GoShop - Optymalizacja SEO i pozycjonowanie sklepu
Pozycjonowanie stron internetowych (ang. SEO – Search Engine Optimization) to termin, z którym prędzej, czy później spotyka się każdy przedsiębiorca. Wynika to z niepodważalnego faktu wskazującego, że strony internetowe pozbawione działań SEO mają ogromne trudności w budowie rosnącego grona odbiorców. Jest to szczególnie ważne w przypadku e-commerce. Dlatego bezwzględnie należy zadbać o profesjonalne i skuteczne działania SEO dla każdego sklepu online już na etapie projektowania biznesu i wyboru CMS (ang. – Content Management System – system zarządzania treścią).
GO Shop – gotowe sklepy internetowe dla wymagających
Sklepy internetowe, które nie uwzględniają pozycjonowania w swojej strategii rozwoju, skazane są już na samym na porażkę. Brak obecności w Internecie, wyświetlanie strony internetowej na dalszych stronach w wynikach wyszukiwania, a także niewielka lub zerowa widoczność równają się zerowym wartościom ruchu organicznego i brakiem sprzedaży, a w konsekwencji zamknięciem sklepu www. Doskonałym sposobem na zaplanowanie i wdrożenie skutecznej kampanii jest nawiązanie współpracy z doświadczoną Agencją marketingu internetowego SEO/SEM Widzialni.pl. Wieloletnie doświadczenie w skutecznym prowadzeniu różnorodnych projektów pozycjonowania pozwala nam przygotować i wprowadzić w życie efektywne działania służące zwiększeniu widoczności Twojego sklepu i wzrostowi ruchu organicznego, co w konsekwencji jest najlepszym kierunkiem do możliwości uzyskania satysfakcjonującego poziomu sprzedaży.
Planowanie biznesu w zakresie handlu internetowego powinno już na etapie koncepcyjnym wziąć pod uwagę stworzenie sklepu www. Do wyboru mamy wiele możliwości, które sprowadzić można do następujących możliwości:
- wynajem platformy w formule SaaS (ang. Software as a Service – oprogramowanie jako usługa),
- wykorzystanie dostępnych, bezpłatnych struktur, np. Joomla czy WordPress,
- zakup licencji oprogramowania sklepu,
- zakup gotowego sklepu internetowego.
Ostatnia z wyżej wymienionych opcji reprezentowana jest przez GO Shop – spersonalizowane rozwiązania e-commerce dla świadomych i wymagających klientów. GO Shop to oprogramowanie pozwalające w prosty sposób zarządzać nawet skomplikowanymi stronami e-commerce. Działająca już ponad 10 lat platforma oferuje swoim klientom utworzenie zaawansowanych technologicznie i unikalnych sklepów internetowych, bazujących na wytycznych klienta. Oprogramowanie GO Shop stosowane jest obecnie w ponad 1 000 sklepów online. Swoją popularność zawdzięcza kilku istotnym wyróżnikom:
- Pełnej personalizacji szaty graficznej sklepu według wytycznych klienta,
- Braku ograniczeń w liczbie sprzedawanych produktów,
- Integracji z zewnętrznymi systemami (płatności, porównywarki cen, platformy sprzedażowe, firmy kurierskie etc.),
- Elastyczności i szybkiemu dostosowywaniu się do zmian na rynku e-commerce,
- Stosunkowo niskiej cenie.
Jednak to nie wszystko. Przyjazny użytkownikom CMS GO Shop oferuje szereg przydatnych w kontekście SEO udogodnień. Mechanizmy udostępnione użytkownikom ułatwiają działania optymalizacyjne i umożliwiają skuteczne pozycjonowanie. Wśród najważniejszych mechanizmów SEO dostępnych w ramach oprogramowania GO Shop wymienić należy:
- dostęp do serwera i ftp (ang. File Transfer Protocol – protokół transferu plików) – umożliwiający skuteczne i szybkie zarządzanie plikami strony,przyjazne adresy URL,
- automatycznie generowana sitemapa,
- możliwość ustawienia indywidualnych meta danych dla poszczególnych podstron,
- dane strukturalne w formacie LD+JSON, etc.,
- wersja responsywna sklepu w pakiecie.
GO Shop jest przeznaczony dla użytkowników, którzy posiadają zaawansowaną wiedzę lub zasoby w postaci specjalistów z zakresu programowania. Brak wiedzy może skutecznie zagrozić rozwojowi tworzonego serwisu lub uniemożliwić działania w ramach SEO. Jeśli jednak posiadasz niezbędne zasoby, warto zainteresować się możliwościami, jakie daje GO Shop. Jest to rozwiązanie dla wymagających klientów, niezależnie od wielkości biznesu, poszukujących dedykowanych rozwiązań, w oparciu o własne preferencje i cele. Standardowy koszt przygotowania sklepu internetowego przez Go Shop to 3 990 zł netto.
Optymalizacja sklepu internetowego na GO Shop
Uzyskanie realnych efektów w zakresie widoczności, ruchu, a finalnie sprzedaży ze sklepu internetowego wymaga zastosowania odpowiedniej strategii marketingowej, której niezwykle istotną częścią jest pozycjonowanie e-commerce. Jest bogaty zestaw długofalowych działań, które pozwalają praktycznie zwiększać widoczność oraz ruch organiczny w sklepie. SEO nie gwarantuje sprzedaży ze sklepu, są to jednak działania pozwalające skutecznie zwiększać widoczność i ruch na stronie. Efektywne pozycjonowanie sklepu online wymaga przeprowadzenie jego optymalizacji, czyli dostosowania ustawień serwisu do aktualnych wymogów wyszukiwarki internetowej. GO Shop to oprogramowanie umożliwiające samodzielne przeprowadzenie podstawowej optymalizacji sklepu internetowego. Do bardziej zaawansowanych prac niezbędna będzie jednak pomoc specjalistów z zakresu programowania i pozycjonowania. Jeśli poszukujesz wsparcia w zakresie optymalizacji i procesu pozycjonowania Twojego sklepu na GO Shop, skontaktuj się z naszymi specjalistami i uzyskaj bezpłatną wycenę działań SEO.
Do podstawowych działań optymalizacyjnych sklepu na GO Shop, możliwych do wykonania samodzielnie należą:
Plik robots.txt
Weryfikacja poprawności funkcjonowania pliku robots.txt – roboty wyszukiwarek wchodzące na stronę sklepu internetowego przeglądają i indeksują całą jego zawartość. Jeśli znajdują się na stronie elementy, które nie powinny być dostępne dla robotów (np. polityki prywatności, regulaminy, koszyki klientów, etc.), warto je zastrzec przed odwiedzinami. Do tego właśnie służy plik robots.txt. Jest to zatem swoisty drogowskaz, precyzyjnie wskazujący możliwości poruszania się po stronie dla botów Google. Plik robots.txt znajduje się pod adresem:
https://twojsklep.pl/robots.txt
W przypadku braku pliku pod powyższym adresem, wszystkie podstrony sklepu są widoczne dla robotów wyszukiwarki, co niekoniecznie pozytywnie wpływa na pozycjonowanie. W takiej sytuacji należy utworzyć plik ze stosownymi dyrektywami. Sklepy GO Shop standardowo zawierają plik robots.txt. Warto przyjrzeć się zapisom w pliku, aby uniknąć błędów.
Przyjazne adresy URL
Ustawienie przyjaznych adresów URL – proste i czytelne dla użytkowników oraz robotów wyszukiwarki adresy poszczególnych podstron, zawierające dodatkowo frazy kluczowe i ułatwiające poruszanie się po serwisie internetowym. CMS GO Shop umożliwia zmianę niepoprawnych pod względem Google adresów URL, np.:
https://twojsklep.pl/%kategoria%/product.php?id=232864
na przyjazne wersje adresów URL:
https://twojsklep.pl/kategoria-produktów/nazwa-produktu/
Czytelne i łatwo zapadające w pamięć oraz precyzyjnie wskazujące zawartość adresy w dużym stopniu wpływają na użyteczność serwisu i widoczność sklepu internetowego.
Sitemap.xml
Wygenerowanie pliku sitemap.xml – dla umożliwienia poprawnego i płynnego poruszania się po stronie www, niezbędne jest wygenerowanie swego rodzaju drogowskazów lub mapy dla robotów wyszukiwarki. Plik sitemap.xml zawiera między innymi datę ostatniej aktualizacji adresów podstron, ważność lub priorytet URL, a także informacje o częstotliwości wykonywanych na nich zmian. Plik sitemap.xml nie ma wpływu na pozycję witryny – jest jednak elementem wspierającym tempo indeksacji. Mapę strony można wygenerować między innymi na stronie przygotowanej przez Google: https://code.google.com/archive/p/sitemap-generators/wikis/SitemapGenerators.wiki.
Meta dane
Meta dane – meta title i meta description to elementy zamieszczane w sekcji strony, widoczne w wynikach wyszukiwania, jako tytuł i opis danego wyniku wyszukiwania; są to doskonałe miejsca do zachęcenia użytkownika do odwiedzenia sklepu, a zatem wpływające na CTR. Optymalizacja meta danych polega na ich edycji z poziomu panelu zarządzania strony. Warto zadbać o unikalność tytułów i opisów stron, z wykorzystaniem fraz kluczowych, a także zadbać o wezwanie do działania (CTA – ang. Call To Action). W ten sposób istnieje duże prawdopodobieństwo zwiększenia ruchu na stronie.
Atrybuty ALT
Opisy obrazków – opis alternatywny, tzw. Atrybut Alt jest stosowany dla opisania elementów, które mogą się nie wyświetlać użytkownikom różnych przeglądarek, korzystających z różnych urządzeń, a także osobom z zaburzeniami wzroku. Alt jest elementem pozwalającym robotom wyszukiwarki na identyfikację oraz interpretację zawartości grafiki. Opis alternatywny powinien zawierać słowo kluczowe i odnosić się do zawartości grafiki.
Mobilna wersja witryny
Mobilna wersja witryny – Google preferuje strony internetowe posiadające swoje wersje dopasowane do wyświetlenia na różnych urządzeniach (desktopowych i mobilnych). Co więcej, w związku z wprowadzonym w 2018 roku tzw. Mobile First Index, to właśnie wersja mobilna witryny jest brana pod uwagę przy ocenie i indeksacji witryny. Zakup sklepu GO Shop jest równoznaczny z otrzymaniem w pełni funkcjonalnej wersji responsywnej serwisu.
Linkowanie
Linkowanie – jeden z kluczowych elementów pozycjonowania, podzielić można na dwa rozdaje:
- linkowanie zewnętrzne – linki przychodzące z innych stron internetowych, a także odnośniki wychodzące do zewnętrznych serwisów; w procesie linkowania należy zadbać o możliwie naturalny charakter odnośników, a także ich atrybuty – linki przychodzące z zasady powinny być otagowane atrybutem “follow” lub dofollow”, wychodzące natomiast powinny posiadać tag “nofollow”.
- Linkowanie wewnętrzne – jest to logiczne powiązanie poszczególnych sekcji strony między sobą, np. artykuły blogowe powinny posiadać odnośniki do produktów, które opisywane są w treści.
Content marketing na CMS GO Shop
Treści stanowią obecnie najbardziej istotny element procesu pozycjonowania. Najpopularniejsza przeglądarka na świecie, Google jest narzędziem tekstowym i to na ocenie zawartości contentowej w największym stopniu opiera się ranking stron. Wszystkie sklepy internetowe posiadają bardzo wiele możliwości do rozbudowy zawartości treściowej, która w dużym stopniu wpływa na ocenę, a w konsekwencji pozycję sklepu w wynikach wyszukiwania. Są to:
- Strona główna,
- Podstrony kategorii,
- Podstrony produktowe,
- Sekcja blogowa / FAQ,
- Podstrony producentów, etc.
Algorytmy wyszukiwarek na bieżąco weryfikują zawartość contentu na stronie, analizują treść pod kątem potrzeb oraz intencji klienta i na tej podstawie budują ranking witryn w wynikach wyszukiwania odpowiadających hasłom kluczowym. W tym właśnie kontekście, kluczem do sukcesu sklepu internetowego jest maksymalnie precyzyjna odpowiedź na zapytanie użytkownika. Dlatego też niezwykle istotne jest cykliczne dodawanie nowej, unikalnej treści. CMS GO Shop umożliwia dodawanie treści na każdej podstronie za pomocą łatwego w obsłudze edytora tekstowego. Zadbaj o unikalność i regularną aktualizację zawartości contentowej na stronie i zdobywaj nowych klientów.
Ile kosztuje pozycjonowanie e-commerce na GO Shop?
Określenie stałego, sztywnego kosztu pozycjonowania sklepu internetowego na Go Shop, podobnie, jak sklepów opartych na innych CMS-ach, jest praktycznie niemożliwe. Pozycjonowanie jest długotrwałym i skomplikowanym procesem, którego koszt uzależniony jest od wielu, często niezależnych od agencji SEO czynników. Najważniejszymi z nich są bez wątpienia:
- cele, oczekiwania i możliwości właściciela biznesu,
- zasięg oddziaływania sklepu www,
- poziom konkurencji w branży,
- zmienne warunki prowadzenia działalności gospodarczej,
- historia domeny,
- czas funkcjonowania sklepu online,
- częste zmiany algorytmów wyszukiwarki, etc.
W związku z powyższymi czynnikami najbardziej korzystnym rozwiązaniem jest propozycja Agencji marketingu internetowego SEO/SEM, opierająca wycenę pozycjonowania sklepów GO Shop na indywidualnej analizie potrzeb i możliwości klienta, również w kontekście makro. W ten sposób otrzymujesz precyzyjnie przygotowaną usługę SEO ukierunkowaną na uzyskanie założonych celów biznesowych. Skontaktuj się z nami już teraz i bezpłatnie poznaj cenę pozycjonowania Twojego sklepu internetowego opartego na GO Shop!
GO Shop – oprogramowanie e-commerce dla Twojego biznesu
Wybór odpowiedniego oprogramowania dla własnego sklepu internetowego nie jest prostą decyzją i powinno być poparte wnikliwą analizą możliwości i kosztów danego CMS w odniesieniu do potrzeb biznesowych oraz poziomu trudności obsługi. Weryfikacji należy również poddać możliwości efektywnej optymalizacji poszczególnych elementów tworzonego serwisu na potrzeby SEO. Jeśli interesuje Cię utworzenie sklepu wyróżniającego się wśród konkurencji spersonalizowanymi, unikalnymi rozwiązaniami graficznymi, z możliwością prowadzenia skutecznego procesu pozycjonowania, GO Shop jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Część podstawowej optymalizacji technicznej pod kątem SEO możesz przeprowadzić samodzielnie, jeśli jednak oczekujesz skutecznego, ustrukturyzowanego i skierowanego na indywidualnie dobrane cele działania, skorzystaj z możliwości współpracy z Agencją marketingu internetowego SEO/SEM Widzialni.pl. Nasi doświadczeni specjaliści są gotowi przeprowadzić Twój biznes przez wszelkie zawiłości procesu pozycjonowania sklepu www na GO Shop, dzięki czemu zwiększysz szanse na osiągnięcie sukcesu w Internecie. Zapraszamy do współpracy!
Najczęściej zadawane pytania - FAQ
Czy muszę pozycjonować sklep na GO Shop?
Pozycjonowanie jest niezbędne dla uzyskania widoczności pozwalającej zwiększyć ruch na stronie, a w konsekwencji sprzedaż. Odpowiedź na powyższe pytanie może być tylko jedna – zdecydowanie tak! Każdy sklep internetowy na GO Shop oraz innych CMS-ach powinien prowadzić aktywne i skuteczne pozycjonowanie.
Jak długo powinienem pozycjonować sklep na GO Shop?
Pozycjonowanie jest długotrwałym, a w zasadzie niezbędnym procesem na każdym etapie funkcjonowania sklepu internetowego na GO Shop. Działania SEO powinny być prowadzone przez cały czas funkcjonowania sklepu online.
Jaka jest gwarancja uzyskania wysokiej sprzedaży dzięki pozycjonowaniu sklepu GO Shop?
Pozycjonowanie nie gwarantuje sprzedaży. Wiele czynników wpływających na poziom zysków z prowadzonego sklepu na GO Shop jest niezależnych od procesu SEO. Jednak brak pozycjonowania może być z dużym prawdopodobieństwem równoznaczny z brakiem ruchu na stronie, a tym samym brakiem sprzedaży.
Jak szybko pojawią się efekty pozycjonowania sklepu GO Shop?
Szereg czynników wpływających na efektywność pozycjonowania, uniemożliwia określenie konkretnego terminu uzyskania wyników. Z naszego doświadczenia, możemy szacować, że pierwsze widoczne efekty procesu pozycjonowania powinny pojawiać się, w zależności od branży, w czasie od czterech miesięcy w górę.
Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu GO Shop?
Określenie stałego kosztu pozycjonowania dla wszystkich sklepów na GO Shop jest w praktyce niemożliwe. W sieci funkcjonuje tysiące sklepów online, a każdy z nich posiada indywidualne założenia, cele i plany. Dlatego Agencja Widzialni.pl oferuje indywidulaną wycenę każdego serwisu opartą na szczegółowych analizach oraz założeniach biznesowych właściciela sklepu.
Czy sklep na GO Shop jest dobrym wyborem dla mojej działalności?
Wybór CMS dla Twojego biznesu powinien zostać poprzedzony szczegółową analizą możliwości i potrzeb. Jeśli oczekujesz indywidualnych rozwiązań i unikalnego szablonu, skorzystaj z GO Shop. Skorzystaj z dostępnych na stronie producenta wersji demo i zdecyduj czy GO Shop jest optymalnym rozwiązaniem dla Twojego biznesu.
Zaawansowane narzędzia, które używamy w swojej codziennej pracy
Agencja SEO i SEM Widzialni.pl
61-896 Poznań, ul. Towarowa 35
Biurowiec Delta
Biuro czynne: poniedziałek - piątek
od 8:00 do 16:00
Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.