Search Console Insights

Google przedstawiło nowy raport w narzędziu Google Search Console, którego celem jest łatwa analiza treści znajdujących się na połączonej z GSC stronie internetowej.
Narzędzie Search Console Insights pozwala na śledzenie statystyk dotyczących treści na stronie. Dzięki zastosowaniu raportów, narzędzie to umożliwia przeprowadzenie analizy treści na stronie internetowej w sposób prosty, co może się przełożyć na uzyskanie cennych wniosków dotyczących treści na stronie.
Dzięki Search Console Insights możliwe jest połączenie danych dostępnych w Google Search Console i Google Analytics, co ułatwia proces zrozumienia danych – zwłaszcza w kontekście popularności treści. Warto zaznaczyć, że ta funkcja wymaga połączenia narzędzi GA i GSC.
Nowy raport jest przejrzysty i czytelny. Za pomocą wykresów, tabel i liczb pokazuje ogólną sytuację serwisu, nowe treści, liczbę odwiedzin oraz najpopularniejsze treści na stronie, czyli takie, które w analizowanym czasie były źródłem odwiedzin największej liczby użytkowników.
Sekcja „Najpopularniejsze wpisy” to tylko podsumowanie informacji, ale w raporcie możemy zobaczyć jakie frazy są najpopularniejsze dla danego wpisu, czy zyskuje on popularność oraz jakie ma statystyki. Wszystkie te dane są (i były wcześniej) dostępne, ale zebranie ich w jeden spójny raport znacznie ułatwia i przyspiesza analizę.
Ostatnimi sekcjami raportu są dane dotyczące źródeł ruchu i najczęściej wyszukiwanych fraz w kontekście całej witryny, okraszone dodatkowymi statystykami ilościowymi. Tak zbudowane narzędzie Search Console Insights może być podstawą do generowania dodatkowych raportów z pozycjonowania – zawiera bowiem wiele bardzo przydatnych informacji.
Narzędzie jest cały czas rozwijane – nowe funkcje i raporty są do niego dodawane, co widać na różnych kontach Google Search Console – różnią się one nieco, jeśli chodzi o zawartość samego raportu.
Bardzo dobry wpis. Konkretna informacja