preloader
Bezpłatna wycena

agree(wymagane)
To pole jest używane do walidacji i powinno pozostać niezmienione.
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony

Jak wykonać podstawowy audyt SEO?

Jak wykonać podstawowy audyt SEO?

W dzisiejszym wpisie pragnę przybliżyć, jak za pomocą bezpłatnych narzędzi dostępnych online wykonasz podstawowy audyt SEO witryny internetowej. Na wstępie chcę podkreślić, że informacje zawarte w tym artykule nie zastąpią gruntownego audytu SEO przeprowadzanego przez profesjonalną firmę. Natomiast dadzą jego namiastkę i pozwolą na uniknięcie błędów najczęściej pojawiających się w obrębie witryn internetowych.

Czym jest audyt SEO?

Audyt SEO to pewnego rodzaju raport opracowany na podstawie analizy strony internetowej pod kątem tych samych czynników, jakie brane są pod uwagę przez algorytmy wyszukiwarek internetowych podczas procesu ustalania pozycji. Audyt dostarcza informacji na temat silnych stron serwisu, aspektów wymagających poprawy oraz propozycji rozwiązań, których wdrożenie poprawi widoczność strony w wyszukiwarce.

Kiedy warto przeprowadzić audyt SEO?

Przeprowadzenie audytu jest szczególnie przydatne w sytuacji, gdy planujemy rozpocząć proces pozycjonowania serwisu lub obserwujemy znaczące spadki wejść pochodzących z wyszukiwarek internetowych. Warto również rozważyć wykonanie audytu w przypadku, gdy nasz serwis powstał kilka lat temu, ale nadal spełnia wymagania stawiane przez algorytmy oceny wyszukiwarek.

Jak wykonać audyt SEO?

Wykonanie audytu SEO wymaga specjalistycznej wiedzy oraz poświęcenia sporej ilości czasu. W trakcie przygotowywania audytu specjaliści często korzystają z narzędzi takich jak:

  1. Google Analitycs
  2. Google Search Console
  3. Screaming Frog
  4. Xenu
  5. Ahrefs
  6. Majestic SEO

Należy zwrócić uwagę, że podane narzędzia bez odpowiedniej wiedzy stają się bezużyteczne.

Dzisiaj poznasz kilka narzędzi, dzięki którym wykonasz samodzielnie audyt SEO własnej witryny.

Pamiętaj, że audyt online wykonany za pomocą niżej przedstawionych narzędzi nie zastąpi profesjonalnego audytu wykonanego przez specjalistę. Jednak dzięki tym narzędziom w szybki sposób ustalisz poziom zoptymalizowania swojej witryny oraz zdiagnozujesz błędy krytyczne.

Poniżej znajdziesz tabelę porównującą możliwości narzędzi sprawdzających.

seoptimer.com konsultant-seo.pl kompan.pl pozycjonowanie.pl
Tytuł + + + +
Opis strony + + + +
Słowa kluczowe + + + +
Robots.txt + + +
Meta robots + +
Nagłówki + + + +
alt obrazków + + + +
Analiza słów kluczowych +
Page Rank + +
Cannonical +
Stan indeksowania +
Mapa strony + + + +
Rozmiar strony +
Linki wychodzące + + +
Social Media + + +
Wskazówki + + + +
Raport w PDF + +

A czy Ty korzystasz z tego typu narzędzi? Opisz swoje doświadczenia w komentarzu!

 

Foto: clavys.com

2
Komentarze
Dodaj własny
  1. 1

    Z jakiegoś powodu w tym zestawieniu ufam tylko seoptimerowi. W pozostałych narzędziach zdarzają się częściej niż rzadziej różne błędy

  2. 2

    A jak ktoś sam chce sobie pozycjonować stronę, to trzeba jeszcze zrozumieć, co mu taki audyt pokaże 🙂 przydałby się jeszcze jakiś odnośnik do kursu online albo coś

+
Napisz komentarz
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.