CMS OsCommerce jest jednym z najstarszych systemów dostępnych na rynku. Obecnie około 350 000 sklepów internetowych korzysta z tego oprogramowania. Jego niewątpliwą zaletą jest możliwość bezpłatnego pobrania i instalacji, a także możliwość dowolnej ingerencji w kod źródłowy. Utworzenie i prowadzenie sklepu internetowego na OsCommerce wymaga jednak poniesienia dodatkowych kosztów, m.in.:
- wykupienia powierzchni serwerowej,
- wykupienia hostingu,
- zakupu domeny,
- zaprojektowanie i wdrożenie sklepu,
- zakup dodatkowych wtyczek.
OsCommerce może pochwalić się ponad 9-tysiącami dostępnych i ciągle aktualizowanych wtyczek, a także ogromną społecznością użytkowników, którzy służą dobrymi radami i pomocą w zakresie technicznych aspektów budowy i zarządzania stroną. Jednak nie jest to oprogramowanie polecane laikom programistycznym. Zdecydowana większość zadań związanych z instalacją, aktualizacjami czy zmianami na stronie, wymaga wiedzy i umiejętności z tego zakresu. Czy jednak OsCommerce jest systemem pozwalającym prowadzić skuteczne pozycjonowanie i efektywną sprzedaż w Internecie? Przy założeniu wykorzystania niezbędnych zasobów programistycznych, zdecydowanie tak. CMS OsCommerce pozwala skutecznie konkurować na rynku sprzedaży internetowej.
Oprogramowanie OsCommerce polecane jest głównie niewielkim sklepom. Implementacja OsCommerce dla rozbudowanych sklepów internetowych może generować sporo błędów, a zatem konieczności ciągłej, wytężonej pracy programisty, co może pociągnąć za sobą wysokie koszty. Wliczając w koszt prowadzenia sklepu internetowego zaprojektowanie przyjaznego klientom szablonu, instalację wszystkich niezbędnych rozszerzeń, wtyczek lub integracji, a także konieczność prowadzenia niezbędnych prac optymalizacyjnych powoduje, warto bardzo dokładnie przemyśleć instalację oprogramowania OsCommerce dla sklepu. Jeśli zdecydujesz się na skorzystanie z oprogramowana OsCommerce i będziesz potrzebował wsparcia w zakresie prowadzenia optymalizacji oraz pozycjonowania, skontaktuj się z Agencja marketingu internetowego SEO/SEM Widzialni.pl. Nasze wieloletnie doświadczenie w zakresie pozycjonowania sklepów internetowych na OsCommerce pozwala wdrażać skuteczne rozwiązania oraz osiągać założone rezultaty w postaci wzrostów widoczności i ruchu, co w konsekwencji może przełożyć się na sprzedaż z Twojego sklepu internetowego.
- dostosowanie kodu strony pod wymogi Goole – zoptymalizowany kod HTML, możliwość wprowadzenia poprawnych przekierowań, sitemapy czy meta danych;
- kod źródłowy – dostęp do kodu źródłowego i możliwość jego edycji;
- wbudowany moduł bloga – niezależnie od wysokości abonamentu;
- darmowy certyfikat SSL – dla każdego sklepu internetowego od Selly,
- integracja z narzędziami Google – Google Analytics, Google Search Console, Google Tag Manager i wiele innych dostępnych narzędzi Google z łatwością współpracują z oprogramowaniem Selly.
Oprogramowanie Selly dostępne jest w trzech podstawowych pakietach. Przyglądając się szczegółom pakietów zauważyć można, że zasadnicze różnice między pakietami występują głównie w wielkości miesięcznego transferu i pojemności dyskowej oraz możliwości rozbudowy o dodatkowe funkcje. Jeśli więc dopiero rozpoczynasz przygodę z e-commerce, wybór najniższego pakietu nie będzie błędem. Niemniej jednak przed finalna decyzją o wyborze Selly warto skorzystać z trzydziestodniowego bezpłatnego okresu próbnego w celu poznania oprogramowania. Ceny sklepów internetowych na platformie Selly nie należą do najwyższych na rynku, a możliwości oferowane przez oprogramowanie pozwala sklepom internetowym opartym na Selly aktywnie walczyć o klienta w trudnej branży sprzedaży online. Selly nie posiada sprecyzowanej grupy docelowej odbiorców, co pozwala każdemu biznesowi skorzystać z oprogramowania i pracować nad zwiększaniem skuteczności sprzedaży online. Każdy nowy sklep Selly posiada:
- możliwość sprzedaży do 500 000 produktów,
- nielimitowaną liczbę administratorów,
- integracje z Allegro oraz eBay,
- wbudowaną opcję płatności online,
- ponad 130 gotowych integracji,
- podstawowe wersje językowe (polski, angielski, niemiecki),
- standardowo responsywny szablon,
- brak prowizji od sprzedaży.
Selly nie jest wolne od wad, jednak większość zagadnień związanych z wadami związanych jest z możliwymi trudnościami z implementacją innych niż domyślne szablony, czy zmianą dostarczonego szablonu sklepu, a zatem rzeczami związanymi raczej z indywidualnym wyglądem sklepu, a nie bezpośrednio wpływającymi na SEO.
Powyższe i wiele innych funkcji dostępnych w zależności od wysokości miesięcznego abonamentu, z całą pewnością pozwalają stawiać Selly wśród dobrze dostosowanych do prowadzenia sprzedaży online platform SaaS.
Selly doskonale sprawdzi się dla tych przedsiębiorców, którzy poszukują stosunkowo taniego i w miarę niezawodnego narzędzia, oferującego jednocześnie bogate funkcjonalności i wysokiej jakości obsługi. Zasadnicza obsługa sklepu internetowego Selly nie powinna generować trudności. Również działania związane z rozbudową liczby produktów czy kategorii są stosunkowo intuicyjne i proste do przeprowadzenia.