Jak skutecznie wybrać słowa kluczowe?
Zasadnicze znaczenie dla skutecznego pozycjonowania strony internetowej oraz przeprowadzenia efektywnej kampanii linków sponsorowanych ma dobór odpowiednich słów kluczowych. Aby odpowiednio je wyselekcjonować konieczne jest właściwe rozpoznanie klienta, do którego skierowana jest dana oferta. Im bardziej dogłębna będzie ta analiza, tym większą mamy szansę na osiągnięcie sukcesu.
Kiedy Klient poszukuje danych informacji?
Większość narzędzi służących do określania słów kluczowych dostarcza nam informacji opartych na ilości wyszukiwanych wyrażeń w poprzednich miesiącach. Są to na pewno przydatne informacje, jednak musimy pamiętać o ustawicznie zmieniających się preferencjach użytkowników. Wyrażenia popularne obecnie wcale nie muszą takie być za jakiś czas. Z tego właśnie względu bardzo pomocne może okazać się narzędzie Google Trends (http://www.google.com/trends), które pozwala na zapoznanie się z atrakcyjnością danego wyrażenia na przestrzeni określonego czasu.
Skąd jest Klient, który chce uzyskać informację?
Kolejna istotna kwestia to określenie skąd pochodzą Twoi potencjalni Klienci. Pozwala to na lepsze dopasowanie oferty do ich potrzeb. Tutaj po raz kolejny możemy docenić użyteczność Google Trends, dzięki któremu możemy uzyskać informacje o popularności określonego wyrażenia w danym regionie, mieście czy też języku.
Kto jest Twoim Klientem?
Jest to niestety kwestia często marginalizowana lub wręcz pomijana przez osoby zajmujące się SEO. Pamiętać jednak należy, że takie czynniki jak np.wiek, płeć czy też wykształcenie mają ogromny wpływ na wybór, a nawet pisownię danych słów kluczowych. W celu przewidywania demografii osób odwiedzających daną witrynę stworzone zostało narzędzie w programie MSN Labs.
Czego chce Klient?
Wybierając słowa kluczowe dla danej witryny z reguły oscylujemy wokół słów związanych z branżą, w której działamy lub wybieramy wyrażenia z naszej strony internetowej. Zbyt często są to jednak słowa zbyt profesjonalne i nieznane dla większości potencjalnych klientów. Dlatego należy skupić się głównie na wyrażeniach, których internauci rzeczywiście poszukują. Istnieje wiele narzędzi, które pomagają w wyborze słów kluczowych. Jednym z najpopularniejszych jest Google Adwords Keyword Tool (https://adwords.google.com/KeywordPlanner)
Niezły tip Panno Sińska 🙂