preloader
Wypełnij formularz
Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.


OsCommerce - Optymalizacja SEO i pozycjonowanie sklepu

Wybór odpowiedniego systemu zarządzania treścią (CMS – ang. Content Management System) dla Twojego sklepu internetowego może mieć duży wpływ na efektywność pozycjonowania. Przystępne rozwiązania i prostota działań umożliwia szybką optymalizację, a co za tym idzie przyspieszenie tempa wzrostu widoczności sklepu. Jedną z ciekawych propozycji jest dostępne od 2000 roku na bazie bezpłatnej licencji open source oprogramowanie OsCommerce. Poznaj możliwości skutecznego pozycjonowania Twojego sklepu na OsCommerce z Agencją Widzialni.pl.

Twój sklep internetowy na CMS OsCommerce

CMS OsCommerce jest jednym z najstarszych systemów dostępnych na rynku. Obecnie około 350 000 sklepów internetowych korzysta z tego oprogramowania. Jego niewątpliwą zaletą jest możliwość bezpłatnego pobrania i instalacji, a także możliwość dowolnej ingerencji w kod źródłowy. Utworzenie i prowadzenie sklepu internetowego na OsCommerce wymaga jednak poniesienia dodatkowych kosztów, m.in.:

  • wykupienia powierzchni serwerowej,
  • wykupienia hostingu,
  • zakupu domeny,
  • zaprojektowanie i wdrożenie sklepu,
  • zakup dodatkowych wtyczek.

OsCommerce może pochwalić się ponad 9-tysiącami dostępnych i ciągle aktualizowanych wtyczek, a także ogromną społecznością użytkowników, którzy służą dobrymi radami i pomocą w zakresie technicznych aspektów budowy i zarządzania stroną. Jednak nie jest to oprogramowanie polecane laikom programistycznym. Zdecydowana większość zadań związanych z instalacją, aktualizacjami czy zmianami na stronie, wymaga wiedzy i umiejętności z tego zakresu. Czy jednak OsCommerce jest systemem pozwalającym prowadzić skuteczne pozycjonowanie i efektywną sprzedaż w Internecie? Przy założeniu wykorzystania niezbędnych zasobów programistycznych, zdecydowanie tak. CMS OsCommerce pozwala skutecznie konkurować na rynku sprzedaży internetowej.

Oprogramowanie OsCommerce polecane jest głównie niewielkim sklepom. Implementacja OsCommerce dla rozbudowanych sklepów internetowych może generować sporo błędów, a zatem konieczności ciągłej, wytężonej pracy programisty, co może pociągnąć za sobą wysokie koszty. Wliczając w koszt prowadzenia sklepu internetowego zaprojektowanie przyjaznego klientom szablonu, instalację wszystkich niezbędnych rozszerzeń, wtyczek lub integracji, a także konieczność prowadzenia niezbędnych prac optymalizacyjnych powoduje, warto bardzo dokładnie przemyśleć instalację oprogramowania OsCommerce dla sklepu. Jeśli zdecydujesz się na skorzystanie z oprogramowana OsCommerce i będziesz potrzebował wsparcia w zakresie prowadzenia optymalizacji oraz pozycjonowania, skontaktuj się z Agencja marketingu internetowego SEO/SEM Widzialni.pl. Nasze wieloletnie doświadczenie w zakresie pozycjonowania sklepów internetowych na OsCommerce pozwala wdrażać skuteczne rozwiązania oraz osiągać założone rezultaty w postaci wzrostów widoczności i ruchu, co w konsekwencji może przełożyć się na sprzedaż z Twojego sklepu internetowego.

  • dostosowanie kodu strony pod wymogi Goole – zoptymalizowany kod HTML, możliwość wprowadzenia poprawnych przekierowań, sitemapy czy meta danych;
  • kod źródłowy – dostęp do kodu źródłowego i możliwość jego edycji;
  • wbudowany moduł bloga – niezależnie od wysokości abonamentu;
  • darmowy certyfikat SSL – dla każdego sklepu internetowego od Selly,
  • integracja z narzędziami Google – Google Analytics, Google Search Console, Google Tag Manager i wiele innych dostępnych narzędzi Google z łatwością współpracują z oprogramowaniem Selly.

Oprogramowanie Selly dostępne jest w trzech podstawowych pakietach. Przyglądając się szczegółom pakietów zauważyć można, że zasadnicze różnice między pakietami występują głównie w wielkości miesięcznego transferu i pojemności dyskowej oraz możliwości rozbudowy o dodatkowe funkcje. Jeśli więc dopiero rozpoczynasz przygodę z e-commerce, wybór najniższego pakietu nie będzie błędem. Niemniej jednak przed finalna decyzją o wyborze Selly warto skorzystać z trzydziestodniowego bezpłatnego okresu próbnego w celu poznania oprogramowania. Ceny sklepów internetowych na platformie Selly nie należą do najwyższych na rynku, a możliwości oferowane przez oprogramowanie pozwala sklepom internetowym opartym na Selly aktywnie walczyć o klienta w trudnej branży sprzedaży online. Selly nie posiada sprecyzowanej grupy docelowej odbiorców, co pozwala każdemu biznesowi skorzystać z oprogramowania i pracować nad zwiększaniem skuteczności sprzedaży online. Każdy nowy sklep Selly posiada:

  • możliwość sprzedaży do 500 000 produktów,
  • nielimitowaną liczbę administratorów,
  • integracje z Allegro oraz eBay,
  • wbudowaną opcję płatności online,
  • ponad 130 gotowych integracji,
  • podstawowe wersje językowe (polski, angielski, niemiecki),
  • standardowo responsywny szablon,
  • brak prowizji od sprzedaży.

Selly nie jest wolne od wad, jednak większość zagadnień związanych z wadami związanych jest z możliwymi trudnościami z implementacją innych niż domyślne szablony, czy zmianą dostarczonego szablonu sklepu, a zatem rzeczami związanymi raczej z indywidualnym wyglądem sklepu, a nie bezpośrednio wpływającymi na SEO.

Powyższe i wiele innych funkcji dostępnych w zależności od wysokości miesięcznego abonamentu, z całą pewnością pozwalają stawiać Selly wśród dobrze dostosowanych do prowadzenia sprzedaży online platform SaaS.

Selly doskonale sprawdzi się dla tych przedsiębiorców, którzy poszukują stosunkowo taniego i w miarę niezawodnego narzędzia, oferującego jednocześnie bogate funkcjonalności i wysokiej jakości obsługi. Zasadnicza obsługa sklepu internetowego Selly nie powinna generować trudności. Również działania związane z rozbudową liczby produktów czy kategorii są stosunkowo intuicyjne i proste do przeprowadzenia.

Uzyskaj bezpłatną wycenę profesjonalnego pozycjonowania sklepu na OsCommerce

Pozycjonowanie sklepów internetowych OsCommerce

Proces pozycjonowania e-commerce jest długofalowe działania w zakresie bardzo wielu zadań mających na celu poprawę widoczności sklepu internetowego w wyszukiwarce. Pozycjonowanie (SEO – ang. Search Engine Optimization) dla OsCommerce nie różni się znacząco od działań na innych CMS-ach i opiera się na trzech zasadniczych elementach:

  • optymalizacji kodu źródłowego sklepu internetowego do aktualnych wymogów wyszukiwarki,
  • budowy naturalnej struktury linkowania wewnętrznego i zewnętrznego,
  • ciągłego tworzenia i rozbudowy zawartości treściowej serwisu internetowego.

Powyższe trzy elementy stanowią podstawę skutecznego pozycjonowania. Powinny być zatem oparte o precyzyjną strategię działań oraz konsekwentnie analizowane. Każdy sklep internetowy oparty na OsCommerce na wstępie działań SEO powinien przejść gruntowny audyt, pozwalający zidentyfikować wszystkie niezbędne dla poprawy efektywności pozycjonowania elementy i być podstawą do optymalizacji.

Uzyskaj bezpłatną wycenę profesjonalnego pozycjonowania sklepu na OsCommerce

Optymalizacja e-commerce dla OsCommerce

Optymalizacja sklepów internetowych na CMS OsCommerce opiera się na cyklicznym dostosowywaniu kodu źródłowego sklepu internetowego do zmiennych wymogów wyszukiwarki internetowej. Wśród najważniejszych elementów optymalizacji sklepów OsCommerce należy wymienić:

  • Ustawienie obsługi przyjaznych adresów URL – mianem przyjaznych adresów URL określa się proste do zapamiętania linki, precyzyjnie charakteryzująca zawartość danej podstrony. Implementacja przyjaznych adresów URL na OsCommerce pozwoli robotom wyszukiwarek oraz użytkownikom na łatwe poruszanie się w ramach serwisu i pozytywnie wpływa na efektywność pozycjonowania. Obsługę przyjaznych adresów URL można zaimplementować za pomocą wtyczki Ultimate SEO URLs.
  • Mapa serwisu w formacie pliku sitemap.xml – plik ten nie ma bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie sklepów internetowych na OsCommerce, wpływa jednak na tempo i poprawność procesu indeksacji całego serwisu. Utworzony plik sitemap.xml należy dodać do indeksacji w narzędzi Google Search Console. Konieczne jest również każdorazowe uaktualnianie pliku wraz z każdą zmianą struktury serwisu. W celu utworzenia pliku sitemap.xml skorzystaj z rozszerzenia Google XML Sitemap Feed.
  • Aktualizacja pliku robots.txt – roboty wyszukiwarek z każdą wizytą na stronie internetowej pobierają strukturę dozwolonych i zabronionych do indeksacji podstron z pliku robots.txt. Jest to katalog podstron, określający które strony nie powinny, a które są otwarte do weryfikacji przez roboty wyszukiwarki. Plik robots.txt należy skonfigurować i wgrać do głównego katalogu sklepu OsCommerce.
  • Usunięcie identyfikatorów sesji – efektywność indeksowania sklepu internetowego OsCommerce można poprawić poprzez umożliwienie robotom weryfikacji podstron bez identyfikatorów sesji (ciągu znaków dodawanych na końcu adresu). W tym celu należy zastosować wtyczkę sID killer.
  • Meta dane – określenie tytułu oraz opisu danej podstrony może w dużym stopniu wpłynąć na efektywność e-sklepu OsCommerce. Mimo, że nie są to widoczne bezpośrednio na stronie internetowej elementy, mogą one znacząco wpłynąć na liczbę wejść na stronę. Meta title i meta description stanowią elementy widoczne na stronie wyników wyszukiwania. Jeśli precyzyjnie opisują zawartość podstrony, z uwzględnieniem istotnych słów kluczowych oraz wezwaniem do działania (zachętą do odwiedzenia podstrony) mają szansę zwiększyć popularność Twojego serwisu.
  • Nagłówki Hx – treść na stronach sklepu internetowego powinna zawsze przyjąć czytelną strukturę opartą na kaskadowych arkuszach stylów CSS. Należy pamiętać, aby każda treść zawierała uporządkowaną strukturę nagłówków H1 – H6. Pozwoli to zachować czytelność strony dla robotów wyszukiwarek oraz użytkowników.

Wszystkie wyżej wskazane oraz inne, niezbędne dla poprawnej optymalizacji struktury sklepu internetowego OsCommerce wtyczki dostępne są do pobrania na stronie supportu https://apps.oscommerce.com.

Content marketing dla OsCommerce

Wyszukiwarki internetowe oparte są na zawartości tekstowej. To właśnie unikalny, angażujący i poprawnie zoptymalizowany content jest jednym z najważniejszych czynników pozwalających zdobyć przewagę konkurencyjną w sprzedaży internetowej. Roboty wyszukiwarek podczas każdej wizyty na stronach sklepu internetowego weryfikują strukturę treści, zawartość fraz kluczowych oraz jej unikalność. Dlatego też należy zwrócić szczególną uwagę na poprawność następujących elementów:

  • opisy kategorii,
  • opisy produktów,
  • strony producentów,
  • sekcję blogową czy poradnikową.

Poprawne, unikalne i angażujące opisy zachęcają ponadto użytkowników do zapoznania się z oferowanymi produktami, a także wpływają na wzrosty sprzedaży z e-sklepu. OsCommerce pozwala na swobodną rozbudowę treści na wszystkich podstron kategorii i produktów, a także implementację sekcji blogowej. Poradnik produktowy, FAQ czy blog umożliwia dodanie do strony nieograniczonej ilości treści, implementacji istotnych dla pozycjonowania fraz kluczowych, co w konsekwencji wpłynie na widoczność i ruch organiczny na stronie. Możliwość rozbudowy struktury sklepu internetowego o unikalny content powinna być stałym elementem strategii marketingu internetowego oraz pozycjonowania dla każdej strony internetowej. Cyklicznie rozbudowuj treść na stronach sklepu OsCommerce i pozyskuj nowych klientów.

Uzyskaj bezpłatną wycenę profesjonalnego pozycjonowania sklepu na OsCommerce

Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne OsCommerce

Odnośniki prowadzące do zewnętrznych stron internetowych oraz przychodzące do e-sklepu stanowią kolejny, równie istotny jak treści, element skutecznego pozycjonowania. Proces pozycjonowania obejmuje swoim zakresem efektywne linkowanie, czyli weryfikację, optymalizację oraz budowę naturalnej struktury odnośników (dodawanie lub zrzekanie się linków). Należy pamiętać o określeniu linków odpowiednimi atrybutami:

  • linki przychodzące – atrybut “follow”,
  • linki wychodzące – atrybut no “follow”.

Umożliwi to pozyskanie “mocy” stron linkujących do sklepu internetowego bez utraty zebranej “mocy” przez sam sklep.

W ramach optymalizacji należy zadbać również o strukturę odnośników wewnętrznych, czyli odnośników w obrębie strony. Linkowanie wewnętrzne powinno przede wszystkim zachować logiczną strukturę.

Przy założeniu posiadania wystarczającej wiedzę z zakresu programowania oraz procesu SEO, optymalizacja sklepu internetowego OsCommerce możliwa jest do przeprowadzenia samodzielnie przez właściciela sklepu. W innym przypadku poziom skomplikowania tego zadania może być zbyt wysoki. Jeśli chcesz skutecznie pozycjonować swój sklep na OsCommerce, a nie poruszasz się biegle w językach programowania lub nie dysponujesz dedykowanym zapleczem programistycznym, skontaktuj się z Agencją marketingu internetowego SEO/SEM Widzialni.pl. Posiadamy niezbędne doświadczenie, wiedzę oraz umiejętności, aby skutecznie wypozycjonować Twój e-sklep na OsCommerce. Nasi specjaliści czekają na Ciebie!

Ile kosztuje pozycjonowanie OsCommerce?

Określenie sztywnej ceny pozycjonowania sklepu OsCommerce dla wszystkich branż i każdego sklepu online, jest w praktyce niemożliwe. Każdy bowiem sklep internetowy funkcjonuje w specyficznych warunkach związanych z branżą, lokalnym rynkiem, ma inną historię, zawiera różnej jakości content oraz odnośniki przychodzące i wychodzące. Nie bez znaczenia są w tym kontekście również potrzeby, cele oraz możliwości właściciela sklepu internetowego OsCommerce. Dlatego też Agencja marketingu internetowego SEO/SEM Widzialni.pl oferuje dla każdego indywidualną wycenę skutecznego pozycjonowania opartą na analizie wszystkich elementów funkcjonowania sklepu w Internecie. Dzięki temu przedsiębiorca otrzymuje precyzyjnie wyceniony plan działań określający niezbędne nakłady dla uzyskania wysokiej widoczności i ruchu organicznego pozwalającego na osiągnięcie pozycji lidera w branży. Skontaktuj się już teraz z naszymi przedstawicielami i bezpłatnie poznaj koszt pozycjonowania Twojego sklepu internetowego OsCommerce.

Uzyskaj bezpłatną wycenę profesjonalnego pozycjonowania sklepu na OsCommerce

Pozycjonowanie e-sklepów OsCommerce w Widzialni.pl

Skuteczne pozycjonowanie OsCommerce w Agencji Widzialni.pl oparte jest na podstawowych filarach każdego procesu SEO. Są nimi:

  • optymalizacja SEO sklepu internetowego,
  • efektywna budowa naturalnego profilu linkowania wewnętrznego i zewnętrznego,
  • unikalny i angażujący content marketing.

Precyzyjne działania w powyższych trzech zakresach poparte szczegółowymi analizami dotyczącymi zachowania serwisu, pozycji fraz kluczowych, a także widoczności sklepu internetowego w Internecie, pozwalają prowadzić skuteczne działania SEO dla sklepów internetowych OsCommerce każdej branży. Wieloletnie doświadczenie specjalistów Agencji marketingu internetowego SEO/SEM Widzialni.pl, najwyższy poziom obsługi, a przede wszystkim skuteczność działań pozwala nam zaproponować nasze usługi również na potrzeby Twojego sklepu OsCommerce. Skontaktuj się z nami już teraz i zyskuj więcej z obecności w Internecie z Widzialni.pl!

Najczęściej zadawane pytania - FAQ

Czy muszę pozycjonować strony e-commerce OsCommerce?

Nie musisz. Jeśli jednak chcesz zdobyć nowych klientów i rozwijać swój sklep w celu zyskania i zwiększania przewagi konkurencyjnej, powinieneś zainwestować w pozycjonowanie – obecnie jedyną skuteczną i tanią formę kompleksowego marketingu w sieci. Skontaktuj się z Widzialni.pl i zyskuj więcej!

Ile kosztuje pozycjonowanie e-sklepu na OsCommerce?

Koszt pozycjonowania sklepów OsCommerce uzależniony jest od bardzo wielu czynników. Dlatego Widzialni.pl stosujemy indywidualną metodę indywidualnej wyceny dla każdego serwisu. Skontaktuj się z nami już teraz i bezpłatnie poznaj koszt pozycjonowania Twojego sklepu OsCommerce.

Kiedy będę widział wyniki pozycjonowania OsCommerce?

Mnogość czynników, często niezależnych od procesu SEO nie pozwala określić terminu uzyskania wyników z pozycjonowania sklepu OsCommerce. Z naszego doświadczenia możemy jednak zakładać, że stabilne efekty SEO powinny pojawić się od czwartego miesiąca prowadzenia intensywnych działań w ramach pozycjonowania e-commerce.

Ile zarobię pozycjonując sklep OsCommerce?

Pozycjonowanie e-commerce nie jest równoznaczne z prowadzeniem sprzedaży internetowej. SEO jest procesem poprzedzającym sprzedaż – budową możliwości odnalezienia Twojego sklepu internetowego. Dlatego też nie można określić poziomu możliwej do uzyskania sprzedaży. Można jednak założyć, że im szybciej rozpoczniesz skuteczne pozycjonowanie sklepu OsCommerce z Widzialni.pl, tym szybsze do osiągnięcia będą efekty w postaci sprzedaży.

Nie znam się na programowaniu, jak pozycjonować sklep na OsCommerce?

Jeśli nie posiadasz wymaganej wiedzy programistycznej lub nie pracuje dla Ciebie dedykowany programista, skorzystaj z naszej wiedzy. Posiadamy wieloletnie doświadczenie w skutecznym prowadzeniu różnorodnych procesów e-commerce na stronach OsCommerce. Współpracując z Widzialni.pl jedyne, na czym musisz się skupiać, to prowadzenie sprzedaży. Kompleksowe pozycjonowanie pozostaw w naszych rękach.

Jaką gwarancję skuteczności pozycjonowania OsCommerce daje agencja Widzialni.pl?

Proces pozycjonowania sklepów internetowych nie może być poddany gwarancji. Wynika to z wpływu na efektywność procesu bardzo wielu, często niezależnych od agencji SEO czynników. Agencja Widzialni.pl może jednak zagwarantować najwyższy poziom rzetelności wykonywanej pracy, co od lat pozwala skutecznie pozycjonować sklepy internetowe OsCommerce.

Dane kontaktowe

Agencja SEO i SEM Widzialni.pl
61-896 Poznań, ul. Towarowa 35
Biurowiec Delta

739 943 900

Biuro czynne: poniedziałek - piątek
od 8:00 do 16:00

Ocena strony:

(0/5), 0 głosów

Brak ocen. Bądź pierwszą osobą, która odda głos!

Wypełnij formularz
Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.