Pozycjonowanie Google Maps – Poradnik
Spis treści:
Wizytówka Profilu Firmy w Google (dawniej Google Moja Firma) jest jednym z kluczowych narzędzi marketingowych dla Twojej działalności. Może pomóc Ci zostać odkrytym przez nowych klientów, wyróżnić się na tle konkurencji i wygenerować więcej transakcji. Te korzyści są jednak możliwe tylko wtedy, gdy Twoja wizytówka jest dobrze widoczna. To, że Twoja firma jest przypisane do danego obszaru, nie oznacza, że Google automatycznie umieści ją w rankingu pod kątem wyszukiwań w tej lokalizacji .
W rzeczywistości „bliskość” jest jednym z wielu czynników, które Mapy Google uwzględniają przy tworzeniu rankingu wpisów o firmach. W tym poradniku zaprezentujemy skuteczne taktyki, dzięki którym Twoja wizytówka w Mapach Google osiągnie wyższą pozycję w wynikach i będzie czerpać wszystkie związane z tym korzyści.
Dlaczego wysoka pozycja w Mapach Google jest ważna?
Badania pokazują, że Mapy Google to preferowana aplikacja nawigacyjna dla 67% konsumentów. A ponieważ konsumenci rzadko spoglądają poza kilka pierwszych wyników, szukając miejsca, do którego mogą się udać, ważne jest, aby upewnić się, że wpis w Mapach Google jest zoptymalizowany tak, aby wyświetlał się jako pierwszy w odpowiednich wyszukiwaniach.
Poniższy wykres, powstały w wyniku badań przeprowadzonych przez Birdeye, przedstawia działania podejmowane przez klientów w Profilach Firm w Google:
- Wizyty na stronach internetowych stanowiły 48% wszystkich interakcji w Profilach Firm w Google, co czyni je najczęstszą czynnością podejmowaną przez klientów.
- Zapytania o trasę stanowiły 29% interakcji, co wskazuje na znaczną liczbę klientów poszukujących fizycznych lokalizacji firm.
- Telefony do firm stanowiły 21% interakcji, pokazując, że istotna część klientów woli skontaktować się bezpośrednio z firmami po ich znalezieniu w Profilach Firm w Google.
Kolejnym powodem opłacalności pozycjonowania w Mapach Google jest to, że trzy najlepsze pozycje w MG będą również wyświetlane w zwykłych wynikach wyszukiwania Google – tzw. trójpak. A ponieważ ogromna część wyszukiwań w Google ma charakter lokalny, wyświetlenie w tych trzech wynikach może znacznie zwiększyć widoczność Twojej firmy.
Trzecim powodem, dla którego warto zajmować wyższą pozycję w Mapach Google, jest to, że czynności, które przy tym wykonujesz, poprawiają jakość Twojej wizytówki i umożliwiają konsumentom skorzystanie z innej formy interakcji z Twoją firmą. Może to być bezpośredni kontakt telefoniczny, wejście na stronę lub bezpośrednie zarezerwowanie terminu. Ponieważ 86% konsumentów korzysta z map Google do wyszukiwania firm, otwiera to wiele możliwości zwiększenia zaangażowania.
jak pozycjonować firmę w Google Maps?
Jak sprawić, by wizytówka Twojej firmy pojawiała się wyżej w Mapach Google? Podobnie jak w przypadku pozycjonowania witryny, istnieją ogólne wytyczne optymalizacyjne SEO dla wizytówek Google oraz wyświetlania wyników w Google Maps. Pierwszą czynnością jest jednak znalezienie się w Mapach Google i zgłoszenie prawa do wpisu.
1. Dodaj swoją firmę do wizytówek Google
Osiągnięcie wyższej pozycji ani prowadzić skutecznego marketingu w Mapach Google jest niemożliwe jeśli nie masz wpisu w G. Jeśli już go posiadasz, możesz pominąć tę sekcję. Jeśli nie masz wpisu lub nie masz pewności, wykonaj poniższe czynności, aby dodać swoją firmę do Map Google:
- Wejdź na google.com/maps lub do aplikacji Mapy Google na smartfonie i wyszukaj nazwę swojej firmy.
- Jeśli pojawi się w rozwijanym menu z lokalizacją obok, oznacza to, że masz wpis! Przejdź do następnej sekcji.
- Jeśli nazwa Twojej firmy się nie pojawi, w menu zobaczysz opcję „Dodaj brakujące miejsce”. Po kliknięciu zostaniesz poproszony o podanie nazwy, kategorii i lokalizacji.
Warto zauważyć, że każdy użytkownik na świecie może dodać firmę do Map Google. Dlatego nawet jeśli sam tego nie zrobiłeś, najlepiej jest sprawdzić i upewnić się, czy wizytówka jeszcze nie istnieje. I nie martw się: bez względu na to, kto to jest, osoba, która dodaje Twoją firmę do Map Google, nie ma kontroli nad tym wpisem. Takie uprawnienia ma tylko osoba, która udowodni, że jest właścicielem firmy i zgłosi prawa do wpisu. Przejmowaniem kontroli na profilu zajmiemy się w dalszej części tego artykułu.
2. Zgłoś swój wpis o firmie w wizytówce Google?
Drugim krokiem do podniesienia pozycji Twojej firmy w Mapach Google jest zgłoszenie prawa do wpisu. Dzieje się tak, ponieważ podczas tworzenia wizytówki możliwe jest podanie wyłącznie nazwy, kategorii i lokalizacji. Jednak kiedy zgłaszasz prawa do wpisu, możesz podać o wiele więcej szczegółów na temat swojej firmy. Im więcej informacji zawiera wpis o firmie, tym wyższa będzie jego pozycja w Mapach Google. Ponadto nie możesz wykonać żadnego z pozostałych kroków z tego przewodnika, jeśli Twój wpis nie jest przedmiotem roszczenia.
Warunkiem wstępnym zgłoszenia informacji o firmie w Mapach Google jest posiadanie bezpłatnego Profilu Firmy w Google. Jeśli masz już konto, po prostu otwórz informacje o swojej firmie w Mapach Google, wybierz opcję „Zgłoś prawa do tej firmy” lub „Jesteś właścicielem tej firmy?” i postępuj zgodnie z wyświetlanymi instrukcjami.
3. Dodaj informacje do swojej wizytówki w Google Maps
Gdy masz wpis o firmie w Mapach Google i połączone z nią konto Profilu Firmy, jesteś gotowy do optymalizacji, która pozwoli Ci uzyskać wyższą pozycję w lokalnych wynikach wyszukiwania. Jak wspomniano wcześniej, im więcej informacji zawiera Twoja wizytówka, tym wyższa powinna być jej pozycja w wynikach wyszukiwania. Aby dodać więcej informacji do swojej wizytówki, zaloguj się na swoje . Tutaj zobaczysz pulpit nawigacyjny z kilkoma zakładkami z boku.
Wybierz kartę „Informacje”, która zawiera Twoje imię i nazwisko, kategorię, adres, obszar działalności (jeśli dotyczy), godziny otwarcia, specjalne godziny pracy, numer telefonu, witrynę internetową, produkty, usługi, atrybuty i opis. Oto kilka wskazówek, jak zoptymalizować te sekcje Profilu Firmy, aby uzyskać wyższą pozycję w Mapach Google:
Konsekwentnie podawaj tę samą nazwę i adres
Mapy Google klasyfikują firmy, którym mogą zaufać, a jednym z mierników Twojej wiarygodności jest spójność informacji o Twojej firmie w internecie. Załóżmy na przykład, że masz firmę o nazwie „Centrum odnowy biologicznej Chomiczówka”. Upewnij się, że nazwa Twojej firmy w panelu Profilu Firmy w Google to dokładnie ta, a nie wersja z nieznaczną zmianą, na przykład „Chomiczówka Wellness Center”. Upewnij się również, że ta nazwa jest identyczna we wszystkich innych Twoich usługach online – Twojej witrynie, profilach w social mediach i nie tylko. To samo dotyczy informacji adresowych (na przykład os. i osiedle).
Aktualizuj swoje godziny pracy
Informacje o firmach w Mapach Google komunikują użytkownikom, czy firma jest otwarta, zamknięta lub czy wkrótce zostanie otwarta lub zamknięta. Aktualizowanie tych godzin w Google sygnalizuje, że jesteś aktywny, a co za tym idzie, godny zaufania, a to pomoże Ci w utrzymaniu pozycji. Uniemożliwi to również klientom udanie się do Twojego sklepu tylko po to, by stwierdzić, że jest on zamknięty, co może wywołać negatywną opinię.
Napisz opis firmy
Opis Twojej firmy w Mapach Google powinien przedstawiać ogólny obraz oraz zakres działalności Twojej firmy. Warto dodać także unikalne cechy i wyróżniki zachęcające do odwiedzenia. Powinien być również napisany w stylu, który pasuje do Twojej marki, aby pomóc nawiązać lepsze połączenie. Pamiętaj, aby w opisie uwzględnić słowa kluczowe, ponieważ pomoże to wpisowi Twojej firmy w Mapach Google w rankingu nie tylko wyszukiwań zawierających nazwę Twojej firmy, ale także wyszukiwań produktów i usług.
Prawidłowo skategoryzuj swoją firmę
Pod względem rankingu bardzo ważna jest kategoria Twojej firmy, która pojawia się w Mapach Google. Jako kategorię główną wybierz tę, która najlepiej odzwierciedla podstawową ofertę Twojej firmy. Jeśli zastosowanie mają jakiekolwiek inne kategorie, wybierz je jako kategorie drugorzędne.
Użyj lokalnego numeru telefonu
Użyj lokalnego numeru telefonu z numerem kierunkowym swojej lokalizacji. Pomoże Ci to osiągnąć wyższą pozycję w Mapach Google, a także zweryfikuje dla wyszukiwarek, czy Twoja firma znajduje się w tym obszarze.
4. Dodaj zdjęcia do swojej wizytówki Google
Uzupełnianie wizytówki o zdjęcia sygnalizuje, że Twoja firma jest aktywna i zasługuje na wyższą pozycję w wynikach. Ponadto, ponieważ technologia rozpoznawania zdjęć Google jest coraz bardziej zaawansowana, Google zaczyna wyświetlać obrazy w lokalnych wynikach wyszukiwania. Dodatkowo zgodnie z zasadą: „Google kocha to, co kochają konsumenci, a konsumenci uwielbiają zdjęcia”, jeśli nie dodasz zdjęć do wpisu, wyświetli się ogólny obraz mapy, który nie jest atrakcyjny.
Aby poprawić swój ranking w Mapach Google, prześlij do wpisu o firmie wysokiej jakości i atrakcyjne zdjęcia, które pokazują, jak wygląda praca w Twojej firmie. Aby to zrobić, przejdź do karty „Zdjęcia” w Profilu Firmy i kliknij niebieskie kółko z białym znakiem plus. Stamtąd możesz przeciągnąć i upuścić zdjęcia filmy. Warto dodawać nowe zdjęcia regularnie.
5. Zabiegaj o recenzje i opinie
Wiedząc, że Google uwielbia to, co kochają klienci, nie powinno dziwić, że Mapy Google faworyzują w rankingu wpisy o firmach z pozytywnymi recenzjami. Musisz proaktywnie prosić o recenzje, a także odpowiadać na nie. Odpowiadanie na recenzje zachęca do zostawiania większej ich liczby i łagodzi szkody wynikające z negatywnych recenzji. Ponadto Twoje odpowiedzi pokazują innym potencjalnym klientom, jak bardzo zwracasz uwagę na klientów i jak dobrze rozwiązujesz problemy.
6. Skonsoliduj swoje wpisy w Google Maps
Usuń zduplikowane wpisy i zbędne informacje, aby mieć pewność, że Twój jedyny prawdziwy wpis znajdzie się w rankingu.
7. Regularnie publikuj newsy w Google Maps
Podobnie jak w przypadku Facebooka, możesz publikować posty, które pojawiają się bezpośrednio we wpisie o firmie w Mapach Google. Regularne publikowanie takich postów wysyła do Google sygnały, że aktywnie zarządzasz wpisem, który bierze pod uwagę podczas ustalania rankingu.
Wyższa pozycja w Google Maps poprzez optymalizację witryny
Oprócz podejmowania działań bezpośrednio związanych z wpisem o firmie, istnieje kilka optymalizacji, które możesz przeprowadzić w swojej witrynie, aby zapewnić wyższą pozycję w rankingu Map Google.
1. Upewnij się, że Twoja witryna jest responsywna
Po pierwsze, upewnij się, że witryna jest responsywna, co oznacza, że działa spójnie na każdym urządzeniu i na dowolnym rozmiarze ekranu. Wizytówka Google zawiera link do Twojej witryny. Ze względu na to, że coraz więcej wyszukiwań w Google odbywa się na urządzeniach mobilnych, odbiór użytkowników kierowanych do witryny nieatrakcyjnej i niedopasowanej do urządzeń mobilnych spowoduje pogorszenie pozycji w Mapach Google.
2. Dodaj lokalne słowa kluczowe do swojej witryny
Oczywiście pomoże to Twojej witrynie osiągnąć wyższą pozycję w wyszukiwarce Google, ale może również wpłynąć na to, jak wysoko plasuje się Twoja wizytówka w Mapach Google. Dlatego pamiętaj o umieszczeniu słów kluczowych opartych na lokalizacji na głównych stronach witryny, takich jak strona główna, strona o nas, strona kontaktowa, strona produktów i usług, a nawet posty na blogu.
Wyróżnienie na Twojej witrynie internetowej informacji powiązanych z lokalizacją może pomóc poprawić pozycje Twojej firmy w Mapach Google również dla tego obszaru.
3. Umieść mapę Google na swojej stronie internetowej
Innym sposobem na uzyskanie wyższej pozycji w Mapach Google jest osadzenie mapy Google na swojej stronie internetowej. Najczęściej warto zrealizować to na stronie kontaktowej. Osadzenie mapy Google to po prostu kolejny sposób na poinformowanie Google, że Twoja firma znajduje się tam, gdzie podaje jej wpis. Użyj tego samego adresu, który masz we wpisie o firmie w Mapach Google.
Aby osadzić Mapę Google w swojej witrynie, wyszukaj nazwę swojej firmy w Mapach Google. Kliknij „Udostępnij” w swoim wpisie i wybierz zakładkę „Osadź mapę”. Skopiuj i wklej link na stronie kontaktowej swojej firmy.
4. Skoncentruj się na budowaniu lokalnych linków
Według Moz sygnały linków, takie jak autorytet linku do domeny i ilość, należą do głównych czynników, które wpływają na ranking w lokalnych wyszukiwaniach i wynikach pakietów przekąsek. W związku z tym lokalne SEO również wymaga budowania linków, aby zwiększyć swój profil linków. Należy pamiętać, że domeny powinny być odpowiednie dla Twojej lokalizacji.
Podsumowanie
Podobnie jak w przypadku każdej optymalizacji SEO, optymalizacja wizytówki Profilu Firmy w Google powinna skupiać się na dostarczaniu jak największej ilości informacji o Twojej firmie. Informacje te powinny się znaleźć nie tylko w profilu Twojej firmy, ale także w zewnętrznych źródłach, takich jak Twoja witryna, agregaty opinii, a nawet konta w mediach społecznościowych.
Choć nie jesteśmy w stanie poznać każdego konkretnego czynnika rankingowego, wiemy że ich ostatecznym celem jest proponowanie użytkownikom firm najlepiej odpowiadających ich potrzebom.
bardzo dobry artykuł, szczególnie o linkach lokalnych wszyscy zapominają a to klucz do sukcesu
W sumie sama obecność firmy na mapach Google jest moim zdaniem obowiązkowa. Oczywiście również warto jest mieć wizytówkę Google Moja Firma ponieważ coraz więcej osób korzysta z tak szybko dostępnych usług.
Sam to widzę ze swojego doświadczenia, że mnóstwo firm robil GMF na odwal się. A każdy szczegół ma ogromne znaczenie w końcowym rozrachunku. Jak widać jest sporo elementów, które mają wpływ.
Jednego nie znalazłem. Jak zmieniać regularnie hasło przed nazwą firmy widoczne w mapach google? U mojej konkurencji co miesiąc przed nazwą firmy pojawia się hasło reklamowe coś w stylu: —Transport mebli— Usługi Przewozowe Jan Kowalski. A za miesiąc mają: —Wozimy ludzi na lotnisko— Usługi Przewozowe Jan Kowalski. Kiedy ja chciałem zrobić podobnie i zmieniłem nazwę firmy moja wizytówka została zablokowana. Moje pytanie jak dodawać takie hasła bez ryzyka blokady. Dodam że ten slogan w mapach google jest widoczny na niebiesko i o dziwo nie widać nazwy firmy tylko to hasło reklamowe. Nazwa firmy widoczna dopiero po kliknięciu w ten niebieski napis. Jak zrobić coś takiego? Ktoś wie? Proszę o pomoc