeed Insights. Wskazuje przy tym na sposoby zwiększenia szybkości wyświetlania jej. W tym celu wystarczy wpisać adres witryny. Dzięki temu narzędziu można poznać błędy na serwisie.

Optymalizacja strony będzie łatwiejsza z powyższymi narzędziami SEO.

Kursy z marketingu internetowego online!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy.

Dołącz do newslettera i otrzymuj regularną dawkę wiedzy oraz ciekawostek ze świata digital marketingu!

Z naszą pomocą zawsze będziesz na bieżąco – bez spamu!

Poznaj historie, które odmienią Twój biznes

Oglądaj na YouTube!

O blogu

Blog powstał w celu przybliżenia marketingu internetowego w wyszukiwarkach wszystkim zainteresowanym tą tematyką. Będziemy dzielić się tutaj naszą wiedzą oraz nowościami z branży. Życzymy miłej lektury.

Szukaj